Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Den har ju fördelen att det är en uppföljare till en bara ett par år gammal film. Terminator är knappast det hetaste folk vill se på bio med tanke på att det just har visats en tv-serie på temat.

Jag är rätt säker på att Transformers 2 kommer att sopa banan med alla filmer som har nämnts i tråden. Ettan var populär och bättre än väntat. Den är aktuell pga att det bara är två år sedan sist och det är en favoritleksak för många killar födda på 80-talet och framåt. Sedan öppnar den i slutet av juni, vilket är perioden flest går på bio i USA.

Redigerad av Aike
  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Men allmänvetare känner även till att om man ska på bio Memorial Weekend och det går 2 filmer man gärna vill se väljer man den man helst vill se, eller hur? Och är det nu så att NatM2 verkar bättre går man och ser den. NatM är inte bara en familjefilm, utan även en komedi och det brukar ju falla de flesta i smaken.

http://www.imdb.com/title/tt0796366/news#ni0798766

http://www.imdb.com/title/tt0796366/news#ni0798393

Absolut, men jag tror inte att en person som verkligen är intresserad av en Terminator film till slut väljer NATM 2 över den, det är en helt annan fandom. Sen med tanke på den otroliga hypen över T:S är det nog inte många som trodde att NATM 2 skulle vara bättre. Det är för övrigt mer en äventyrsfilm än en komedi i min mening.

Postad
Jag tror Harry Potter blir sommarens publiksuccé.

De brukar väl gå bra. Samtidigt borde inte folk börja tröttna på serien? Det har trots allt varit många filmer nu.

Jag gissar också på att Harry Potter redan eller snart ses som töntigt bland de lite yngre (typ under 15 år). Det borde snart bli ett generationsskifte och jag tror inte Potter klarar det särskilt väl. De yngre vill inte se magi nu, utan mer patriotiska och realitiska äventyrsfilmer där man kommer samman och bekämpar yttre fiender som i Star Trek och Transformers. Folk vill se yttre hot besegras när det är kris :)

Postad

Transformers: Jag har sett trailern och den verkar... ganska hemsk(läs dålig), inget jag tror att jag kommer att gå på.

Harry Potter: Visst, det börjar försvinna lite men det finns fortfarande kvar(i de "yngre" åldersgrupperna alltså).

Jag tror att Star Trek kommer klara sig bra mot filmerna som kommer, det största hotet tror jag är Terminator(som har en jättebra trailer, synd att det ??r 15 årsgräns).

Postad

^Terminator: Salvation har som jag skrivit tidigare i tråden inte kommit upp i samma siffror som Star Trek, så den är inget hot. Transformers, hur dålig du än tycker att den verkar vara, kommer bli jättestor på bio. Harry Potter också förmodligen.

Postad

SF skriver att NatM2 är äventyr, imdb skriver action, comedy. Månge genrer innebär en bredare publik. Så har vi åldersgränsfaktorn, PG och PG13. Ben Stiller, Robin Williams och Hank Azaria är välkända komiker i USA och kan nog locka många besökare. Vidare är handlingen rätt patriotiskt då den utspelar sig på Smithsonian Museum. Kanske jänkarna även tycker att i och med lågkonjunkturen orkar de inte med att se en mer deprimerande film som Terminator, utan en rolig, fartfylld film som NatM2. Däremot tror jag att filmen inte går hem lika bra utomlands. Här kommer nog terminator ta revansch.

Imorrn verkar det som om det blir NatM2 för min del och jag kommer givet att se terminator, Transformers 2 och HP.

HP har en bred publik och det är faktiskt fler vuxna än man tror som gillar HP.

Jag tror Star Trek klarar sig bra i konkurrensen med de flesta sommar-blockbusters. Kanske t o m bäst av alla.

Sommarns flopp blir nog GI Joe. Jag gäspade t o m åt trailern.

Postad

Man vet nog vad man har att vänta sig när man ser trailern. Trailern visar äventy med humor, ingen riktig action. Angående skådisarna; Robin Williams har inte haft en hit på flera år & Hank Azaria lär inte vara någon större publikmagnet, bara ett kul litet plus. Dom flesta vet nog inte ens om att han är med i The Simpsons. Det är äventyret, effekterna och Stiller som drar in pengarna.

Patriotisk var kanske lite att ta i. Jänkare vill väl alltid se pang-pang på vita duken dessutom, att landsmännen kickar lite robot-ass i hopp om att rädda planeten är nog något som tilltalar dom med i den här krisen.

Postad (redigerade)

En fråga, har du sett NatM 2? Eller ens 1an?

Smithsonian institution är det patriotiska i filmen, plus gamla presidenter och hjältar och säkert föremål som är med i handlingen. Du underskattar amerikanarnas patriotism totalt. De flesta amerikanare känner till och är stolta över Smithsonian Institution, något som de flesta europeer aldrig hört talas om.

