Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Hmm jag undrar jag...

Om man tittar på min profil ser man att jag skrivit 91 inlägg i "Ten Forward" och 394 st inlägg totalt --> 394 - 91 = 303 men i övriga forumdelar har jag 314 inlägg... Sehr müstich :huh:

Eller kan det ha med moderering att göra?

Postad

Och dom räknas alltså inte med bland de övriga?

Precis så.

Varför räknas inte inläggen i den sektionen för, av alla som finns tillgängliga? Då kan väl lika gärna Fantasy och Science Fiction avdelningen inte räknas heller.

Postad

Varför räknas inte inläggen i den sektionen för, av alla som finns tillgängliga? Då kan väl lika gärna Fantasy och Science Fiction avdelningen inte räknas heller.

Därför att den avdelningen är väldigt off-topic, där förs friare diskussioner som ibland inte har något med SciFi att göra alls, alltså ger de ingen "prestige" så att man stiger i graderna - man ska inte kunna stiga i grad enbart för att man skriver i Ten Forward, det inte forumets huvudidé.

Postad (redigerade)

Ah, då förstår jag, men tycker samtidigt att bl. a denna sektion borde inkluderas i den kategorin.

EDIT: Sen förstår jag inte varför inläggen i Ten Forward ska stå på profilen för, fyller ingen vettig funktion i min mening.

Redigerad av The Holy Three
Postad

Varför inlägg i Ten Forward räknas med när man visar en profil och inte annars vet jag inte. Vet att det har varit uppe hos IPS, men kan inte nu komma ihåg vad man kom fram till. Ska antagligen snart uppgradera forumet till den senaste versionen, får se om det är något som har lösts då.

• 1 år senare...
Postad

Jag besöker flera forum som använder sig av samma upplägg som STDB och jag har alltid reagerat över att det ser så fult ut när man spoilermarkerar en text. Jag vet att andra forum har två olika versioner, en där man kan spoilermarkera och att den texten då blir svart och som man sedan får markera för att läsa vad som skrivs. Detta ser snyggt ut när man bara ska spoilermarkera ett par ord eller en enstaka mening. Ska man istället skriva mycket text så passa det bättre med den funktion som detta forum använder sig av då hela stycket med text göms och att man måste klicka på ikonen för att läsa det som skrivs. Men det ser verkligen inte bra ut att detta forum enbart använder sig av den sistnämnda då den styckar upp text inom en mening. Låt mig ge ett exempel nedan.

Så min fråga är om det verkligen måste vara som nu eller om vi inte kan lägga till så att man även kan välja mellan vilken variant av spoilermarkering som man vill använda sig av, broende på hur mycket text man vill dölja? Tycker det är mycket bättre än som det är nu då det bara ser fult ut och är opraktiskt.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Sed adipiscing nunc ut risus ullamcorper vel auctor elit blandit. Aenean bibendum, urna id facilisis tempor, augue erat interdum elit,

sit amet scelerisque justo odio in enim. Donec sed ipsum urna, at tempus nisl. Nam ultricies ante ut lorem tincidunt tincidunt.

Nunc eu mauris vitae tortor consectetur condimentum et eget tellus. Duis pellentesque elementum arcu at condimentum. In eleifend libero et ligula gravida fermentum. Donec augue ante, interdum sed malesuada sed, tempor dictum ipsum. Fusce vitae sem sed sapien vestibulum porta et sed odio. Donec mi lacus, malesuada in lobortis ut, scelerisque ut elit.

Integer tristique arcu id nibh tincidunt aliquam.

Proin est odio, viverra quis malesuada et, scelerisque vitae nisi. Aliquam justo quam, dignissim vel iaculis sed, faucibus quis dui.

Maecenas auctor turpis eu tortor pretium laoreet euismod justo dapibus.

Postad

Vet inte om det är möjligt eftersom forumet har flera teman så det skulle behöva skrivas kod för att ändra färg på texten beroende på vilket tema man använder.

Postad

Tråkigt om det inte går att ordna. Man drar sig för att skriva något om spoilers och det är synd, för en del gånger vill man gå in på detaljer i diskussioner med andra men som det är nu så låter jag hellre bli att skriva något alls då.

Postad

Självklart så går det ordna. Har nu lagt in en sådan sådan spoiler-kod som du vill ha.

Exempel: [ spoiler2 ]Gömd text[ /spoiler2 ] (utan mellanslagen) visas Gömd text

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa nytt...