Mr Trek Postad 1 Februari, 2009 Rapport Postad 1 Februari, 2009 Hej! Håller på med en önskelista inför min födelsedag och vill gärna ha tips på bra Star Trek böcker. Vad jag redan skrivit på listan är: Större böcker: Star Trek Star Charts The Star Trek Encyclopedia Star Trek Cookbook Star Trek Ships of the Line Böcker: IKS Gorkon bok 1: A Good Day To Die IKS Gorkon bok 2: Honor Bound IKS Gorkon bok 3: Enemy Territory A Time for War, a Time for Peace Citera
Pjotr'k Postad 1 Februari, 2009 Rapport Postad 1 Februari, 2009 Jag skulle föreslå Destiny-serien (som dock bör läsas efter IKS Gorkon-böckerna ovan) - den är världsomvälvande och oerhört bra. Rekommenderas verkligen. Citera
Mr Trek Postad 1 Februari, 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari, 2009 (redigerade) Ska skriva upp den och Kobayashi Maru som du i din recension säger att man ska läsa först. PS Vad tycker ni om böckerna efter #1 i Titan serien har ettan och vill gärna veta om ni gillar förtsättningen Redigerad 1 Februari, 2009 av Mr Trek Citera
Tom_Hell Postad 1 Februari, 2009 Rapport Postad 1 Februari, 2009 Har två starka rekommendationer: William Shatners böcker om Kirk som börjar med Ashes of Eden samt Federation av Judith & garfield Reeves-Stevens Citera
Aike Postad 2 Februari, 2009 Rapport Postad 2 Februari, 2009 The Next Generation respektive Deep Space Companion är bra avsnittsguider och bakom kulisserna-böcker. Särskilt den sistnämnda anses vara extra bra, eftersom författaren intervjuade de inblandade medan serien gjordes. Citera
Mr Trek Postad 2 Februari, 2009 Författare Rapport Postad 2 Februari, 2009 Har två starka rekommendationer: William Shatners böcker om Kirk som börjar med Ashes of Eden samt Federation av Judith & garfield Reeves-Stevens Har satt upp Federation. Citera
Borgmi Postad 2 Februari, 2009 Rapport Postad 2 Februari, 2009 (redigerade) Mr Trek, jag skulle vilja låna din tråd med en snabb bokfråga. Hoppas det är okej! Jag har hört att det finns en bokserie, eller kanske bara en bok, som tar vid där DS9 slutar (efter what you leave behind), och jag skulle gärna vilja veta vad den heter? Redigerad 2 Februari, 2009 av Borgmi Citera
Mr Trek Postad 2 Februari, 2009 Författare Rapport Postad 2 Februari, 2009 Det är okej! andra kan självklart använda tråden också om dem vill. Citera
Tom_Hell Postad 3 Februari, 2009 Rapport Postad 3 Februari, 2009 Har satt upp Federation. Okej. Du gillar inte Kirk eller du gillar inte Shatner? :P Citera
Mr Trek Postad 3 Februari, 2009 Författare Rapport Postad 3 Februari, 2009 (redigerade) Nej men jag har bara sett några få avsnitt av Originalserien+alla filmerna. Tänkte att jag skulle se lite mer Originalserie först... Någon som har fler tips? Redigerad 3 Februari, 2009 av Mr Trek Citera
Tom_Hell Postad 4 Februari, 2009 Rapport Postad 4 Februari, 2009 (redigerade) Nej men jag har bara sett några få avsnitt av Originalserien+alla filmerna. Tänkte att jag skulle se lite mer Originalserie först... Aha. Det får mig att tänka på att det kan vara bra att se TOS-avsnittet Metamorphosis (2.9) först och samtidigt försöka tillfälligt glömma First Contact innan du eventuellt läser Federation. Redigerad 4 Februari, 2009 av Tom_Hell Citera
Mr Trek Postad 5 Februari, 2009 Författare Rapport Postad 5 Februari, 2009 ok går den inte riktigt ihop med First Contact eller? Citera
Tom_Hell Postad 6 Februari, 2009 Rapport Postad 6 Februari, 2009 ok går den inte riktigt ihop med First Contact eller? Nix. Det är en del som skiljer sig med Cochran, hela First contact-mötet med Vulkanerna o s v. Personligen hade jag velat se Federation filmad istället för FC, fast Federation hade nog inte blivit alls lika bra ur action-synpunkt... Citera
Mr Trek Postad 27 Mars, 2009 Författare Rapport Postad 27 Mars, 2009 Hittils har jag fått Star Charts och Star Trek Titan #2: The Red King båda fanns på min slutgiltiga önskelista, imorgon är det släktkalas då hoppas jag på mer... Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.