Jump to content

Fanfilm!

DominionMaster

Recommended Posts

Vi har länge pratat om en fanfilm, och det skulle vara extremt kul att genomföra en sådan!

Jag är utbildad inom musik/media och komponerar väldigt mycket musik, har ett ledmotiv klart för en Star Trekfilm bl.a. Jag och Quiet spånade på ett manus som numer är undangömt i hennes skåp någonstans? Om det finns kvar?

Hur många är intresserade av detta? Hur många har erfarenhet av att skapa film, både bakom och framför kameran?

jag är intriserad :D . Jag går på tiater kurs en gång i vekan (stavning :rolleyes:) . men är det så att man moste köpa masa star trek kläder ? och var sådanafal

Ps. är inte världens bästa skådis kan göra anat också. men skule vara roligast att få spela. Har vis erfarenhet av att klipa och filma har en kamra och har gjort några filmer med kopis :P

Edited by morgan

Innan ni rumsterar om allt för mycket rekomenderar jag ett besök på www.startrekgatekeeper.com (finns även länk från denna sidan). Det är nordens största fanfilmsprojekt alla kategorier och det seriösaste som jag har sett på denna sidan atlanten eller i varje fall öresund... Ett måste för vare filmintresserad trekker! J.

Ja, meningen med ett sådant här projekt är ju att kvalitén ska vara väldigt hög i min mening. Inte ett kompisprojekt. Hyra betacamkameror och få till klippning i en riktig studio.

Är det någon här som är involverad i gatekeeperprojektet?

ja det tyker jag också att det ska vara hög kvalitet . kan du förklara lite mer hur du har tänkt dig deta projekt ? lite mera ditaljer

Var inne och kollade på Gatekeepersidan nu. Ser väldigt välgjord ut, men fanns väldigt lite om filmen. Inga klipp eller så, verkar vara i ett tidigt stadium?

För att kunna genomföra ett sådant projekt behövs följande:

*Skådespelare med bra Engelskt uttal

*Någon mer som kan hjälpa till med manus och som har sett allt med Star Trek (är en förutsättning känner jag så det inte blir upprepningar).

*Makeup och kläddesigner