Jump to content

Fanfilm!

DominionMaster

Recommended Posts

Vi har länge pratat om en fanfilm, och det skulle vara extremt kul att genomföra en sådan!

Jag är utbildad inom musik/media och komponerar väldigt mycket musik, har ett ledmotiv klart för en Star Trekfilm bl.a. Jag och Quiet spånade på ett manus som numer är undangömt i hennes skåp någonstans? Om det finns kvar?

Hur många är intresserade av detta? Hur många har erfarenhet av att skapa film, både bakom och framför kameran?

jag är intriserad :D . Jag går på tiater kurs en gång i vekan (stavning :rolleyes:) . men är det så att man moste köpa masa star trek kläder ? och var sådanafal

Ps. är inte världens bästa skådis kan göra anat också. men skule vara roligast att få spela. Har vis erfarenhet av att klipa och filma har en kamra och har gjort några filmer med kopis :P

Edited by morgan

Innan ni rumsterar om allt för mycket rekomenderar jag ett besök på www.startrekgatekeeper.com (finns även länk från denna sidan). Det är nordens största fanfilmsprojekt alla kategorier och det seriösaste som jag har sett på denna sidan atlanten eller i varje fall öresund... Ett måste för vare filmintresserad trekker! J.

Ja, meningen med ett sådant här projekt är ju att kvalitén ska vara väldigt hög i min mening. Inte ett kompisprojekt. Hyra betacamkameror och få till klippning i en riktig studio.

Är det någon här som är involverad i gatekeeperprojektet?

ja det tyker jag också att det ska vara hög kvalitet . kan du förklara lite mer hur du har tänkt dig deta projekt ? lite mera ditaljer

Var inne och kollade på Gatekeepersidan nu. Ser väldigt välgjord ut, men fanns väldigt lite om filmen. Inga klipp eller så, verkar vara i ett tidigt stadium?

För att kunna genomföra ett sådant projekt behövs följande:

*Skådespelare med bra Engelskt uttal

*Någon mer som kan hjälpa till med manus och som har sett allt med Star Trek (är en förutsättning känner jag så det inte blir upprepningar).

*Makeup och kläddesigner

*Folk som kan datoranimation

*Folk som kan kamerateknik, Blue/greenscreen etcetera..

*Producenter (sponsring först och främst)

*Filmklippning

*Någon som kan programmera en snygg hemsida, jag kan producera en, men vill helst slippa

Det är väl det mest kritiska. Själv har jag idéer till ett manus, kan regissera samt komponera musik.

man brukar ju kuna söka pengar hos komunerna och anat om man är ungdom . det kan man i min kommun arafal :rolleyes: .var ska det vara någon stans sådanafal . fast först och främst behövs det väl folk och det skulle vara bra med någon sorsts är huvud arrangör . (jag ser typ dig dominionmaster som det eller ?)

Edited by morgan

Dr Bryce här på forumet arbetar med specialeffekter och har tidigare skrivit att han är intresserad om ett projekt är seriöst.

Greenscreen och och andra program för effekter är annars inte särskilt dyra idag. Kolla bland annat på tubetape.com och fxhome.com. Det krävs dock en hyfsad dator.

Edited by Aike

Nu har jag dock blivit involverad i Gatekeeperprojektet som kompositör! Känns riktigt spännande. Dock vill jag göra en egen fanfilm, så detta projektet vill jag ändå genomföra på något sätt!

Frågan är om 29 år räknas till ungdom?

Vilka skulle kunna tänka sig att vara med? Ni kan väl citera mitt ovanstående inlägg, och skriva till namn/smeknamn på det ni vill göra!

Var inne och kollade på Gatekeepersidan nu. Ser väldigt välgjord ut, men fanns väldigt lite om filmen. Inga klipp eller så, verkar vara i ett tidigt stadium?

För att kunna genomföra ett sådant projekt behövs följande:

*Skådespelare med bra Engelskt uttal sku .

*Någon mer som kan hjälpa till med manus och som har sett allt med Star Trek (är en förutsättning känner jag så det inte blir upprepningar).

*Makeup och kläddesigner

*Folk som kan datoranimation

*Folk som kan kamerateknik, Blue/greenscreen etcetera..

*Producenter (sponsring först och främst)

*Filmklippning

*Någon som kan programmera en snygg hemsida, jag kan producera en, men vill helst slippa

Det är väl det mest kritiska. Sj??lv har jag idéer till ett manus, kan regissera samt komponera musik.

Jag morgan ( smeknamn kale ) skule gärna vara skådis. Men jag är kanske för ung ( 15 å) för någon roll . vad klasas som bra utal ? ( mord i midsommar eller ) igentligen kan jag gör vad som hälst XD bra jag får vara med . Kan göra saft XD

Frågan är om 29 år räknas till ungdom?

nja tror inte det men det brukar ju finas masa bidrag man kan söka, och oftast moste man ha någon eller flera som är över 18. då kan ju dom som är under 18 söka . jag är ju under 18 men vi moste väl veta vilken komun vi ska vara i om vi ska söka från komunen men ifal någon vet någon stans man kan söka pengar kan väl den skriva det ? jag känner en politiker som syslar mycket med ungdomar jag kan snaka med henne om hon vet något om du vill det ?

Edited by morgan

mm jag är väl hyfsad skådispelare. har gåt på tiater i 4-5 år ( kan uptatera mitt inläg sen ) . Kan fråga min tiatter lärare vad jag är för sort om jag är bra eller inte .

du kan ju ha intagnings prov. Men menar du att du bara vil ha gäte bra skådisar eller typ att man bara ska agera lite ?

( var det du DominionMaster som drev föra fanfilm projektet ? )

Edited by morgan

Någonstans mellan de som är födda sent 70-tal och tidigt 80-tal och framåt, så brukar de flesta svenskar ha bra uttal. Ju yngre man är, desto mer har man vuxit upp med engelska som nästan ett andra språk.

Däremot kanske skriftlig grammatik är sämre hehe.

Jag och Quiet hade ju en idé för ett antal år sedan (då gick jag under namnet Mr Borg).

hur gick det med eran ide har läst dom gamla inlägen men det bara tar slut helt plötsligt hur gick det ?

aa det moste ju vara många flera intreserade först som du sa :P min fantasi skenade bara i väg :P

Edited by morgan

• 4 weeks later...