Gå till innehåll
Nyhet

Korta notiser: Star Trek i Hänt Extra och gamla filmer säljer bra

Rekommenderade inlägg

Star Trek i Hänt Extra

Nu vet alla skvallerintresserade om att det finns en ny Star Trek-film.

Hänt Extra ägnade häromveckan tre sidor åt galapremiären i Stockholm. Bland gästerna fanns sportkommentatorn Arne Hegerfors, skådespelaren Lena Endre och radioprofilen Kjell Eriksson. Läs mer i Hänt Extras nummer 26.

TOS-filmerna säljer bra

I kölvattnet av Star Treks framgångar på biograferna har även de klassiska TOS-filmerna hamnat på topplistor. DVD-samlingen Star Trek: The Motion Picture Trilogy, som innehåller del 2-4, gick in på 27:e plats på den amerikanska försäljningstopplistan när den släpptes. Samlingen sålde 51,485 exemplar första veckan, vilket i pengar motsvarar 1,5 miljoner dollar.

Blueraysamlingen Star Trek: Original Motion Picture Collection ligger just nu på artonde plats i USA, men har legat på tio-i-topplistan tidigare. Hur många exemplar den har sålt är okänt.

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trots att jag ännu inte har alla filmerna känner jag precis som Pjotr'k. Vägrar ge ut mer pengar på något jag redan har, är starkt emot när filmbolag gör allt för att klämma ut så mycket pengar som möjligt från fans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer köpa filmerna på blueray så småningom. Nu har filmer en tendens att sjunka i pris när de varit ute på marknaden ett tag så jag ska nog vänta ett tag. Och min bluerayspelare (eller rättare sagt Playstation 3) är inte regionsfri när det gäller film, utan bara när det gäller spel, så jag blir hänvisad till att köpa reg 2 blueray.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg