Nyhet Posted July 10, 2008 Report Share Posted July 10, 2008 En rolig bild av en motorcykel som liknar USS Enterprise vandrar runt i diverse bloggar och på Star Trek-sajter. Star Trek Databas vill förstås inte vara sämre, så här är bilden, tagen av fotografen Alan Light 1982 utanför mässan Comic-Con International. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 10, 2008 Report Share Posted July 10, 2008 hehe fin, men blir man uttittad för att den är snygg eller för att den är lite "konstig" :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted July 10, 2008 Report Share Posted July 10, 2008 Kul att se vilken skaparglädje många har när det kommer till egenkonstruerade "trek-manicker" (nytt ord? ;) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 10, 2008 Report Share Posted July 10, 2008 Jag vill ha! Men hellre attt det är enterprise D tack. Warpspeed on the highway! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted July 12, 2008 Report Share Posted July 12, 2008 Är den utrustad med warpdrift och fotontorpeder så kan jag tänka mig att den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted July 12, 2008 Report Share Posted July 12, 2008 *Spänner upp ögonen och stirrar sönder datorskärmen* Häftigt värre Om de gör en eldriven/miljöskonsam variant kan jag definitivt tänka mig en. Nej, ännu bättre: Vi moddar en cykel till Enterprise D! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Nej, ännu bättre: Vi moddar en cykel till Enterprise D! Jag vet inte varför men jag fick en bild i huvudet av hur Enterprise motorer drivs med hjälp av pedaler (som en cykel) så att de som sitter vid helm får trampa som tusan för att skeppet ska röra sig. Och inne i warpcoren går en enorm cykelkedja. :lol: Jag behöver nog sova. :lugn: Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Vart sitter styret/ratten? Kan inte se det eller så behöver jag också sova...jag behöver sova! Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted July 15, 2008 Report Share Posted July 15, 2008 Nej, ännu bättre: Vi moddar en cykel till Enterprise D! Jag vet inte varför men jag fick en bild i huvudet av hur Enterprise motorer drivs med hjälp av pedaler (som en cykel) så att de som sitter vid helm får trampa som tusan för att skeppet ska röra sig. Och inne i warpcoren går en enorm cykelkedja. :lol: Jag behöver nog sova. :lugn: jag kommer ihåg en tvserie när jag var ung(eoner sen) där de fick strömavbrott på skeppet . då sa kaptenen : "aktivera reservgeneratorn!"(eller nåt liknande) då hoppade två besättningsmedlemar upp på en tandemcykel och började trampa . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts