Mr Trek Posted February 1, 2009 Report Posted February 1, 2009 Hej! Håller på med en önskelista inför min födelsedag och vill gärna ha tips på bra Star Trek böcker. Vad jag redan skrivit på listan är: Större böcker: Star Trek Star Charts The Star Trek Encyclopedia Star Trek Cookbook Star Trek Ships of the Line Böcker: IKS Gorkon bok 1: A Good Day To Die IKS Gorkon bok 2: Honor Bound IKS Gorkon bok 3: Enemy Territory A Time for War, a Time for Peace Quote
Pjotr'k Posted February 1, 2009 Report Posted February 1, 2009 Jag skulle föreslå Destiny-serien (som dock bör läsas efter IKS Gorkon-böckerna ovan) - den är världsomvälvande och oerhört bra. Rekommenderas verkligen. Quote
Mr Trek Posted February 1, 2009 Author Report Posted February 1, 2009 (edited) Ska skriva upp den och Kobayashi Maru som du i din recension säger att man ska läsa först. PS Vad tycker ni om böckerna efter #1 i Titan serien har ettan och vill gärna veta om ni gillar förtsättningen Edited February 1, 2009 by Mr Trek Quote
Tom_Hell Posted February 1, 2009 Report Posted February 1, 2009 Har två starka rekommendationer: William Shatners böcker om Kirk som börjar med Ashes of Eden samt Federation av Judith & garfield Reeves-Stevens Quote
Aike Posted February 2, 2009 Report Posted February 2, 2009 The Next Generation respektive Deep Space Companion är bra avsnittsguider och bakom kulisserna-böcker. Särskilt den sistnämnda anses vara extra bra, eftersom författaren intervjuade de inblandade medan serien gjordes. Quote
Mr Trek Posted February 2, 2009 Author Report Posted February 2, 2009 Har två starka rekommendationer: William Shatners böcker om Kirk som börjar med Ashes of Eden samt Federation av Judith & garfield Reeves-Stevens Har satt upp Federation. Quote
Borgmi Posted February 2, 2009 Report Posted February 2, 2009 (edited) Mr Trek, jag skulle vilja låna din tråd med en snabb bokfråga. Hoppas det är okej! Jag har hört att det finns en bokserie, eller kanske bara en bok, som tar vid där DS9 slutar (efter what you leave behind), och jag skulle gärna vilja veta vad den heter? Edited February 2, 2009 by Borgmi Quote
Mr Trek Posted February 2, 2009 Author Report Posted February 2, 2009 Det är okej! andra kan självklart använda tråden också om dem vill. Quote
Tom_Hell Posted February 3, 2009 Report Posted February 3, 2009 Har satt upp Federation. Okej. Du gillar inte Kirk eller du gillar inte Shatner? :P Quote
Mr Trek Posted February 3, 2009 Author Report Posted February 3, 2009 (edited) Nej men jag har bara sett några få avsnitt av Originalserien+alla filmerna. Tänkte att jag skulle se lite mer Originalserie först... Någon som har fler tips? Edited February 3, 2009 by Mr Trek Quote
Tom_Hell Posted February 4, 2009 Report Posted February 4, 2009 (edited) Nej men jag har bara sett några få avsnitt av Originalserien+alla filmerna. Tänkte att jag skulle se lite mer Originalserie först... Aha. Det får mig att tänka på att det kan vara bra att se TOS-avsnittet Metamorphosis (2.9) först och samtidigt försöka tillfälligt glömma First Contact innan du eventuellt läser Federation. Edited February 4, 2009 by Tom_Hell Quote
Mr Trek Posted February 5, 2009 Author Report Posted February 5, 2009 ok går den inte riktigt ihop med First Contact eller? Quote
Tom_Hell Posted February 6, 2009 Report Posted February 6, 2009 ok går den inte riktigt ihop med First Contact eller? Nix. Det är en del som skiljer sig med Cochran, hela First contact-mötet med Vulkanerna o s v. Personligen hade jag velat se Federation filmad istället för FC, fast Federation hade nog inte blivit alls lika bra ur action-synpunkt... Quote
Mr Trek Posted March 27, 2009 Author Report Posted March 27, 2009 Hittils har jag fått Star Charts och Star Trek Titan #2: The Red King båda fanns på min slutgiltiga önskelista, imorgon är det släktkalas då hoppas jag på mer... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.