Nu undrar jag bara hur nu NatM2 kunde dra in mer pengar terminator 2? Alla mina orsaker har du föringrat. Jag är fortfarande övertygad om att NatM2 helt enkelt konkurrerade ut Terminator, som fick publik från hard core fans, medan NatM drog en bredare publik, bland annat de som utan NatM2 kanske hade valt att se Terminator istället.

Tillägg: det är lite annorlunda hur det fungerar med bio i USA jämfört med Sverige.

Redigerad av RoLaren
Postad
En fråga, har du sett NatM 2? Eller ens 1an?

Smithsonian institution är det patriotiska i filmen, plus gamla presidenter och hjältar och säkert föremål som är med i handlingen. Du underskattar amerikanarnas patriotism totalt. De flesta amerikanare känner till och är stolta över Smithsonian Institution, något som de flesta europeer aldrig hört talas om.

Jag nämnde tidigare i tråden att jag sett den, ja. Att dom är stolta över ett historiskt museum är en sak, men att flockas till biograferna för att se en film som utspelas där utan någon annan sorts patriotism i filmen? Nej, jag skulle inte gissa på det. Tror det är du som överdriver jänkarnas patriotism i den här frågan.

Nu undrar jag bara hur nu NatM2 kunde dra in mer pengar terminator 2? Alla mina orsaker har du föringrat. Jag är fortfarande övertygad om att NatM2 helt enkelt konkurrerade ut Terminator, som fick publik från hard core fans, medan NatM drog en bredare publik, bland annat de som utan NatM2 kanske hade valt att se Terminator istället.

Terminator: Salvation menar du väl? Bra att du är övertygad över din sak precis som jag är övertygad att T:S hade dragit in liknande summor utan denna film som konkurrent, 5-7 mille skillnad kanske, vilket fortfarande är mycket mindre än vad Star Trek lyckades med.

Tillägg: det är lite annorlunda hur det fungerar med bio i USA jämfört med Sverige.

Japp, det är det verkligen :)

Postad

Det kanske är så att genommörka filmer som Batman, Spindelmannen 3 och Terminator inte går hem just nu. Kanske tom Transformers får problem, eftersom trailern tyder på en mycket mörkare film.

Men så här tror jag att det går:

USA

1. Transformers

2. Harry Potter

3. Star Trek

4. GI Joe

5. Night At The Museum

6.Terminator

7. Wolverine

8. Änglar och demoner

Kanske Night at the.. klarar att gå om GI Joe och Star Trek eftersom det är en familjekomedi.

GI Joe tror jag går bra eftersom konkurrensen är lägre i augusti. Lär vara många i USA som är nyfikna på den filmen. Tyvärr verkar den som sagt inte särskilt bra.

Världen utanför USA

1. Harry Potter

2. Transformers

3. Änglar och Demoner

4. Terminator

5. Night at the...

6. Wolverine

7. GI Joe

8. Star Trek

Postad

Den andra trailern för Transformers tycker jag visade det motsatta till vad man först fick för sig hur filmen skulle vara, den kändes lika lättsam som den första. Hoppas fallet är så, Transformers är inte en film som ska vara alltför mörk. Tycker det är löjligt att allt ska vara så "mörkt" efter The Dark Knight's succé, Hollywood styrs inte direkt av raketforskare.

Postad

Jag tror inte det blir några större problem för dom med tanke på hur många trekkers som det bl.a. finns i USA.

Blir en intressant film, men jag har en känsla av att det inte riktigt kommer att ligga i klass med dom äldre Star Trek filmerna ang. just kvalitén. Jag har en känsla av att det blir för mycket fokus på effekter som det brukar bli på dagens nya filmer och jag känner själv att jag inte är någon större fan av den typen av filmer, men vill våga vara optimistisk. Blir säkert en bra film.

Postad (redigerade)

Jo, bra är den, men den har varit ute i tre veckor med ^_^

Angående effekter så gjorde MAD en parodi på TMP.

I slutet av filmen gråter Spock. Kirk frågar varför han gråter.

-Jo, därför vi har bevittnat en ny sorts film födas, där effekter är viktigare än mänskliga relationer.

Redigerad av Aike
Postad
Jag tror inte det blir några större problem för dom med tanke på hur många trekkers som det bl.a. finns i USA.

Blir en intressant film, men jag har en känsla av att det inte riktigt kommer att ligga i klass med dom äldre Star Trek filmerna ang. just kvalitén. Jag har en känsla av att det blir för mycket fokus på effekter som det brukar bli på dagens nya filmer och jag känner själv att jag inte är någon större fan av den typen av filmer, men vill våga vara optimistisk. Blir säkert en bra film.

Planerar du inte att se den på bio?

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...