Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jag tycker Voy och Ent är de sämsta serierna i ST. Ent gillade jag inte alls, med undantag av ett par avsnitt, bl a avsnittet då Trip blir gravid. Annars tycker jag som de flesta Trekkies, att de sämsta ST-avsnitten är hela Enterpriseserien :P

• 1 månad senare...
Postad

Jag introducerades till star trek av min far. Han räknas väl som ett fan. Jag har en handfull kompisar som också är fans. Så till slut kanske jag kan räkna till ca 10 st personer som gillar star trek mer än "casual watching".

Postad

Hej Orville och välkommen tillbaka =) Du har fått en gedigen uppfostran av din far. En eloge till honom. Hehe.

Tackar RoLaren! Kul att se att du fortfarande är här.

För att hålla mig till nuvarande ämnet: Jag håller på att indoktrinera några kompisar som inte varit lika inne i star trek tidigare och jag "förutspår " att det kommer att gå bra...

Passiv indoktrinering leder till nyfikenhet och... nja vad snackar jag om.

• 2 veckor senare...
Postad

Känner väl kanske 3-4 stycken som kollar, bara en av dom är någorlunda intresserad av serien, resten är casual watchers eller vad man nu ska säga.

Star Trek bjuder på så mycket att det kan intresera och underhålla många. Ren underhållning med bra karaktärer, vetenskapliga teorier, filosofiska ideer, moraliska verderinga och dilemman. Och ändå är det på ett sätt som är relativt lätt att greppa.

Vissa ser säkert ST för att det är underhållande karaktärer, medan andra gillar att det är teknologisk serie. Vissa gillar båda sidor.

Jag gillar alla aspekter, och ser ST som en stor utopi om framtiden och människan. Precis som Platon skrev om en utopi, precis som Atlantid är en utopi, är också ST en utopi, fast i tv-serie-format.

Angående det, I Futurama gjorde dom ett avsnitt där dom som hastigast drev med hur den genomsnittliga tv-tittaren funkar.

FRY

But that's not why people watch TV.

Clever things make people feel stupid,

and unexpected things make them feel

scared.

-Lrrr crackles onto the screen.

LRRR (ON TV)

Attention, McNeal. Your unexpected marriage

plan scares us. You stole our hearts

as a single female lawyer, and so shall

you remain -- or else!

FRY

You see? TV audiences don't want anything

original. They wanna see the same thing

they've seen a thousand times before.

:D

• 2 år senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...