Unkas Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 Startar denna tråden i relation till tråden "Pojk eller Flickserie". Tänkte att forumets deltagare själv kan få ge en bild av hurvida Star Trek i sverige är uppdelat mer på män eller kvinnor, eller 50/50. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 Jag har fått för mig att könsfördelningen bland Star Treks tittare har varit relativt jämn under åren men jag kan ha fel. Det ska bli intressant att se utfallet av den här "undersökningen" även om vi kanske inte är tillräckligt många för att ge en rättvis bild av Star Trek-intresset i Sverige. Själv är jag man (i alla fall senast jag kontrollerade). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 Och jag är av kvinnligt kön . Jag vågar mig på en gissning att det finns fler pojkar än flickor här, men att det inte är någon större skillnad i antalet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 Ska man svara vad man själv är för kön, eller vad man tror är vanligast? ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 Du bör ändra underrubriken dock. Det står männ, men det stavas ju män. Eller är det slang kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 28, 2009 Author Report Share Posted January 28, 2009 Ska man svara vad man själv är för kön, eller vad man tror är vanligast? ^^ Svara på båda frågorna om du vill. Men givetvis behöver man inte skriva öppet om man är man eller kvinna om man inte vill. själv är jag pojke ;) Tror att det är övervägande på forumet, men inte med så mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 Jag skulle gissa på att det är 55% män och 45% kvinnor här på forumet. Men i övrigt så märker jag att det är markant fler män/killar som gillar science fiction är kvinnor/tjejer. Vi har ju en tråd om detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Aha! Jag är flicka, men det är nog inget nytt. Jag tror att det är fler män än kvinnor som ser på star trek/sci-fi, men när det gäller aktiviteten på detta forum tror jag det är ganska jämt. Inte 50/50, men ungefär. Jag tycker inte att det är sällsynt med kvinnor här iallafall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 29, 2009 Author Report Share Posted January 29, 2009 Det har du rätt i Borgmi. Det är gott om tjejer här på forumet, vilket jag ser som posetivt. Blir alltid en trevligare miljö när den består av både killar och tjejer. Och mycket roligare också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Håller med, det är alltid lite roligare i ett blandat sällskap. Star Wars exempelvis har nog en större övervikt manliga fans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Precis! Instämmer med de föregående talarna. Det handlar nog mer om vilken "sorts" människa man är, och vad man är ute efter i sitt ST-tittande, än vilket kön man är av. Som det har sagts förut i många trådar så blir nog star trek en liten besvikelse om man är ute efter renodlad action, eller drama för den delen. Star Trek är djupare än så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts