Jump to content

Pojk- eller flickforum?

Unkas

Man eller kvinna?  

25 members have voted

1. 1.

• Kvinna
      6
    • Man
      19

Recommended Posts

Jag har fått för mig att könsfördelningen bland Star Treks tittare har varit relativt jämn under åren men jag kan ha fel. Det ska bli intressant att se utfallet av den här "undersökningen" även om vi kanske inte är tillräckligt många för att ge en rättvis bild av Star Trek-intresset i Sverige. Själv är jag man (i alla fall senast jag kontrollerade). :)

Ska man svara vad man själv är för kön, eller vad man tror är vanligast? ^^

Svara på båda frågorna om du vill. Men givetvis behöver man inte skriva öppet om man är man eller kvinna om man inte vill. själv är jag pojke ;) Tror att det är övervägande på forumet, men inte med så mycket.

Aha! Jag är flicka, men det är nog inget nytt. Jag tror att det är fler män än kvinnor som ser på star trek/sci-fi, men när det gäller aktiviteten på detta forum tror jag det är ganska jämt. Inte 50/50, men ungefär. Jag tycker inte att det är sällsynt med kvinnor här iallafall!

Precis! Instämmer med de föregående talarna. Det handlar nog mer om vilken "sorts" människa man är, och vad man är ute efter i sitt ST-tittande, än vilket kön man är av. Som det har sagts förut i många trådar så blir nog star trek en liten besvikelse om man är ute efter renodlad action, eller drama för den delen. Star Trek är djupare än så.