Gå till innehåll
Bebbe

Mass Effect till PC

Rekommenderade inlägg

Mass Effect har nyligen släppts till PC. Nu återstår bara att köpa en ny data och spelet.

Här är den nyaste trailern för Mass Effect PC.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hört mycket gott om spelet så det vore roligt att prova. Ny dator har jag redan skaffat så den saken är klar. :D

Vad har du skaffat för dator då? Kommer säkert att krävas en del för att kunna spela Mass Effect med bästa inställningar. Många av spelen nu kräver så vansinigt mycket kappasitet. Jag har ofta det problemet. :(

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har spelat igenom Mass Effect på Xbox360 och det var riktigt roligt. Det är ju ett Bioware-spel så något annat kan man inte förvänta sig. Tyckte visserligen att Jade Empire var lite bättre.

Håller också på att bygga en ny dator. Har alla delar, men väntar på att jag ska få Vista 64bit, då jag ska ha 8GB minne i den. Kommer antagligen prova Mass Effect på den nya datorn när jag har fått ihop den. Ska bli intressant att se hur snyggt det blir med ett 8800 GTS :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

så då var datorn beställd, väntar spänt. förmodligen lär jag nog kunna köra på absolut högsta, men man vet aldrig. aja ska köra SLi på två GeForce 8800 GT så rejält med grafikkraft finns iaf :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hört mycket gott om spelet så det vore roligt att prova. Ny dator har jag redan skaffat så den saken är klar. :D

Vad har du skaffat för dator då? Kommer säkert att krävas en del för att kunna spela Mass Effect med bästa inställningar. Många av spelen nu kräver så vansinigt mycket kappasitet. Jag har ofta det problemet. :(

Intel Core 2 Extreme X9650, dubbla GeForce 8800GTX i SLI, 8GB ram och Raptor diskar på ett Asus Striker II Formula moderkort. Allt inlindat i ett snyggt chassi från Lian Li. Borde ge kraft så att det räcker och blir över. :w00t:

Såg förresten att FZ har testat PC-versionen av spelet och gett det 5/5 i betyg.

http://www.fz.se/artiklar/20080610/mass-effect/

Redigerad av Expendable Ensign

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Intel Core 2 Extreme X9650, dubbla GeForce 8800GTX i SLI, 8GB ram och Raptor diskar på ett Asus Striker II Formula moderkort. Allt inlindat i ett snyggt chassi från Lian Li. Borde ge kraft så att det räcker och blir över. :w00t:

Såg förresten att FZ har testat PC-versionen av spelet och gett det 5/5 i betyg.

http://www.fz.se/artiklar/20080610/mass-effect/

förvånar mig int ett dugg att det fick så bra betyg, var ju riktigt bra på 360. pc-versionen ska ju ha vissa förbättringar också, särskild funktionen för hotkeys så att alla strider kan ske helt i realtid.

hade du svårt att hitta snyggt chassi? jag tycker att det är förbaskat svårt, slutade med att jag beställde XPS 630 igår, älskar det chassit och hittade inget i samma klass.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som en perfekt speldator. Jag blir riktigt avundsjuk och enormt sugen på att köpa mig en ny. (det vattnas i munnen när jag läser faktan) :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
förvånar mig int ett dugg att det fick så bra betyg, var ju riktigt bra på 360. pc-versionen ska ju ha vissa förbättringar också, särskild funktionen för hotkeys så att alla strider kan ske helt i realtid.

Har ingen 360 så jag har inte kunnat testa spelet men är det så bra som det sägs så blir det nog till att skaffa det till PC.

hade du svårt att hitta snyggt chassi? jag tycker att det är förbaskat svårt, slutade med att jag beställde XPS 630 igår, älskar det chassit och hittade inget i samma klass.

Ja, det är svårt att hitta något som ser bra ut. Jag gillar diskreta chassin och valde PC6070B Scandinavian Edition. Bygger du datorn själv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Påminner alla om att i detta ämne så ska spelet Mass Effect diskuteras. Om ni vill diskutera era datorer mer ingående så föreslår jag att ni tar det i Ten Forward.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg att Mass Effect (till PC) kostade 479kr på Discshop. Känns välldigt saftigt. Den är tydligen inte så vansinnigt populär då den bara låg på 11 plats på deras topplista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu