Nyhet Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Fyra nya posters har ramlat ut på Internet, via ScreenWeek.it. De är med stor sannolikhet gjorda av fans och detta antagande grundar jag på flera anledningar: bland annat är den tyska postern helt på engelska, vilket går stick i stäv med hur det brukar vara där, och dessutom innehåller posterna endast bilder och sekvenser från de trailers och bilder som officiellt kommit ut. Visst - det skulle ju kunna vara i linje med Paramounts upprepande av i princip samma scener, men jag tror det är mer troligt att posterna är gjorda av fans. Vi på Star Trek Databas brukar dessutom få meddelande från Paramount när officiellt material har släppts via den ena eller andra större webbplatsen. Klicka på bilderna för större versioner, men var vaksam på en del mindre spoilers för filmen. Fler posters hittar ni i vår bilddatabas. Redigering: Poster #2 har bekräftats vara en brittisk officiell sådan. Den finns att se i större storlek och i bättre storlek i bilddatabasen. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Ser väldigt fanmade ut, måste jag säga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Stör mig fortfarande på att Darth Maul är med i den nya ST-filmen. Kan inte tänka på någon annan är han när jag ser Nero. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Där har du rätt! Verkar så konstigt att dom tagit ett sådant enkelt grepp i en så annars seriös satsning. Hmm Vadsomhelst hade varit bättre- t.ex nån´med hemska ärr i ansiktet eller en ny skum ras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Det kanske är meningen att Nero ska vara en ny ras?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Det kanske är meningen att Nero ska vara en ny ras?? Nej, han tillhör arten romulaner. I serietidningen som föregår filmen förklaras detta med utseendet: Efter det att Romulus förstörts tillsammans med många andra planeter år 2387, så målar sig besättningen ombord Narada i olika mönster (en gammal romulansk sed) för att påminna sig själv om sorgen. De målade det dock djupare än andra för de skulle alltid minnas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 (edited) Svar på Pjotr'ks spoiler: Romulus förstörd... Tur att filmen skall utspela sig i ett parallellt universa! Edited March 27, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Svar på Pjotr'ks spoiler: Romulus förstörd... Tur att filmen skall utspela sig i ett parallellt universa! Nja, din slutsats ovan är inte helt korrekt (även om det var en god tolkning), se min förklaring om du vill veta mer: Nja, Romulus förstörs år 2387 i vårt universa och det är det som för Nero tillbaka i tiden för att hämnas (eller möjligen att han kastas tillbaka i tiden av misstag - det vet vi inget om än). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Jag har hört att det skulle vara en alternativ tidslinje, Data skulle fortfarande leva mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 För artiklar om personer i bakgrundsstoryn till filmen, hittar ni dem i artikeln om serietidningen Star Trek: Countdown. Flera personer som man trodde att man visste något särskilt om har en helt annan historia, men allt är (i serietidningen) fortfarande i vår tidslinje och följer upp från tidigare filmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Men är serietidningen canon eller inte? Om Romulus är förstört kommer det att bli svårt för mig att acceptera filmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Countdown är kanon, i enlighet med vad Paramount, Orci och Abrams har sagt. Därav har vi även godkänt den som kanon på databasen. Serietidningen utspelar sig år 2387 men filmen kommer att utspela sig i TOS-tid och då... finns självfallet Romulus fortfarande kvar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Det fattar jag, men hur blir det i Star Trek Online? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Star Trek Online skiljer sig från filmen och övrig kanon och eftersom det är mer dynamiskt och ändringsbart genom deltagarna i spelet så kommer det inte att räknas som kanon från CBS sida. (Det fanns ingen anledning att spoilervarna) Jag har skapat en diskussion om serietidningen Countdown för oss som har läst den - gå gärna dit om ni vill diskutera innehållet i tidningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Enligt Trekmovie är affischerna äkta. Det är så de ska se ut i Europa. Den till längst till vänster gillar jag bäst. Den med Kirk på motorcykeln är väl sådär. Ser lite dåligt tecknad ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Enligt Trekmovie är affischerna äkta. Var såg du det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Här är en länk: http://trekmovie.com/2009/03/26/european-s...-appear-online/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts