Jocke Postad 3 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 3 Augusti, 2009 Jocke, jag vet inte om jag har behörighet att ändra detta - säg till isåfall så behöver jag inte komma med dessa fel här utan kan fixa det direkt. Vi tar detta via PM En liten sak jag hittat som kanske inte är ett problem för så många, men när man använder fullständig editor vid svar så står det under editorfönstret Alternativ: Klicka f?r att konfigurera inl?ggsalternativ Jag vet inte om det här är ett teckenkodningsfel (det kanske t.o.m. är så att felet inte syns för er - ifall det är så så är det iallafall att ö:et och ä:et visas som konstigt-tecken-symbol). Eftersom det inte nämnts innan är det kanske något specifikt för mig som använder UTF-8. I så fall är det iallafall inget att bry sig så mycket om eftersom det är enda stället jag sett det felet. Det finns en bugg i forumet som gör att teckenkodningen blir fel, som uppstår när jag redigerar något i språkfilerna, men det fixar jag alltid till själv (om jag inte glömmer det, vilket kan hända). Teckenkodningen ska inte du behöva ändra utan webbläsaren ska automatiskt ändra sig till den teckenkodning som används på den sida du besöker. Misstänker att detta är ett problem med cachen, så jag föreslår att du provar med att trycka CTRL + F5 för att se om det blir bättre efter det.
Commander Michels Postad 3 Augusti, 2009 Rapport Postad 3 Augusti, 2009 Språkfel ändrat Språkfelet finns fortfarande kvar men bara om det är "1 svara".
Jocke Postad 3 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 3 Augusti, 2009 Språkfel ändrat Språkfelet finns fortfarande kvar men bara om det är "1 svara". Kolla först så att du verkligen har "Svenska" som språk. I "Svenska" är detta ändrat. När nästa version av forumet kommer så ska jag gå över språken och fixa till allt så att vi bara ett svenskt språk. Det jag rättade visas när man använder "Visa nytt innehåll". Mycket möjligt att det även kan vara fel någon annanstans, säg i sådana fall till
Commander Michels Postad 3 Augusti, 2009 Rapport Postad 3 Augusti, 2009 Skumt... Nu står det "1 svar" och det enda jag gjort är att öppna forumet igen, har inte ändrat några inställningar...
Jocke Postad 3 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 3 Augusti, 2009 Men det har jag :P Uppdaterade nyligen så att alla medlemmar använder "Svenska" och uppdaterade även det "Engelska"-språket så att det verkligen är på engelska
commander ricochet Postad 3 Augusti, 2009 Rapport Postad 3 Augusti, 2009 En skum grej- jag måste nästan alltid trycka på "Visa nytt innehåll" två gånger innan det visar sej. Första gången får jag upp "ledsen men inget nytt innehåll..." Och så klickar jag direkt igen och då kommer nya poster upp. Det ska väl inte vara nån´cache-greja? Jag har firefox (vägra internet explorer!)
Mr Trek Postad 4 Augusti, 2009 Rapport Postad 4 Augusti, 2009 Det verkar vara problem med lysande insignias, de släcks inte när jag läst vad som finns i tråden utan fortsätter att lysa som om det fanns inlägg kvar.
Jocke Postad 4 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 4 Augusti, 2009 En skum grej- jag måste nästan alltid trycka på "Visa nytt innehåll" två gånger innan det visar sej. Första gången får jag upp "ledsen men inget nytt innehåll..." Och så klickar jag direkt igen och då kommer nya poster upp. Det ska väl inte vara nån´cache-greja? Jag har firefox (vägra internet explorer!) Har själv inte råkat ut för det. Du kan väl ändå testa med att tömma cachen och även radera dom cookies som tillhör forumet ("Radera mina cookies"-länken längst ner i forumet). Kan mycket väl vara en bugg. Försvinner inte problemet med dessa åtgärder, så får vi nog vänta tills nästa version av forumet och se om det är fixat där (släpps om någon vecka). Det verkar vara problem med lysande insignias, de släcks inte när jag läst vad som finns i tråden utan fortsätter att lysa som om det fanns inlägg kvar. Jag hade faktiskt väntat mig problem med detta, men det har funkat felfritt för min del. Det är inte så att du använder bakåt- och framåt-knapparna i din webbläsare när detta händer? För min del så fortsätter ikonerna att lysa om jag använder bakåt- och framåt-knapparna, men om jag använder forumets navigeringslänkarna eller laddar om sidan så slocknar dom när ämnena är lästa. Kan mycket väl vara någon cookie som spökar så du kan väl också prova med att tömma cachen och även radera dom cookies som tillhör forumet ("Radera mina cookies"-länken längst ner i forumet). Ska även kolla över forumets cookie-inställningar och se om det kan vara något där som ställer till det.
Mr Trek Postad 4 Augusti, 2009 Rapport Postad 4 Augusti, 2009 (redigerade) Det fungerar nu, det är väl något som spökar gissar jag, jag säger till om det kommer tillbaka Redigerad 4 Augusti, 2009 av Mr Trek
Commander Michels Postad 4 Augusti, 2009 Rapport Postad 4 Augusti, 2009 Jag har en sympunkt på diagramstaplarna i röstningsavdelningarna, jag tycker det blir lite för ihoptryckt och det är svårt att få översikt över det hela. Man skulle kunna öka radavståndet eller lägga det hela i två kolumner med röstninsalternatiet i den ena och stapeln i den andra.
