Gå till innehåll
Aike

Hur många känner du som gillar Star Trek?

Rekommenderade inlägg

Jag satt för skoj skull och räknade på hur många jag känner och har känt som gillar Star Trek genom åren. Totalt fick jag det till ett 15-tal, där allt från nära släktingar, vänner som jag lärt känna via Star Trek till ytliga bekanta. De flesta gillade TNG, några TNG och Voyager och någon bara TOS.

Dock har jag aldrig lärt känna någon via Star Trek-evenemang som Wct:s Star Treffar i Göteborg. Sannolikt f??r att jag alltid har gått med någon eller ett sällskap.

Hur många känner du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, låt mig räkna efter lite...

*Syrran, hon är Naraku på db-forumet och gillar TNG.

*Syrrans bästa kompis är in love med Data och TNG.

*Min klasskompis NX-01 (asså NX-01 på db-forumet, jag känner ingen som faktiskt heter NX-01 på riktigt).

Jag antar att det är dem jag känner som verkligen är/har varit riktigt inne i Star Trek, annars känner man la en handfull som iallafall kollat på det några gånger och gillar det ganska mycket... Jo, min mamma har sett typ nästan alla avsnitt av TNG, men hon är typ inte ett fan, men gillar det gör hon. Min pappa å andra sidan följde Voyager slaviskt när jag var liten. Har jag jordens coolaste föräldrar eller vad? :lol: :w00t: :lol:

Sen har man ju syrrans andra bästa kompis (dessa kompisar är nästan mer som syskon) som kallar Geordi för Gördis och säger att han har fula glasögon (bara för att reta mig <_< ).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag känner EN i verkliga livet som gillar star trek. Men har gillar bara TOS. Har försökt för in honom på TNG men det tar stopp. Det inte star trek för honom...B***s**** säger jag! :arg:

Annars är det sorgligt tunnt här i krokarna med personer som gillar star trek. Mitt ex gillade det inte heller. (Se tråden som handlar om varför det är få tjejer som gillar star trek)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja men det är ganska slitsamt att propagera för star trek. Det är svårt att snacka in någon på star trek, även om dom flesta har hört talas om det, har jag märkt. Det finns också en hel del förutfattade meningar om hur star trek är, går ut på och ser ut! Dom måste på egen hand "halka in" på det hela via slötittande på nån´serie eller att dom får se en film. Hoppas på uppsving nu till den nya filmen! Skall blir spännande att se hur mycket aktiviteten här ökar och hur många som blir nya medlemmar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

bara för att göra det till någon form av lista över huvudtaget så breddar jag det till folk som helt enkelt kan tänka sig att titta på ST utan att tycka det är blää.

* Mig själv (ja, jag känner ju mig själv)

* Johannalaforge (credd till henne som nämnde mig tidigare (och jag känner faktiskt en person som heter johannalaforge, eller ja nästan iaf...))

* Emelie, min klasskompis, blev ganska mycket ST-tittande till maten när vi var tillsammans, även en del BSG också.

* Fredrik, en för detta klasskompis, han brukade titta på TNG när han hade tråkigt efter skolan.

* Farsan, nu har han dock bara nämnt att han sett liiite TNG när han var yngre

det var väl det, så ja två pers förutom mig som kan titta ordentligt. en person som tittar i brist på annat och sen ja farsan i en egen kategori ;)

Redigerad av NX-01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja:

Familj:

* Min Pappa (tittar ibland)

Övriga:

* En Kille som heter Johan (som har sett Tng Tos Voy och Ent, hans favoserie är Voy)

* En personal på mitt gamla kollo (kommer inte ihåg vad han heter, men han heter Helsing på detta forum)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förutom ni här på forumet så känner jag bara en person som är intresserad av Star Trek.

Jag ser att vissa av er har föräldrar som ser på Star Trek. När jag nämner Trek för mina föräldrar brukar de säga: "Det är han med öronen va?" och menar då givetvis Spock. Det är ungefär så långt deras kunskap inom ämnet sträcker sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.......Två känner jag ...TVÅÅÅÅ men hej vad tunnt,varav den ena är min make och den andre är en polare som flyttade till finland för två veckor sedan.Det är precis som ni säger det finns många man pratar med som säger: det är han med öronen va?....Hmmmmm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag känner ingen som är av min kaliber. Ett par stycken tycker väl att TNG är en ok serie och jag kan nog övertala dem att se någon av filmerna, om det inte finns något bättre. Men det är bara jag som köper DVD och hänger på forum och scifi-mässor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min man gillar ju Trek lite grann även om han inte är lika frälst som jag haha, han drog gränsen vid TOS efter att ha sett ett par avsnitt (annars har han sett det mesta med mig).

