bruse Posted August 1, 2008 Report Share Posted August 1, 2008 DN vet mer: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2...41&rss=1400 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 1, 2008 Report Share Posted August 1, 2008 Hurra! Hurra! Hurra! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 2, 2008 Report Share Posted August 2, 2008 Fantastisk bokserie. Och kul att de äntligen gör något av den. Dock undrar jag om den funkar som biofilm. Risken för flopp är stor. Ursprungstrilogin saknar en huvudperson. I stället är det ju flera huvudpersoner i olika epoker. En serie tv-filmer för till exempel Sci-fi Channel hade nog varit det rätta för en filmatisering. Jag har tagit bort en dubblet. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 3, 2008 Report Share Posted August 3, 2008 Mycket intresant! Svår uppgift att göra film av Stiftelsetriologin. Undrar hur de ska gå i hamn med det. Personligen undrar jag inte det är möjligt? Kommer troligen att göras väldigt mycket ändringar för filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted August 4, 2008 Author Report Share Posted August 4, 2008 NU uppkommer problemet om jag ska läsa böckerna igen, i vilken ordning jag ska läsa dom. Ska jag läsa dom i den ordningen de gavs ut, så som jag läste dom förut, eller så som de kommer i handlingens tidsordning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 4, 2008 Report Share Posted August 4, 2008 Vad jag vet finns det väl bara ett sätt att läsa stiftelseböckerna på? Du börjar med stiftelsen och slutar med den sista, är det stiftelsen och jorden det? Men du kanske menar om du ska läsa de här preguell böckerna först eller inte? Det kan nog vara en idé att läsa från början och läsa prequell böckerna först om man tar dem för vad de är. Böcker som skrevs efter stiftelsen. Sedan har vi ju I robot och Imperieböckerna också och man kan väl lugnt säga att prequell böckerna och stiftelsen och jorden binder i hop hela bokserien. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted August 5, 2008 Report Share Posted August 5, 2008 Undrar också om de ska få ihop det riktigt bra. Risken finns ju att det blir en "Liftarens Guide Till Galaxen" av det hela, där handlingen till stor del klantas bort i diverse märkliga turer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 6, 2008 Report Share Posted August 6, 2008 Svårigheten vad det gäller stiftelsen är att det är en bok där folk sätter sig ner och filosofierar fram en lösning. Det kan vara nog så spännande i en bok men gör sig näppeligen på film. Så jag tror att de kommer att välja bort det filosofiska och istället fokusera på de stora slagen och krigen. Men allt ligger ju i guds, det vill säga manusförfattarens händer. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted August 31, 2008 Report Share Posted August 31, 2008 Har otroligt svårt att se stiftelsen som en "mainstream" produktion. Med tanke på att böckerna för de mesta handlar om 2 personer som diskuterar saker. Nä det som behövs är att något japansk bolag gör en anime tv serie av det. Då kommer man nog väldigt när orginal handlingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts