Aike Postad 5 Mars, 2009 Författare Rapport Postad 5 Mars, 2009 Det är vad jag har hört. Batman är ändå deras största roller och det kan vara lite problematiskt eftersom Batman som figur är större än dem som skådespelare. Ja, det håller jag med om. Dessutom eftersom man bär en mask större delen av filmen blir ens ansikte inte lika exponerat som de skådisar som säljer sina filmer på sitt eget namn. Detta borde ju vara ett argument för att man inte alltid förknippas med Batman som skådespelare. Sant. Samtidigt så kan de inte dra nytta av sin roll, trots att det är en storfilm, lika mycket som tex Tom Hanks eller Tom Cruise som nästan alltid är det man säljer deras filmer med. Det lär vara fler som känner igen dem än någon Batmanskådespelare. Citera
Aike Postad 31 Mars, 2009 Författare Rapport Postad 31 Mars, 2009 Så här ser bioschemat ut i Sverige idag i för de stora sci-fi- och äventyrsfilmerna (första inlägget stämmer alltså inte helt längre): 1 Maj X-Men Origins: Wolverine 8-Maj-09 Star Trek 13-Maj-09 Angels & Demons (Dan Brown) 5 juni Terminator Salvation Citera
rehnvall Postad 5 April, 2009 Rapport Postad 5 April, 2009 Har svårt att tro att filmen kommer att spela in sin produktions kostnad och reklam kostnader i det korta perspektivet, och kommer att bli en ekonomisk flopp. Varför inte göra en "Stargate" en film dirket för DVD. Det skulle bara kosta en bråkdel av en "riktig" film.... Citera
Aike Postad 5 April, 2009 Författare Rapport Postad 5 April, 2009 Jag tror också det finns en risk för att den inte blir en storsuccé ekonomiskt. Mest därför att filmerna den tävlar med har ungefär samma publik. Men det finns ändå faktorer som talar för att den kan gå bra: 1. Mycket marknadsföring i USA. 2. En större internationell satsning än någon tidigare ST-film (dock verkar man ha skippat Skandinavien). 3. Filmen ser ut att vara bra och lätt att ta till sig. Att de inte gör en direkt till dvd-film beror nog på att de tycker att varumärket Star Trek är större än så. Det skulle vara att nedgradera det. Citera
Mr Trek Postad 5 April, 2009 Rapport Postad 5 April, 2009 Att de inte gör en direkt till dvd-film beror nog på att de tycker att varumärket Star Trek är större än så. Det skulle vara att nedgradera det. Jag håller med, sen tror jag inte att en DVD film skulle få lika stor budget och större skådespelare skulle inte vilja vara med. Hoppas det går bra för filmen! Jag tror att en av filmerna i konkurrensen kommer få större publik än de andra, jag hoppas att den filmen bli ST XI. Citera
The Holy Three Postad 5 Maj, 2009 Rapport Postad 5 Maj, 2009 Har svårt att tro att filmen kommer att spela in sin produktions kostnad och reklam kostnader i det korta perspektivet, och kommer att bli en ekonomisk flopp. Varför inte göra en "Stargate" en film dirket för DVD. Det skulle bara kosta en bråkdel av en "riktig" film.... Antagligen för att Star Trek är Star Trek, och Stargate är Stargate Det är stor skillnad på dom här franchiserna. Citera
Aike Postad 5 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2009 Nu ryktas det om att filmens budget inte alls är 150 miljoner dollar utan snarare 90-100 miljoner. Kan nog ligga en del i det då ingen skådespelare kan ha fått betalt som de största filmstjärnorna. Citera
The Holy Three Postad 6 Maj, 2009 Rapport Postad 6 Maj, 2009 100 miljoner var väl de första siffrorna som nämndes? Resterande har kanske lagts på advertising och har felaktigt lagts till i filmens budget, har hänt förr. Citera
The Holy Three Postad 24 Maj, 2009 Rapport Postad 24 Maj, 2009 Kan glädja er alla att Star Trek sopat mattan med Terminator: Salvation, som "endast" skrapat ihop drygt 56 mijoner dollar de fyra första dagarna. Star Trek fick ju betydligt mer än detta med drygt 79 miljoner dollar. Säkert en liten chock för de flesta, men definitivt ett glädjande besked. Citera
RoLaren Postad 24 Maj, 2009 Rapport Postad 24 Maj, 2009 Nu hade ju inte Star Trek någon vidare konkurrent den veckan. Terminator gick upp mot Night at the Museum 2. Citera
The Holy Three Postad 24 Maj, 2009 Rapport Postad 24 Maj, 2009 Stämmer, men det är fortarande Terminator vi snackar om här. Hade inte NATM 2 släppts samma helg tvivlar jag på att T:S skulle kommit upp i Star Trek's pengar då NATM 2 inte siktar på samma målgrupp. Citera
RoLaren Postad 24 Maj, 2009 Rapport Postad 24 Maj, 2009 Målgruppen för Terminator är ju mycket smalare än familjefilmen NatM2, som har en extremt bred målgrupp. Jag tror att Terminator hade gått bättre, men kanske inte som Star Trek, som tom har gått förbi Änglar och Demoner i USA trots att den varit ute längre. Citera
Aike Postad 24 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 24 Maj, 2009 Star Trek kommer att spela in mest pengar av alla filmer i maj i USA. Den har gott om Wolverine och går betydligt bättre än Änglar och demoner där. Citera
The Holy Three Postad 24 Maj, 2009 Rapport Postad 24 Maj, 2009 Frågan är hur långt den kommer ha gått sett till hela året? Vilka filmer i sommar kan konkurrera med Star Trek förutom Transformers 2? Ice Age 3, Harry Potter, GI Joe är några jag tror kan gå om Star Trek. Harry Potter & Transformers är självskrivna, Ice Age 3 återstår att se. Citera
Supreme Commander JAF Postad 25 Maj, 2009 Rapport Postad 25 Maj, 2009 Det är många som kommer att konkurera vad det lider. Harry potter är ju given, transformers likaså. Men vi får heller inte glömma en natt på museet 2 och terminator. Det är tufft om saligheten.... J. Citera
The Holy Three Postad 25 Maj, 2009 Rapport Postad 25 Maj, 2009 Målgruppen för Terminator är ju mycket smalare än familjefilmen NatM2, som har en extremt bred målgrupp. Jag tror att Terminator hade gått bättre, men kanske inte som Star Trek, som tom har gått förbi Änglar och Demoner i USA trots att den varit ute längre. Majoriteten av dom som går och ser en film som NATM 2 skulle ändå inte gå och se TS på bio. NATM 2 ses ju mest utav barnfamiljer medan TS ses utav actionfilmsälskare/fans utav filmserien. Det har inte skadat filmerna tidigare då dom alltid gått bra. Skillnaden hade inte varit så stor om den inte hade konkurerat med NATM 2. Citera
Mr Trek Postad 25 Maj, 2009 Rapport Postad 25 Maj, 2009 (redigerade) SF:s biotopp: 1 Änglar och demoner Thriller 2 Natt på museet 2 (eng. tal) Äventyr 3 Män som hatar kvinnor Thriller 4 Star Trek Science Fiction 5 Wolverine Action 6 Monsters vs Aliens (sv. tal) Animerat 7 Hannah Montana (sv. tal) Musik 8 Coraline och spegelns..(eng. tal) Animerat 9 The Reader Drama 10 State of play Thriller För ett par dagar sen var Star Trek tvåa, den har tappat lite nu Redigerad 25 Maj, 2009 av Mr Trek Citera
The Holy Three Postad 25 Maj, 2009 Rapport Postad 25 Maj, 2009 Det är bara logiskt då en ny helg är över och nya filmer släppts. Att den fortfarande är så högt upp är en vinst i sig. Citera
Mr Trek Postad 25 Maj, 2009 Rapport Postad 25 Maj, 2009 Ja den är mycket högre upp en jag trodde den skulle vara, innan filmen kom trodde jag att den skulle gå i en av mellansalongerna första helgen och sen förpassas till en av de minsta. Så blev det inte iallafall Citera
RoLaren Postad 25 Maj, 2009 Rapport Postad 25 Maj, 2009 Målgruppen för Terminator är ju mycket smalare än familjefilmen NatM2, som har en extremt bred målgrupp. Jag tror att Terminator hade gått bättre, men kanske inte som Star Trek, som tom har gått förbi Änglar och Demoner i USA trots att den varit ute längre. Majoriteten av dom som går och ser en film som NATM 2 skulle ändå inte gå och se TS på bio. NATM 2 ses ju mest utav barnfamiljer medan TS ses utav actionfilmsälskare/fans utav filmserien. Det har inte skadat filmerna tidigare då dom alltid gått bra. Skillnaden hade inte varit så stor om den inte hade konkurerat med NATM 2. Jag skulle gärna vilja se faktaunderlag för ditt påstående. Anledningen till att man sköt upp Star Trek till just helgen 8 maj hade ju att göra med att det blev en lucka just den helgen under biosäsongen pga författarstrejken. Helt plötsligt fick filmbolaget chans att släppa filmen utan större konurrenter, vilket enl filmbolaget skulle ge mer kassaklirr. Hänvisar till en intervju med JJ Abrams. Citera
Aike Postad 25 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj, 2009 ^Jag har hört att Abrams ville att den helst skulle ha släppts i vintras, eftersom den filmen skulle ha varit ohotad etta då. Paramount flyttade fram den på grund av att de tyckte att den kunde konkurrera med andra storfilmer, vilket den verkligen har visat att den kan i USA och kanske Storbritannien. Citera
The Holy Three Postad 25 Maj, 2009 Rapport Postad 25 Maj, 2009 Jag skulle gärna vilja se faktaunderlag för ditt påstående. Anledningen till att man sköt upp Star Trek till just helgen 8 maj hade ju att göra med att det blev en lucka just den helgen under biosäsongen pga författarstrejken. Helt plötsligt fick filmbolaget chans att släppa filmen utan större konurrenter, vilket enl filmbolaget skulle ge mer kassaklirr. Hänvisar till en intervju med JJ Abrams. Några siffror har jag inte, men det är väl ändå allmänvetande att dessa filmer görs för en specifik målgrupp? Precis som Hannah Montana görs för småflickor och Rambo görs för actionälskare (vilket oftast brukar vara män) görs den här för barnfamiljer. Givetvis går även andra på filmen, jag såg den till exempel förra veckan (under pistolhot utav flickvännen), men definitivt inte majoriteten. ^Jag har hört att Abrams ville att den helst skulle ha släppts i vintras, eftersom den filmen skulle ha varit ohotad etta då. Paramount flyttade fram den på grund av att de tyckte att den kunde konkurrera med andra storfilmer, vilket den verkligen har visat att den kan i USA och kanske Storbritannien. Precis, det var det vi fick höra från dag ett som orsak till uppskjutandet av filmen. Citera
RoLaren Postad 25 Maj, 2009 Rapport Postad 25 Maj, 2009 Men allmänvetare känner även till att om man ska på bio Memorial Weekend och det går 2 filmer man gärna vill se väljer man den man helst vill se, eller hur? Och är det nu så att NatM2 verkar bättre går man och ser den. NatM är inte bara en familjefilm, utan även en komedi och det brukar ju falla de flesta i smaken. http://www.imdb.com/title/tt0796366/news#ni0798766 http://www.imdb.com/title/tt0796366/news#ni0798393 Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.