Mr Trek Postad 5 Augusti, 2009 Rapport Postad 5 Augusti, 2009 När man går in på en profil, räknas då inläggen i Ten Forward med? På min profil har jag 1116 inlägg, annars bara 996? ska det vara så eller är det ett fel?
Jocke Postad 5 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 5 Augusti, 2009 Jag har en sympunkt på diagramstaplarna i röstningsavdelningarna, jag tycker det blir lite för ihoptryckt och det är svårt att få översikt över det hela. Man skulle kunna öka radavståndet eller lägga det hela i två kolumner med röstninsalternatiet i den ena och stapeln i den andra. Håller med. Ska kolla på det och se vad som går att göra... När man går in på en profil, räknas då inläggen i Ten Forward med? På min profil har jag 1116 inlägg, annars bara 996? ska det vara så eller är det ett fel? Misstänker att det är en bugg. Som du säger så ser det ut att räkna med alla dina inlägg i profilen, även om man har skrivit i ett forum där inläggen inte ska räknas. Får se om det fixar sig självt när jag uppgraderar till nästa version.
khelben Postad 8 Augusti, 2009 Rapport Postad 8 Augusti, 2009 (redigerade) Utseendemässigt så var det här ett rejält lyft! Positivt. Utöver själva looken så har jag inte undersökt hur funktioner och dylikt har påverkats men det blir nästa steg. Får hoppas på att inget försvunnit. Redigerad 8 Augusti, 2009 av khelben
Mr Trek Postad 10 Augusti, 2009 Rapport Postad 10 Augusti, 2009 (redigerade) Jag kan inte se innehållet i spoilerboxar, Jocke kanske har stängt av det för mig för att jag är för nyfiken :lol: Redigerad 10 Augusti, 2009 av Mr Trek
Jocke Postad 10 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti, 2009 Jag ser nu att den gamla spoiler-koden inte har konverterats vid uppgraderingen. Det är där det står "Spoiler! [ Klicka för att visa ]" som du inte kan visa eller? Jag ska se till och konvertera dom så fort jag kan. Får skriva något eget, så jag får se hur jag kan lösa det.
Mr Trek Postad 10 Augusti, 2009 Rapport Postad 10 Augusti, 2009 Nej, även på vanliga. som denna Hjälp!
Jocke Postad 10 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti, 2009 Då har du något annat problem. Den spoiler-koden har jag själv testat med alla skinnen i Firefox, IE och Chrome på två olika datorer och jag kan se innehållet utan problem. Vilket skin och vilken webbläsare använder du?
Mr Trek Postad 11 Augusti, 2009 Rapport Postad 11 Augusti, 2009 (redigerade) Star Trek Forum skinnet och Safari. Jag använder Macs senaste Mac Mini dator med det senaste operativsystemet och senaste versionen av Safari. EDIT: Jag glömde att säga att jag kunde se spoilers så sent som igår morse, eller om det var i förrgår. Det hände i alla fall nyligen. Redigerad 11 Augusti, 2009 av Mr Trek
Jocke Postad 11 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 11 Augusti, 2009 Jag har nu även testat i Safari utan problem. Kan heller inte hitta någon buggrapport om detta hos dom som har skapat forumet. Du kan alltid prova med att byta till IP.Board-skinnet och se om det funkar där. Kan mycket möjligt vara något som saknas i någon fil till dom andra skinnen. Kommer även uppgradera till nästa version snart, så det är möjligt att det fixar sig självt då.
Mr Trek Postad 11 Augusti, 2009 Rapport Postad 11 Augusti, 2009 Fungerar inte i det här skinnet heller
Jocke Postad 11 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 11 Augusti, 2009 Om jag själv inte kan återskapa problemet så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Fungerar allt annat i forumet som det ska? Spoiler-koden använder JavaScript så det kan vara det som inte fungerar riktigt. Vad händer när du klickar på Visa-knappen? Öppnar rutan upp sig? Kan du markera texten och se den på det viset?
Mr Trek Postad 11 Augusti, 2009 Rapport Postad 11 Augusti, 2009 Allt annat fungerar utom att ikonerna ibland inte "släcks" trots att jag läst allt i det forumet. När jag klickar på knappen händer absolut ingenting. Jag testade nu i firefox och där fungerade det, dock var det andra saker som inte fungerade Det var nog ett cookiesspöke, när jag tog bort alla cookies på hela datorn (det räckte inte med de för forumet). Fungerade det.
Fmi Postad 12 September, 2009 Rapport Postad 12 September, 2009 Det här är egentligen inget som är viktigt alls, men jag tycker alltid att det är lite lustigt att det i online-listan står att "Google skriver i ämnet ....". Är det någon bugg eller väljer googlebotten att läsa ämnen genom att aktivera "skrivinterfacet" så att säga?
Jocke Postad 14 September, 2009 Författare Rapport Postad 14 September, 2009 Det är helt enkelt så att Google och andra sökbottar följer länken till att skapa ett ämne. Dom kan såklart inte skapa ett ämne eller svara, men det visas ändå i listan som att dom gör det
The Holy Three Postad 18 Oktober, 2009 Rapport Postad 18 Oktober, 2009 Hur kommer det sig att ens postcount som står på forumsinläggen man gör inte stämmer överens med vad som står på sin profil? Något jag märkte häromdagen när jag var inne på min sida. Tyckte att postcounten där var högre än den var efter att jag skrivit ett inlägg.
Rekommenderade inlägg