Nyhet Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 Denise Crosby kommer på besök till Sverige under 2010, för att spela in rösten till datorn ombord stationen Gatekeeper, rapporterar Thomas Dahl, en av de drivande bakom Star Trek: Gatekeeper-filmen med vidhörande projekt. Inspelningen kommer att göras på kulturbasen Subtopia i Botkyrka, Stockholm. Det vore ju kul om hon kunde ställa upp för en signering också, men det är inte nämnt i pressmeddelandet. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 Det är facinerande att se vad de lyckats med i Gatekeeper. Denises röst kommer säkert att passa bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 (edited) Tack, snälla! Ja, vi tror Denise mjuka röst kan fungera bra som "The Computer Voice". Med all sannolikhet skuttar hon in på SciFi Bokhandeln i Gamla Stan i likhet med Robert Picardo och Garrett Wang i 2005 och signerar lite, men jag har inte diskuterat detta med henne än och kommer tillbaks med mer info senare. Möjligt hon tar med sig vår gemensamma vän Roger Nygard också, som stod ansvarig för Trekkies filmerna och var på besök på BarbaraCon kongressen i Stavanger (Norge) i 2006. Några kan undra varför vi inte passar på att avhålla en kongress under detta besöket, men med ett kongressbesök förväntas ofta en Fee som är något hög (för en huvudperson ca. 50 000 + business class flyg + hotell osv), medan en cameo kan presentaras som en snabb gratis semester - gärna i förbindelse med ett annat besök i Tyskland eller England. Dessutom binder en kongress besöket till ett datum på ett helt annat vis, medan vår produktion kan stå klar när som helst det passar skådisen. Massa pengar att spara altså. Men först ut är Mark Allen Shepherd (morn i DS9) nästa sommar, och därefter Denise, Christer Fuglesang och våra vänner James Cawley och Bobby Rice från Phase II. Naturligen kommer också min kära vän Barbara Adams från Trekkiesfilmerna (samtliga år som det ser ut). Hon kan förövrigt berätta att Jean Whitehead (alientanten från Trekkies 2) somnade in för några dagar sedan i Barbara's Trekker grupp i Little Rock. Trist nyhet! Edited October 25, 2008 by the2mas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 Men först ut är Mark Allen Shepherd (morn i DS9) nästa sommar, och därefter Denise, Christer Fuglesang och våra vänner James Cawley och Bobby Rice från Phase II. Naturligen kommer också min kära vän Barbara Adams från Trekkiesfilmerna (samtliga år som det ser ut). Hon kan förövrigt berätta att Jean Whitehead (alientanten från Trekkies 2) somnade in för några dagar sedan i Barbara's Trekker grupp i Little Rock. Trist nyhet! Gatekeeper verkar verkligen ambitiöst. Ska bli kul att se slutresultatet! En fråga om Barbara Adams: Har hon alltid på sig uniformen eller har hon andra kläder med? Fotnot. För den som aldrig har hört hennes namn, så blev hon känd 1994 när hon som jurymedlem i en amerikansk domstol kom i Star Trek-uniform. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Intressant! Då vet i varje fall jag var jag kommer att befinna mig sommaren 2010 då... Jag måste hålla med om att The2mass har en ruggig förmåga att locka till sig svårflörtat folk. Har börjat misstänka att det förekommer mutor... :lol: ;) :rodna: Påminn mig om vem jag ska enrollera om jag någongång får förmånen att göra en film eller har något att säga till om i sådana samanhang. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Ja, du kan väl berätta hur du har fått alla att ställa upp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 (edited) Får svara på svorska idag som jag inte har Word på jobbet: 1. Barbara Adams Barbara Adams har sin uniform på varje weekend - inklusiv fredagen på jobbet. Hon ser detta som en reklamskylt för den lokala Trekföreningen och för den etik Star Trek bygger på, och tycker man måste få visa sitt Star Trek intresse på samma vis som en fotbollfan gör det samma när han har på tröyan till sitt favoritlag. Normalt har hun på sig sina t-shirts (också med Star Trek motiv) och sin caps. Hon har annars donerat sina gigantiska solglasögon från Trekkies filmerna till Gatekeeper, som ni alla kan bjuda på om inte allt för länge. ;) De är kult-stämplade i USA! I arkivet på Gatekeeper siden kan du se hur Barbara ser ut i filmen som president Sedak - och du kan läsa manuset som det ser ut till nu på Gatekeeper forumet. Till nu har vi postad mellan 1/4 och 1/3 av manuset. 2. Att förhandla med skådespelarna Med tanke på att skådespelarna är en så stor del av våra liv (i alla fall om man som hardcore trekker ser serien varje dag) så kan de helt klart verka lite ouppnåliga. Fast de är människor de som alla andra och tycker i många fall att en betalat semester till Skandinavien låter rätt så nytt och spännande. Men det finns regler man måste förhålla sig till och inte minst fällor att ramla i. Skådespelarna har ett mycket bestämt hirarki med vad som förväntas av kontraktet. Medan en kapten - eller en skådis som är känd också i andra sammanhang - kan ta upp imot en halv milljon svenska kronor för ett besök, tar mellanrollerna rundt 100 000 allt i allt (fee, business class, mat osv), medan smårollerna och de bak kameran ofta kommer för en gratisresa och några flaskor öl. hehe I alla fall kan man förhandla på olika vis - genom vad man inviteras till, vad man får vara med om, vad man måste ställa upp med, vilka i sin familj man får ta med sig, och om evnt. välgörenheter är en del av projektet. Efter ett tag blir man också känd med många innom Star Trek industrin - båda framför och bak kameran - som hjälper till att hitta ännu flera kontakter - och inte minst erbjuda bra avtal. Morn-skådespelare Mark Allen Shepherd, Trekkies produsent Roger Nygard (som nu också är med på Gatekeeper) och Roddenberrys rådgivare Richard Arnold är alla goda vänner - och kommer för resa, hotell och öl - och Denise Crosby (vän av Roger Nygaard) kommer med samma avtal. De flesta skådisar reser business class, så LITE kostar det ändå! Vi har nu inviterat de två sista skådisarna från Star Trek ock väntar på svar, medan Star Wars skådisen nu byts ut med en annan Star Wars skådis. Vi får se vilken om inte allt för länge. Fanprodusenterna är idag bland världens bästa projektledare eftersom de är bra på att få saker gjort UTAN att behöva betala för det hela. Detta genom nätverksbyggande, byte av tjänster och god PR. De har därför blivit mycket interessanta också för den profesjonella industrin, som gärna vill lära hur man får så mycket gjort närt intill gratis, och det är av denna orsak att Botkyrka kommun nu satsar så stort på Gatekeeper. Edited October 26, 2008 by the2mas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Att göra mycket till liten kostnad skulle nog även SFI (svenska film institutet) vilja veta en del om. Om nu botkyrka är intresserad av star trek så kanske man borde se om det går att göra någon form av utställning eller liknande antingen i samband med att de olika skådespelarna kommer eller mer permanent? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 29, 2008 Report Share Posted October 29, 2008 Tack för ditt fylliga svar Thomas! Två frågor om Richard Arnold, Roddenberrys assistent: 1. Vad innebär det att han är rådgivare för projektet? 2. Hur är han som person? De intervjuer jag har sett och läst med honom har jag alltid uppskattad. Samma sak med hans frågespalt i Star Trek Communicator. Han verkar alltid ha varit öppen och generös mot andra fans med information. Samtidigt har han fått mycket kritik av författarna till Trek-böcker för att ha ogillat dem personligen. Peter David hävdar att det var en riktig fejd dem emellan. Och på Memory Alpha står det att han fick sparken efter Roddenberry dog. Han själv har väl sagt att han tog på sig kritik som annars var ämnad för Roddenberry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted January 11, 2009 Report Share Posted January 11, 2009 (edited) Två frågor om Richard Arnold, Roddenberrys assistent: Ser att jag har missad dina frågor, som nu börjar bli riktig gamla! Beklagar! Hoppas du är kvar på forumet, Aike! 1. Vad innebär det att han är rådgivare för projektet? Richard ble i sin tid anställd som rådgivare (bland annat) för Gene Roddenberry pga. hans otroliga förmåga att erinra varje minsta detalj från serien. Detta är en förmåga vi nu har stor användning för i Gatekeeper produktionen, då vi önskar - så långt det går - att inte bryta mot redan etablerad canon! I tillägg har han en cameoroll i filmen. Detta är inget nytt för Richard då han också har haft en cameo i den första OCH den kommande Star Trek filmen. 2. Hur är han som person? Richard är mycket öppen när man lär honom att känna, och känner sig extremt obekväm när man presenterar honom med höga fanfarer. Han är egentligen från Canada, men är helt klart Amerikan i sin sätt att tänka och har på så vis en annan inställning till vissa saker än vi har i Skandinavien. Vi har varit mycket nära vänner sedan sommaren 2006, och har pratat om saker som nog aldrig bör se dagens ljus. hehe De intervjuer jag har sett och läst med honom har jag alltid uppskattad. Samma sak med hans frågespalt i Star Trek Communicator. Han verkar alltid ha varit öppen och generös mot andra fans med information. Absolut! Under hans besök till den lille Star Trek kongressen i Norska oljestaden Stavanger i 2006, berättade han en stor mängd av bak kulisserna historier, till en publik med öppen mun och stora ögon. Jag har nu inviterat honom till Stockholm, och hoppas Stockholm Trekkers eller Secion 42 kan sätta av en weekend, med exklusiv Star Trek auktion (ofta med propps direkt från serien) och scen intervju. Jag kan garantera en dag ni aldrig kommer glömma! Samtidigt har han fått mycket kritik av författarna till Trek-böcker för att ha ogillat dem personligen. Peter David hävdar att det var en riktig fejd dem emellan. Och på Memory Alpha står det att han fick sparken efter Roddenberry dog. Han själv har väl sagt att han tog på sig kritik som annars var ämnad för Roddenberry. Detta har flera orsaker. Delvis är det skrivits en lång rad böcker full av osanningar och rykten (och Memory Alphas presentation är inte mycket v??rd). Inte bara om Richard, men generellt. Däremot är det ingen tvivel om att Richard är extremt lojal mot Gene. De två var rätt så uppriktiga mot varandra och kände varandra mycket väl. Mot slutet satt Richard ofta vid Genes säng och berättade grovisar - som Gene tyckte mycket om. Han är ändå ärlig och uppriktig även på de områden där också Gene insåg att han tagit fel, men ibland håller han tillbaka där han känner att Gene behöver skyddas. Dessa rykten, osanningar, och halvsanningar har också varit riktad mot Gene själv, mot Berman (som faktisk har gjort ett genialt jobb som producent trots ett par dåliga beslut), och mot flera av skådespelarna. Många tår blev trampad på under Star Treks produktion och många har mycket personlige motiv för sina historier. Edited January 11, 2009 by the2mas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 Tack för kanonsvar! Kul! Ja, det vore roligt att se honom i verkligheten, eftersom han har sådan insikt i vad som hände bakom kulisserna. Synd att han inte har skrivit en bok (det kanske är för sent nu pga det vikande intresset för det gamla Trek). Det skulle, tillsammans med Rick Bermans kommande bok, bli den ultimata bakom kulissbibeln för TNG. Jag vet inte om du har sett denna intervjun med Arnold från tidigt 90-tal när Gene fortfarande levde: http://artofhacking.com/IET/TREK/live/aoh_arnold.htm (Den är väldigt lång och förmodligen bara av intresse för den som vill ha insikt hur Arnold arbetade, den påstådda fejden med författarna och hur Arnold, som den ultimata fantasten, gick från guide på Paramount till Roddenberrys assistent.) En fråga till om Arnold till sist: På den norska trekkerssidan finns står det att han berättade den sanna historien varför Terry Farrell (Dax) lämnade DS9. Officiellt var det för att hon fick en roll i serien Becker, men vad menar Arnold är den riktiga versionen? Att hon dejtade Michael Dorn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 Jag har nu inviterat honom till Stockholm, och hoppas Stockholm Trekkers eller Secion 42 kan sätta av en weekend, med exklusiv Star Trek auktion (ofta med propps direkt från serien) och scen intervju. Jag kan garantera en dag ni aldrig kommer glömma! Jag kan inte lova något men lovar att ta upp ämnet! Borde inte vara helt omöjligt om det inte är några enorma kostnader i sammanhanget. Har du någon idé om vilket år detta skulle kunna vara? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 Aike: Problemet med Terry var tyvärr ett helt annat. Medan alla fick skyhöga löner, fick Terry det inte. Producenterna menade hon inte spelade bra nog, och inte var viktig nog för serien. Terry gick ut med detta i en intervju och fick gå från produktionen. Terry berättade själv att hon senare hade mött Berman och Jonathan Frakes i en av korridorerna, och att inga av dem hade hälsat på henne. Frakes hade inget emot Terry själv, men hade nog sitt huvud såpass långt upp i Bermans bakdel, att det blev som det blev. Detta är dog inte värsta skandalen under produktionerna eller dagens fan produktioner, så pass på att fråga honom när han är här. Av orsaker som nog kommer fram de nästa åren, kan jag inte säga så mycket om vare sig det som har hänt på sistone, eller det som nog kan komma att läcka ut i åren som kommer. Richard kommer nog ändå att säga en hel del om det mesta. Supreme: Tusen tack för erbjudandet, men jag måste ta den biten själv kära du! Jag behöver ha alla detaljer klara först ser du! Richards besök innebär inga utgifter för gruppen i fråga, men evnt. överskott delas med Gatekeeper för att betala delar av hans flygbiljett och hotell. Richard tar aldrig betalad för att komma hit! Datum är ännu inte bestämt. det kan bli i december i år eller februari/mars 2010. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 okej. Jag slänge upp ditt citat på diskussionslistan på stockholm trekkers men då antar jag att du kontaktar lämpliga personer när tiden är mogen? Själv tycker jag det verkar vara mycket intressant och folkets hus i skarpnäck är en alldeles utsökt lokal för sådana här aktiviteter. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 (edited) Aike: Problemet med Terry var tyvärr ett helt annat. Medan alla fick skyhöga löner, fick Terry det inte. Producenterna menade hon inte spelade bra nog, och inte var viktig nog för serien. Terry gick ut med detta i en intervju och fick gå från produktionen. Terry berättade själv att hon senare hade mött Berman och Jonathan Frakes i en av korridorerna, och att inga av dem hade hälsat på henne. Frakes hade inget emot Terry själv, men hade nog sitt huvud såpass långt upp i Bermans bakdel, att det blev som det blev. Detta hör inte till tråden, men jag måste få uttrycka min stora förvåning över att Terry inte räknades som en stor tillgång i DS9. Jag har inget emot Hennes efterföljare, men från första säsongen tyckte jag att Jadzia var en härlig friskt fläck. Terry agerade bra och var en viktig del av DS9. Producenterna var och är helt koko. Ju mer jag hör om vad som pågick bakom kulliserna på DS9, ju mer förvånad är jag över att det blev en så bra serie. Edited January 12, 2009 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 ...och folkets hus i skarpnäck är en alldeles utsökt lokal för sådana här aktiviteter. J. Visst, jag håller med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Detta hör inte till tråden, men jag måste få uttrycka min stora förvåning över att Terry inte räknades som en stor tillgång i DS9. Jag har inget emot Hennes efterföljare, men från första säsongen tyckte jag att Jadzia var en härlig friskt fläck. Terry agerade bra och var en viktig del av DS9. Producenterna var och är helt koko. Ju mer jag hör om vad som pågick bakom kulliserna på DS9, ju mer förvånad är jag över att det blev en så bra serie. 1. Ja, det är ett evig dilemma tyvärr på alla forum att på ena sidan hålla sig 100% till temat och undgå att det är svårt att läsa igenom en hel massa saker som inte hör dit för att hitta fram, och på andra sidan vilja skapa ett gott socialt samtal med naturlig flyt! Jag tror det blir fel OCH rätt i båda fallen, men att ett långt samtal om ETT tema kan flyttas i ny tråd.! Ska vi kanske göra en bak kulisserna tråd? ;) 2. Jag håller med. Jag tycker Terry spelade helt ok och vet hon var populär hos fansen (även om det nog var mest pga. sitt utseende). Däremot hade jag vald en annan skådespelare som Sisko. Jag hade gjort honom äldre, lugnare, och med mer autoritet - alla Freeman eller Poitier i stilen (i alla fall en som inte andas mellan varje ord). Annars - för att hålla mig till temat - tar Denise med sin mann och sitt barn. Hon kommer signera i SF Bokhandeln och shoppa lite, och kommer annars vara på Subtopia i