Sen har jag en gammal klasskompis från länge sen som i alla fall på den tiden var helt tokig i VOY. Annars var det dåligt med folk jag känner, de flesta her en ganska förvrängd bild av hela Star Trek grejjen och uppfattar den som "TOS" fortfarande med halvdanna kulisser och konstiga monster, he har inte hajjat att det gått vidare därifrån (eller att TOS faktiskt var helt ok ibland). De har nog aldrig riktigt gett det en chans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm...

Dennis - som fick mig att börja se på Star Trek.

Johannes - lånade några TOS DVD's och öppnade hans ögon för den serien efter att han blivit ett fan utav TNG.

Min flickvän, som dock vägrar erkänna att hon gillar både TOS & TNG.

Tror det är alla faktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte många super-fantaster, men absolut fyra stycken obsessed, och då räknar jag samtidigt med mitt ego.

logarithm här på STF är en av dem. (smygreklam)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, jag känner Awry genom en kompis som iaf slötittat på TNG på tv (=hon tycker det är ok, men inget stort fan direkt). Andra som jag känner som gillar ST är Pwntus här på forumet, min far som sett alla avsnitt av alla serier men bäst gillar TNG, en klasskamrat, en föredetta klasskamrat som gillar TOS och min mamma tycker väl att det är helt ok. Men sen tror jag ärligt talat att det inte är fler. Känns lite tråkigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En nära väninna i Berlin. 2 coola damer i Leeds. En elegant herre i Reading. Min sambo. Min pappa. Min styvmor. Min mamma. Min gode vän i Bulgarien. Diverse kompisar i USA, folk som jag känner från lite olika forum. Några kompletta fanatiker i Tyskland.

Jag känner bara bra människor verkar det som! :w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag känner två personer som gillar Star Trek. I övrigt så vet inte minna bekanta vad det är. Förutom familjen, vilka jag nämner ST för ibland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hmm, låt mig räkna efter lite...

*Syrran, hon är Naraku på db-forumet och gillar TNG.

*Syrrans bästa kompis är in love med Data och TNG.

*Min klasskompis NX-01 (asså NX-01 på db-forumet, jag känner ingen som faktiskt heter NX-01 på riktigt).

Jag antar att det är dem jag känner som verkligen är/har varit riktigt inne i Star Trek, annars känner man la en handfull som iallafall kollat på det några gånger och gillar det ganska mycket... Jo, min mamma har sett typ nästan alla avsnitt av TNG, men hon är typ inte ett fan, men gillar det gör hon. Min pappa å andra sidan följde Voyager slaviskt när jag var liten. Har jag jordens coolaste föräldrar eller vad? :lol: :w00t: :lol:

Sen har man ju syrrans andra bästa kompis (dessa kompisar är nästan mer som syskon) som kallar Geordi för Gördis och säger att han har fula glasögon (bara för att reta mig <_< ).

Du går väl på rymdgymnasiet. Där borde väl nästan alla vara se på serien? (Den är ju trots allt mycket populär i USA bland NASA. :D )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Du går väl på rymdgymnasiet. Där borde väl nästan alla vara se på serien? (Den är ju trots allt mycket populär i USA bland NASA. :D )

Mja så många är vi faktiskt inte på rymd som stirrar på burken varje gång ST sänds. Bara några stycken faktiskt. Jag själv har faktiskt inte tittat på ST på väldigt länge, tittade dock på ST VI: The Undiscovered Country idag *stolt*. fick värsta nostalgikicken och vill börja kolla på TOS igen :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det kommer till mig och min bekantskrets måste det vara endast jag. :( Inte mycket man kan göra åt, fast jag klagar inte :lol:

Försöker få min flickvän att börja tycka om Star trek så att vi båda kan tillsammans ta oss igenom Star Trek genren. Men vi får se hur det blir med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu