Jump to content

RPG-spel

Bebbe

Recommended Posts

Ett spel jag kan rekommendera är Mount & Blade vilket utspelar sig i en medeltida värld. Det är fortfarande i betastadiet men vad jag vet ska en skarp version komma inom en snar framtid. Man kan välja kön och utseende på din spelfigur. Under spelets gång kan man köpa vapen (svärd, yxor, klubbor, pilbågar, lansar, spjut m.m), sköldar, hästar (som man kan rida i strid på), kläder och rustningar samt andra varor som man kan bedriva handel med. Spelvärlden är öppen och innehåller ett antal faktioner som ibland ligger i krig med varandra. Som spelare har man möjligheten att utföra uppdrag får olika ledare inom dessa faktioner och kan, om ligger bra till hos någon, gå med i denna. Man kan äga byar, städer och borgar och även anfalla och ta över andras. Det går att rekrytera soldater av olika slag och även enskilda personer som man sedan kan utrusta med vapen och rustningar. Stidssystemet fungerar bra. Man spelar ur antingen första- eller tredjepersonsperspektiv och kan ge olika order till sina trupper. Man erhåller erfarenhet som kan användas för att uppgradera färdigheter hos sig själv. Även soldaterna kan uppgraderas. I den senaste versionen, som jag ännu inte testat, tror jag det ska gå att t.ex. ställa upp i tornerspel.

Kan laddas ner härifrån:

http://www.taleworlds.com/

Bilder från spelet:

http://www.taleworlds.com/mb_ss.html

ALltså, det är ingen som har nämnt Oblivion. I det kan man ju göra precis vad man vill nästan. Personligen tycker jag det är lite för stort och med för mycket saker att göra, man tröttnar på grund av möjligheterna. dock så kan man underhålla sig i 100-tals timmar :P

• 2 weeks later...
Jag spelar Guild Wars, onlinespel likt WoW, men utan månadsavgift. Beroendeframkallande, men mycket underhållning.

Vad heter du ingame? Jag spelar också, nyfiken på dina gubbar :rodna:

Forgotten Realms-serien någon?

Älskar Att köra baldurs gate 1 i 2ans motor. Oslagbart spel.

OCH av någon anledning kom jag att tänka på Fallout 3 snart kommer, eller det kanske vi har en tråd om? ska undersöka.

ALltså, det är ingen som har nämnt Oblivion. I det kan man ju göra precis vad man vill nästan. Personligen tycker jag det är lite för stort och med för mycket saker att göra, man tröttnar på grund av möjligheterna. dock så kan man underhålla sig i 100-tals timmar :P

Både Oblivion och föregångaren Morrowind är bättre spel än de som trådskaparen nämner när det gäller dessa saker. Och iom att man själv och andra kan göra egna tillägg till spelen så räcker de i princip hur länge som helst.