ljudstudio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Aike: Problemet med Terry var tyvärr ett helt annat. Medan alla fick skyhöga löner, fick Terry det inte. Producenterna menade hon inte spelade bra nog, och inte var viktig nog för serien. Terry gick ut med detta i en intervju och fick gå från produktionen. Terry berättade själv att hon senare hade mött Berman och Jonathan Frakes i en av korridorerna, och att inga av dem hade hälsat på henne. Frakes hade inget emot Terry själv, men hade nog sitt huvud såpass långt upp i Bermans bakdel, att det blev som det blev. Intressant! Garret Wang menar ju att han nekades att regissera avsnitt av Voyager pga att han kritiserade serien i en intervju. Så att gå ut med negativa saker i pressen verkar Berman ha ogillat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 2. Jag håller med. Jag tycker Terry spelade helt ok och vet hon var populär hos fansen (även om det nog var mest pga. sitt utseende). Däremot hade jag vald en annan skådespelare som Sisko. Jag hade gjort honom äldre, lugnare, och med mer autoritet - alla Freeman eller Poitier i stilen (i alla fall en som inte andas mellan varje ord). Annars - för att hålla mig till temat - tar Denise med sin mann och sitt barn. Hon kommer signera i SF Bokhandeln och shoppa lite, och kommer annars vara på Subtopia i ljudstudio. Jag har alltid haft lite svårt för Sisko och det kan kanske ha att göra med skådespelaren när man tänker efter. Det hade varit intressant att se vad Patrick Stewart hade kunnat göra av sisko. Jag minns ett avsnitt där Sisko hamnar på en kraschad skyttel tillsammans med Gul Dukat. Det avsnittet faller nästan platt till marken och bärs upp enbart av Dukats lysande skådespeleri. Sisko verkar nästan totalt ointresserad och ganska frånvarande. Jämför man detta med ett par avsnitt där han verkligen var engagerad och visade sitt skådespeleri (Solsegelings avsnittet och det här avsnittet där han är sci fi författare bland annat) så ser man vilken potential han har som skådespelare men han orkar eller vill inte bära detta genom hela serien. Lite ot.. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Jag håller vekligen med om förslaget med en "bakom kulisserna"-tråd! Det vore toppen. Fast det kanske inte är så många som har sådan information.. Synd att höra om Terry, jag tycker hon var väldigt bra och lättade upp det lite. Ezri var också bra, men inte på samma nivå som Jadzia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Intressant! Garret Wang menar ju att han nekades att regissera avsnitt av Voyager pga att han kritiserade serien i en intervju. Så att gå ut med negativa saker i pressen verkar Berman ha ogillat. Det ironiska är att det är denna brutala perfektionismen och behov för kontroll som samtidigt gjorde Berman så genial i sitt jobb. Han har fått mycket kritik, men få vet hur fantastisk detaljerad han jobbade. Det var inte utan grund att Roddenberry valde honom att ta över. Han värderade varje lilla skruv till varje episod, och översåg aldrig nått. Tyvärr var han något försiktigare än Roddenberry, så Garretts kritik måste jag nog till dels hålla med om. Han tog inga stora chanser och var allt för konservativ, MEN hans "formel" (som Garrett kritiserade) tycker jag ändå var mycket god. Jag tycker religion fick en för stor roll i Deep Space Nine, men annars tycker jag han gjorde ett fantastiskt jobb. Hoppas ändå att nån lite tuffare tar över efter Berman när nästa serie sätter igång - vilket filmen i år kommer att säkra. Men de måste värdera att röra sig fram i tid - efter Voyager. Vi är bortskämda på high tech numera. Tidsresande är en smart formel, då de kan besöka samtliga av de gamla skeppen och skådespelare när det passar! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Så du menar eller har hört att det är en ny serie på gång!? Jag håller delvis med dej om att den serien bör ta vid efter VOY. Och visst vore det kul med tidresor men jag tror att tisdresor är något som snabbt förlorar sin finess/glans. Det kan gärna bli för rörigt och ogreppbart till slut. (men visst skulle man gärna se dom tidigare skådisarna och skeppen) Jag håller också med dej att en utav dom få sakerna man kanske skulle kunna säga negativt om DS9 är nog att det var lite för mycket religion inblandat i ett hela. Annars så har jag nästan ändrat mej från att ha haft TNG som favorit till att ha DS9 som ny favvorit..men dom här helt enkelt bra på två olika sätt så bägge är bäst (och i mitt tycke haltar VOY efter dessa två) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Intressant! Garret Wang menar ju att han nekades att regissera avsnitt av Voyager pga att han kritiserade serien i en intervju. Så att gå ut med negativa saker i pressen verkar Berman ha ogillat. Det ironiska är att det är denna brutala perfektionismen och behov för kontroll som samtidigt gjorde Berman så genial i sitt jobb. Han har fått mycket kritik, men få vet hur fantastisk detaljerad han jobbade. Det var inte utan grund att Roddenberry valde honom att ta över. Han värderade varje lilla skruv till varje episod, och översåg aldrig nått. Tyvärr var han något försiktigare än Roddenberry, så Garretts kritik måste jag nog till dels hålla med om. Han tog inga stora chanser och var allt för konservativ, MEN hans "formel" (som Garrett kritiserade) tycker jag ändå var mycket god. Jag tycker religion fick en för stor roll i Deep Space Nine, men annars tycker jag han gjorde ett fantastiskt jobb. Hoppas ändå att nån lite tuffare tar över efter Berman när nästa serie sätter igång - vilket filmen i år kommer att säkra. Men de måste värdera att röra sig fram i tid - efter Voyager. Vi är bortskämda på high tech numera. Tidsresande är en smart formel, då de kan besöka samtliga av de gamla skeppen och skådespelare när det passar! ;) Låter spännande med en ny serie. Dock är jag inte så övertygad om att det blir i "framtiden" då man ju har lagt grunden för en remake av tos eller i varje fall en serie som använder de karaktärerna. Men den som lever får se. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 ^Jag tror inte det blir en ny serie på många år om det ens blir någon. Det som kan ligga närmast är en tecknad serie kanske med den nya TOS-besättningen för att sälja leksaker. Dock är filmbolaget Paramount helt skiljt i dag från Paramount/CBS (som äger rättigheterna till tv-serierna), så det innebär en svårighet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Så du menar eller har hört att det är en ny serie på gång!? Jag håller delvis med dej om att den serien bör ta vid efter VOY. Och visst vore det kul med tidresor men jag tror att tisdresor är något som snabbt förlorar sin finess/glans. Det kan gärna bli för rörigt och ogreppbart till slut. (men visst skulle man gärna se dom tidigare skådisarna och skeppen) Jag håller också med dej att en utav dom få sakerna man kanske skulle kunna säga negativt om DS9 är nog att det var lite för mycket religion inblandat i ett hela. Annars så har jag nästan ändrat mej från att ha haft TNG som favorit till att ha DS9 som ny favvorit..men dom här helt enkelt bra på två olika sätt så bägge är bäst (och i mitt tycke haltar VOY efter dessa två) Nej, jag har INTE hört nån antydning till ny serie. Det jag säger är att det inte är någon tvivel om att hur denna filmen mottas är extremt viktig för OM det blir en ny serie eller inte - och till nu ser det ju riktig bra ut. Däremot är det väntad att man tar en paus innan man gör en ny serie - medan möjligheten är stor för flera Star Trek filmer medan vi väntar! Jag tror inte detta med tidsresor behöver bli mer rörigt än vanligt, eftersom tidsresror inte nödvändigtvis är synonymt med tidsparadoxer (som har varit utgångspunkten varje gång man har rest i tiden i de andra serier). ^Jag tror inte det blir en ny serie på många år om det ens blir någon. Det som kan ligga närmast är en tecknad serie kanske med den nya TOS-besättningen för att sälja leksaker. Dock är filmbolaget Paramount helt skiljt i dag från Paramount/CBS (som äger rättigheterna till tv-serierna), så det innebär en svårighet. Filmbolaget tjänar fortfarande alldeles för mycket på Star Trek till att lägga produktionen död, så att det blir en ny serie är jag säker på. Men att serien måste vara en prequel för att filmen är en prequel är jag inte als säker på. Enterprise demonstrerade klart att folk ville ha en ny hi-tech serie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts