Nyhet Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Paramount meddelar genom Associated Press (AP) att Star Trek XI dragit in pengar i warpfart. Efter bara en dag har filmen inkasserat 31 miljoner dollar, och Paramount beräknar att filmen kommer att ha dragit in runt 70 miljoner dollar efter att helgen är över. Star Trek XI kommer därför ganska säkert bli den film som dragit in överlägset mest pengar av alla Star Trek-premiärer (tidigare rekordet hölls av Star Trek: First Contact med 51 miljoner dollar efter första helgen, omräknat till dagens penningvärde). Redan nu är det ganska klart att det blir en uppföljare säger man på Paramount. Källa [ Till originalnyheten ]
The Holy Three Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Den drog hem 24 miljoner dollar i fredags, inte 31. Räknar man dock med torsdagens summa på 7 miljoner dollar kommer man upp i dessa 31 miljoner.
Supreme Commander JAF Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Jättekul! Det låter som en verklig lyckad omstart av st. J.
Pjotr'k Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Så det verkar som att den tolfte filmen är bestämd att startas... Skönt. Hoppas att de väljer att starta en serie också (helst under ledning av Bryan Fuller), för då kanske man får en chans att "binda upp" publiken, så att säga.
Fleetadmiral Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Du har helt rätt Pjotr'k! Det skulle vara bra för databasen... det skulle vara bra för forumet.
Borgmi Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Det skulle vara bra för världen! Mer Star Trek till folket!
Keiko Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 YAY! Nystarten tycks ha haft sin verkan. Star Trek är tillbaka! Vi får hålla tummarna på att det stannar.
Aike Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 (edited) Dessa siffrorna gäller väl bara USA. Jag har hört att den spelade in nästan lika mycket som Wolverine i Tyskland och England första helgen. Men jag skulle nog vänta med att säga att det är en succé än. Mycket hänger på hur det går de kommande veckorna. Ny info: Den spelade preliminärt in 35 miljoner dollar utanför USA. Så sammanlagt hamnar nog första helgen på drygt 100 miljoner dollar. http://www.variety.com/article/VR111800342...yid=19&cs=1 Edited May 10, 2009 by Aike
Aike Posted May 11, 2009 Report Posted May 11, 2009 (edited) Den spelade in nästan 80 miljoner dollar i USA. Alltså lite mer än vad man förutspådde. http://www.deadlinehollywooddaily.com/ Edited May 11, 2009 by Aike
Mr Trek Posted May 12, 2009 Report Posted May 12, 2009 Då har den nästan spelat in sin budget redan alltså! Låter som att detta kan gå riktigt bra!
Recommended Posts