Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
varför stängde ni sagan om ringen-inlägget? jag tycker att det e lite sci fi faktiskt.   :(

Vi anser att SoR inte är sci-fi och därför stängdes diskussionen. Personligen så anser jag att SoR är så långt ifrån sci-fi som man kan komma, vissa här anser att det är sci-fi, men ni får respektera vårat beslut.

• Svar 175
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jag kan väl egentligen inte klaga eftersom jag själv inte är mycket bättre, men det verkar som det finns ganska många dubbla inlägg i det här ämnet. <_< (och från folk som borde föregå med gott exempel)

ps. Hittade en positiv sak med det nya forumet:bf_new.gif och bf_nonew.gif. De är riktigt snygga faktiskt.

(nu är det bara 22h kvar :D )

Postad

En lite jobbig sak är att jag inte ser vad ni skriver, vissa av er. Texten syns inte. Den finns inte där om man markerar heller. Hitills är det Jocke, Gul Tahel och Seven of Nines inlägg jag inte ser. Det är när jag surfar i NC 6.2.3. I IE 4.5 funkar det, men där blir texten väldigt liten istället.

Postad
Jag kan väl egentligen inte klaga eftersom jag själv inte är mycket bättre, men det verkar som det finns ganska många dubbla inlägg i det här ämnet. <_ fr folk som borde f med gott exempel>

Var någonstans i detta ämne ser du dubbla inlägg?

Postad
Var någonstans i detta ämne ser du dubbla inlägg?

Ok, jag var väl kanske inte tillräckligt konkret i mina antydningar: Du har ju 4 inlägg i rad, som alla verkar vara skrivna i direkt följd.

ps. Var är inläggsikonen som ser ut som min avatar?

(Bara 18 h kvar nu :D )

Postad
Ok, jag var väl kanske inte tillräckligt konkret i mina antydningar: Du har ju 4 inlägg i rad, som alla verkar vara skrivna i direkt följd.

Det är så jag brukar svara på era frågor som ni ställer här. Eftersom att det ibland dyker upp några stycken, så svarar jag på dom på det viset, och jag är oftast den som kan svara på dom bäst. Men vill du inte ha svar på dina frågor så är det inga probelm ;)

Postad
Det är så jag brukar svara på era frågor som ni ställer här. Eftersom att det ibland dyker upp några stycken, så svarar jag på dom på det viset, och jag är oftast den som kan svara på dom bäst. Men vill du inte ha svar på dina frågor så är det inga probelm ;)

Jo, jo. Men jag hade för mig att du brukade svara på alla frågor som du fick, i samma inlägg. Det såg alltid så snyggt ut med citat från olika personer på varandra(ngt så komplicerat har jag aldrig lyckats med).

ps. Till alla på forumet: Har ni sett Quiets hemsida? Jag var inne där idag för första gången, och måste säga att det är en mkt fin sida. Rekommenderas starkt.

(nu är det bara 17,5 h kvar. *Längtar!!!!* :D )

Postad

Rullningslisten 'byt forum' nere i höger hörn funkar inte, om man vill gå till "kommunikationscentrat", "Star Trek" eller "Övrig Science Fiction". Däremot, om man vill gå till någon av underavdelningarna så funkar det. Har testat i IE 4.5, Opera 5.0, NC 7.0.

Postad

Jag var inne på forumet inatt vid ca 00:20 och ibörjan gick det bra, men skulle gå in i ett ämne i serierna och då blev bilden vit och det stog något om "board overheated" och kunde inte komma in på forumet igen på ett tag.

Vad menas med det?

Postad
Rullningslisten 'byt forum' nere i höger hörn funkar inte, om man vill gå till "kommunikationscentrat", "Star Trek" eller "Övrig Science Fiction". Däremot, om man vill gå till någon av underavdelningarna så funkar det. Har testat i IE 4.5, Opera 5.0, NC 7.0.

Det är så rullningslisten är konstruerad, man kan inte gå till kategorierna via den, utan bara till forumdelarna.

Postad
Jag var inne på forumet inatt vid ca 00:20 och ibörjan gick det bra, men skulle gå in i ett ämne i serierna och då blev bilden vit och det stog något om "board overheated" och kunde inte komma in på forumet igen på ett tag.

Vad menas med det?

Det har jag aldrig råkat ut för innan, så jag kan tyvärr inte säga vad det betyder. Om du råkar ut för det igen så kan du väll skicka felmeddelandet till mig via PM.

Postad

Ska bara testa lite...

Skrev ett inlägg i föreningsämnet förut, det står att jag var den som skrev sist men jag kan inte se sjäva inlägget.

Hoppas att det här syns iaf...

Japp, detta syns, men fortfarande inte det andra... Är det nån som ser det alls?

Postad
Ska bara testa lite...

Skrev ett inlägg i föreningsämnet förut, det står att jag var den som skrev sist men jag kan inte se sjäva inlägget.

Hoppas att det här syns iaf...

Japp, detta syns, men fortfarande inte det andra... Är det nån som ser det alls?

Verkar vara en bugg i systemet, men jag tror det skall funka nu.

Postad

Jag ska se om det går att göra något åt detta med att alla sidor inte visas. Som jag ser det så verkar det vara något fel på koden som genererar hur många sidor som varje ämne har. I värsta fall så får vi vänta tills att nästa version släpps, som antagligen blir om 2-3 veckor.

Postad

En liten undran bara: Varför bytte forumet plats? Jag märkte aldrig något fel på det gamla.

Och vad har hänt med "personligt foto" och "Medlemmens riktiga namn", som fanns på profilerna förut

(Och, för tredje gången ställer jag frågan: Var är inläggsikonen som ser ut som min avatar?(en commbadge alltså))

Postad
En liten undran bara: Varför bytte forumet plats? Jag märkte aldrig något fel på det gamla.

Och vad har hänt med "personligt foto" och "Medlemmens riktiga namn", som fanns på profilerna förut

(Och, för tredje gången ställer jag frågan: Var är inläggsikonen som ser ut som min avatar?(en commbadge alltså))

Anledningen till att forumet bytte plats är att när vi bytte webbhotell till stvoyager.nu så fick vi problem med att köra det perl-baserade forumet som vi hade innan och därför beslutade jag att vi går över till detta modernare och, i min mening, bättre forum, som är baserat på PHP och passade även på att flytta det till stenterprise.nu (som antagligen kommer att leva kvar längre än stvoyager.nu).

I och med att vi bytte forum så försvann "Personligt foto" och "Medlemmens riktiga namn", kanske kommer tillbaka i framtiden.

Den inläggsikon som du undrar över, användes i det gamla forumet som default inläggsikonen, men eftersom att default nu är "[ Use None ]", så är den längre inte med.

Postad
Jag kan inte logga in som Warbird längre. :( Vet du vad som är fel?

Har du loggat in på detta nya forum tidigare?

Om du inte har det, så skall du ha fått ett brev med info om att du måste skaffa ett nytt lösenord innan du kan logga in.

Så innan du registrerade dig som en ny medlem, så skulle du ha skickat mig ett brev om att du inte kan logga in, så skulle jag säkert kunnat ordna det åt dig. Vill du ha kvar ditt nya namn eller det gamla? Skicka mig ett PM så kan vi lösa det.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...