Gå till innehåll

Urtjusiga skrivbordsunderlägg för "nya" USS Enterprise


Nyhet

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpgEn professionell CGI-artist som har arbetat med flera av DVD-omslagen för Paramount Home Entertainment; det är tysken Tobias Richter. Från sin studio The Light Works har han skapat några riktigt tjusiga bilder på det USS Enterprise som kommer att vara med i den nya Star Trek-filmen. De tio tumbilderna nedan kan du klicka på och få i upplösningen 1280x1024. Notera ett exempel på den otroliga detaljrikedomen i utsnittet från den 6:e bilden! Utmärkta att ha som t.ex. skrivbordsunderlägg. Den uppmärksamme kan också se att USS Kelvin är med på några bilder.

enterprise_wall01_100_090224.jpg enterprise_wall02_100_090224.jpg enterprise_wall03_100_090224.jpg enterprise_wall04_100_090224.jpg
enterprise_wall05_100_090224.jpg enterprise_wall06_100_090224.jpg enterprise_wall07_100_090224.jpg enterprise_wall06_cut_200_090224.jpg
enterprise_wall08_100_090224.jpg enterprise_wall09_100_090224.jpg enterprise_wall10_100_090224.jpg

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sketsnyggt och detaljrikt som tusan! Man ser t.ex fönstrena och man får då en känsla av proportionalitet som jag ibland har saknat när man har haft en bild med små skepp eller människor i direkt närhet med stora skepp eller rymdstationer. Jag kollade speciellt in fönstren på en bild och började fantisera om människorna därinne och vad som försegår där. Vi har ju sett lite interiöra scener från enterprise i trailern. Looking good!

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog den sjunde bilden som underlägg, där man också kan se USS Kelvin. Är det någon som vet vad det mittre skeppet är för något. Är det ett rymdskepp från jordstyrkorna i Babylon 5?

Jag skulle gissa på att det är ett skeppsvarv. Man ser inte det i sin helhet men jag tycker att det liknar ett skeppsvarv mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är imponerad! Det ska bli kul att se den nya filmen. :) Önskar bara att det fanns flera bilder tex. USS Voyager eller andra Star Trek skepp/starbase av samma kvalitet.

Det finns fler Star Trek bilder från samma studio som dessa!

Högst upp på denna sida har du deras Star Trek bilder http://www.thelightworks.com/english/mehr/wall.htm där finns tillexempel fler bilder på USS Kelvin!!!!

Den här bilden är på Voyager och en "starbase" http://www.thelightworks.com/images/pics/r...fleet3_wall.jpg

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte missat dem... Men alla orkar nog inte kolla igenom den uppsjö av skrivbordsunderlägg som finns där för att hitta dem snyggaste. Många av de snyggaste är ju dem från The Light Works. En idé för att göra den avdelningen mer tillgänglig skulle vara att ha en avdelning med kanske 10 st "rekommenderade" skrivbordsunderlägg.

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då drar vi igång med en skrivbordunderlägg tävling :P

Nej, men spontant borde väl det inte vara så svårt att scripta en funktion för de mest klickade bilderna, eller mest nedladdade eller något sådant? Finns det stöd för sådant i databasens underliggande struktur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men spontant borde väl det inte vara så svårt att scripta en funktion för de mest klickade bilderna, eller mest nedladdade eller något sådant? Finns det stöd för sådant i databasens underliggande struktur?

Det finns inte nu, men det är nog inte så svårt att lägga till. Har funderat på det tidigare, men har då inte sett någon direkt användning för det. Ska kolla på det och se hur det kan införas och om vi vill ha det :)

Jag håller med det borde finnas 10 mest klickade eller något i varje del av databasen.

Till varje del ser jag det som väldigt onödigt, men till multimedia så kan jag se att det är användbart.

När det gäller skrivbordsunderläggen så tycker jag inte att det är en "uppsjö". Dom är även uppdelade i kategorier så det borde vara rätt så lätt att hitta det man söker. Skrivbordsunderläggen har jag till stor del valt ut själv pga att dom är snygga och har bra kvalité, så det är svårt att plocka ut tex 10 st att rekommendera då jag tycker alla är rekommenderade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med det borde finnas 10 mest klickade eller något i varje del av databasen.

Till varje del ser jag det som väldigt onödigt, men till multimedia så kan jag se att det är användbart.

Okej jag menade väll inte VARJE del men till artikeldelarna och sen kanske tio mest klickade på hela databasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag menade väll inte VARJE del men till artikeldelarna och sen kanske tio mest klickade på hela databasen.

Återigen, det ser jag som onödigt och är något som tyvärr inte kommer att införas.

Vi börjar hamna utanför ämnet, så är det så att ni vill diskutera detta ytterligare så får vi ta det i "Frågor, Kommentarer & Förslag".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...