Gå till innehåll
Mr Trek

Vilka böcker skall jag önska mig?

Rekommenderade inlägg

Hej!

Håller på med en önskelista inför min födelsedag och vill gärna ha tips på bra Star Trek böcker.

Vad jag redan skrivit på listan är:

Större böcker:

Star Trek Star Charts

The Star Trek Encyclopedia

Star Trek Cookbook

Star Trek Ships of the Line

Böcker:

IKS Gorkon bok 1: A Good Day To Die

IKS Gorkon bok 2: Honor Bound

IKS Gorkon bok 3: Enemy Territory

A Time for War, a Time for Peace

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle föreslå Destiny-serien (som dock bör läsas efter IKS Gorkon-böckerna ovan) - den är världsomvälvande och oerhört bra. Rekommenderas verkligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska skriva upp den och Kobayashi Maru som du i din recension säger att man ska läsa först.

PS Vad tycker ni om böckerna efter #1 i Titan serien har ettan och vill gärna veta om ni gillar förtsättningen :)

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

The Next Generation respektive Deep Space Companion är bra avsnittsguider och bakom kulisserna-böcker.

Särskilt den sistnämnda anses vara extra bra, eftersom författaren intervjuade de inblandade medan serien gjordes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har två starka rekommendationer:

William Shatners böcker om Kirk som börjar med Ashes of Eden

samt

Federation av Judith & garfield Reeves-Stevens

Har satt upp Federation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mr Trek, jag skulle vilja låna din tråd med en snabb bokfråga. Hoppas det är okej!

Jag har hört att det finns en bokserie, eller kanske bara en bok, som tar vid där DS9 slutar (efter what you leave behind), och jag skulle gärna vilja veta vad den heter? :)

Redigerad av Borgmi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej men jag har bara sett några få avsnitt av Originalserien+alla filmerna. Tänkte att jag skulle se lite mer Originalserie först...

Någon som har fler tips?

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nej men jag har bara sett några få avsnitt av Originalserien+alla filmerna. Tänkte att jag skulle se lite mer Originalserie först...

Aha. Det får mig att tänka på att det kan vara bra att se TOS-avsnittet Metamorphosis (2.9) först och samtidigt försöka tillfälligt glömma First Contact innan du eventuellt läser Federation.

Redigerad av Tom_Hell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ok går den inte riktigt ihop med First Contact eller?

Nix. Det är en del som skiljer sig med Cochran, hela First contact-mötet med Vulkanerna o s v. Personligen hade jag velat se Federation filmad istället för FC, fast Federation hade nog inte blivit alls lika bra ur action-synpunkt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittils har jag fått Star Charts och Star Trek Titan #2: The Red King båda fanns på min slutgiltiga önskelista, imorgon är det släktkalas då hoppas jag på mer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu