DominionMaster Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 Det var visst så att Brent Spiner o co hade ett manus för en elfte film, men tian gick inte bra så.. Frågan är vad den skulle handlat om? Någon som har insideinfo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 (edited) Jag har aldrig hört att han har haft något manus som var färdigt. Hade tian gått enormt bra hade de säkert kommit tillbaka. De filmmanus som man har arbetat på är ett som utspelar sig under det första romulanska kriget, vilket var tänkt som trilogi. Sedan fanns det planer på en Crossoverfilm med personer från Voyager, DS9, Next Gen, men om det blev något manus vet jag inte. Egentligen var det ju tänkt att Enterprise skulle ta över filmserien, men tittarsiffrorna var som bekant för dåliga. Det fanns också planer på en renodlat IMAX-film med en ny besättning på 90-talet, enligt Berman. Men det blev inte av. Edited January 25, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted January 25, 2009 Author Report Share Posted January 25, 2009 Jag såg en intervju med Spiner där han påstod att han och någon mer hade en filmidé för en elva. Jo, jag har hört rykte om en crossover, antagligen skulle den bli dyr med tanke på att Stewart fick 1 miljon per avsnitt i slutet av TNGperioden och mycket för de sista filmerna.. Vet dock inte hur välbetalda de andra kaptenerna var? En sådan film får ju inte misslyckas heller, det vore katastrof! Kanske därför den ej blev av heller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 Jag har svårt att tänka mig att de hade mer än ett synopsis. Det är först efter ett godkänt sådant som de kan få i uppdrag (och därmed bli avlönade) att skriva ett manus på idén. Varför skulle Spiner sitta ned och ta sig den oerhörda tiden att skriva ett manus innan han visste att det skulle ge något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 Vägen mellan tian och elvan var lång och krokig och det fanns ett antal förslag om filmer men alla droppades av olika anledningar. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 Vägen mellan tian och elvan var lång och krokig och det fanns ett antal förslag om filmer men alla droppades av olika anledningar. J. Jo, men jag tvivlar på att så många av de idéerna hann utvecklas till hela manus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted January 28, 2009 Author Report Share Posted January 28, 2009 Sant, var nog bara ett synopsis. Flera hade väl det, och producenten J.J.Abrams vann tydligen eftersom han är känd..? Men han har väl inte skrivit manuset dock.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 Romulanidén tror jag har ett manus. Har för mig att jag sett folk som säger att de har läst det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted January 29, 2009 Author Report Share Posted January 29, 2009 Ja, det hade ju varit intressant? Kanske för första gången Romulans och Federationen blir vänner på riktigt ?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Kanske för första gången Romulans och Federationen blir vänner på riktigt ?!? På riktigt riktigt? Det kommer aldrig att hända! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 (edited) Skulle gilla att se en rokulan(romulan menade jag) film inte som Nemesis som var en Reman/Romulan film utan en mer renodlad romulan film. Filmen skulle kunna vara lite som The Undiscovered Country fast i TNG istället för TOS och med Romulaner istället för Klingoner. Edited January 31, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Rokulan? Äh jag sätter mina två cent på att mr trek menar Romulan.. <_< J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 (edited) Ja, det hade ju varit intressant? Kanske för första gången Romulans och Federationen blir vänner på riktigt ?!? Den skulle utspela sig under det romulanska kriget. Så att de skulle bli vänner är inte så troligt <_< http://memory-alpha.org/en/wiki/Star_Trek:_The_Beginning Här vad Memory Alpha skriver om Spiners manus: Nemesis follow-up An eleventh Star Trek movie was initially planned during production on the tenth film, Star Trek Nemesis. Nemesis co-writers John Logan and Brent Spiner intended to follow that film with a "crossover" sequel. After Nemesis failed financially, however, this plan was abandoned. [1] http://memory-alpha.org/en/wiki/Undevelope...r_Trek_projects Edited January 30, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 det låter som en intresant sak jag skulle gärna ha velat sett den kanske få vi se den någongång iframtiden om vi har tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts