Gå till innehåll

Ägarna till Terminator i konkurs


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Producenterna Derek Anderson och Victor Kubicek som äger varumärket Terminator och låg bakom filmen Terminator Salvation försatte tre av sina företag i konkurs i förra veckan. Orsak: de kunde inte betala hedgefonden Pacificor som finansierade deras köp av varumärket. Det skriver La Times.

Bristen på kapital beror bland annat att Terminator Salvation underpresterade i USA, då den bara spelade in cirka 125 miljoner dollar där. Och att produktionsbudgeten skenade iväg. Därför är det osäkert om Salvation får en uppföljare.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där, det finns en Gud!

LOL! Jo, tänkte faktiskt likadant. Värst i filmen var Bale, som inte hanterar actionbetonade roller för 5 öre. Han borde hålla sig till independencefilmer som t ex velvet Goldmine där han faktiskt var riktigt bra. Bale pajjade även Public Enemies :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna konkurs är ett exempel på hur man kan överproducera ett bra varumärke med dåliga produkter, och till slut kan inte varumärket självt hålla uppe intresset. Nu tycker jag personligen inte att detta varumärke är helt uttömt, men kvaliten och underhållningen har varit mycket låg i det vi senast sett.

Jag har inte sett Terminator Salvation, men som det låter på er kommer jag nog inte att anstränga mig för att se den heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med den senaste filmen är att två: det är inte en likadan film som de tre första (som var samma film tre gånger med lite mindre ändringar) och att det krävs att man kan bakgrundshistorien för att hänga med.

Men som science-fictionaction är den helt ok snarare är det inte vad en del förväntade sig.

Jag tror också att den längre version med det bortklippta materialet skulle göra filmen bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man måste ju veta vem John Connor är, vem Kyle Reese är och vad Skynet är. De flesta som ser en film lär inte vara insnöade i filmens mytologi eller exakt vad hände i tidigare filmer. Särskilt när det flera år emellan filmerna. Det lär vara många på som är födda på 90-talet som inte har sett de två första Terminatorfilmerna t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man måste ju veta vem John Connor är, vem Kyle Reese är och vad Skynet är. De flesta som ser en film lär inte vara insnöade i filmens mytologi eller exakt vad hände i tidigare filmer. Särskilt när det flera år emellan filmerna. Det lär vara många på som är födda på 90-talet som inte har sett de två första Terminatorfilmerna t ex.

Då får dom skylla sig själva om dom går och ser den 4:e filmen i en filmserie, i värsta fall får dom väl gå in på Wikipedia och läsa på lite om övriga filmer.

Mr Trek: Du har alltså inte sett T1 eller T2? Då vet du vad du ska göra i helgen, hyra dessa med massa chips & cola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte, men jag har vart trög hela dagen :) , någon med lite vett kvar i skallen får gärna förklara ;)

EDIT: Man kan ju alltid dra rang kom jag på :) , captain The Holy Three, explain yourself, that's an order! :D

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har man inte sett Terminator-rullarna (särskilt tvåan) så är det nästan utegångsförbud tills de är sedda.

T2 och andra Schwarzenegger-actionfilmer har verkligen ett enormt nostalgivärde för mig - man växte ju nästan upp med dem. Av den anledningen känner jag, liksom vissa andra här, mig inte alls ledsen över om ägarna går i konkurs. Det skräp som kallas Salvation var en sådan besvikelse att de lika v??l kunde struntat i den helt. Eller "lika väl" kanske är lite väl snällt - man borde nog slutat direkt efter tvåan.

Gah, jag saknar verkligen känslan i dessa äldre actionfilmer ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en av de förmodligen få som tycker att första filmen är ljusår bättre än tvåan, som visserligen var en mycket bra actionfilm, men saknade den där mörka, hotfulla, nästan uppgivna känslan som genomsyrade ettan. Istället fokuserade man mer på effekter och häftiga actionscener. Dessutom passade Arnold betydligt bättre som ond Terminator. Ingen annan skådespelare har varit så skrämmande som han i den rollen.

Trean såg jag på bio och den var väl okej. Tittade på några avsnitt av Sarah Connor Chronicles men den verkade ganska blek. Terminator Salvation har jag inte brytt mig om och kommer knappast att aktivt söka efter den. För min del får Terminatorkonceptet gärna gå i graven eftersom det verkar omöjligt att få fram något med i samma kvalité som film nummer ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man måste ju veta vem John Connor är, vem Kyle Reese är och vad Skynet är. De flesta som ser en film lär inte vara insnöade i filmens mytologi eller exakt vad hände i tidigare filmer. Särskilt när det flera år emellan filmerna. Det lär vara många på som är födda på 90-talet som inte har sett de två första Terminatorfilmerna t ex.

Då får dom skylla sig själva om dom går och ser den 4:e filmen i en filmserie, i värsta fall får dom väl gå in på Wikipedia och läsa på lite om övriga filmer.

Man kan inte vänta sig att folk kommer ihåg en handlingen i filmer som är så pass gamla. Dessutom är alla tidigare delar i praktiken fristående varianter på samma tema. Men den senaste var inte det på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en av de förmodligen få som tycker att första filmen är ljusår bättre än tvåan, som visserligen var en mycket bra actionfilm, men saknade den där mörka, hotfulla, nästan uppgivna känslan som genomsyrade ettan. Istället fokuserade man mer på effekter och häftiga actionscener. Dessutom passade Arnold betydligt bättre som ond Terminator. Ingen annan skådespelare har varit så skrämmande som han i den rollen.

Trean såg jag på bio och den var väl okej. Tittade på några avsnitt av Sarah Connor Chronicles men den verkade ganska blek. Terminator Salvation har jag inte brytt mig om och kommer knappast att aktivt söka efter den. För min del får Terminatorkonceptet gärna gå i graven eftersom det verkar omöjligt att få fram något med i samma kvalité som film nummer ett.

Jag tillhör också den exklusiva skaran som hyllar Terminator 1. 2an var helt ok med ny teknik i actionscenerna, men lite knäppt kändes det att Sarah Connors son, John Connor, som blev tillverkad 1984 i den första filmen, var 10 trots att det bara gått 8 år mellan filmerna. Han borde varit 7 år. Jag köper inte det att det ska vara 1995 i film 2. Terminator 1 var en riktig nagelbitare medan terminator 2 var mer en actionkomedi. Jsag tycker bättre om nagelbitare helt enkelt. terminator 3 sågade jag totalt, serien Sarah Connor Chronicles är helt ok. Summer Glau riktigt bra som Terminator, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man måste ju veta vem John Connor är, vem Kyle Reese är och vad Skynet är. De flesta som ser en film lär inte vara insnöade i filmens mytologi eller exakt vad hände i tidigare filmer. Särskilt när det flera år emellan filmerna. Det lär vara många på som är födda på 90-talet som inte har sett de två första Terminatorfilmerna t ex.

Då får dom skylla sig själva om dom går och ser den 4:e filmen i en filmserie, i värsta fall får dom väl gå in på Wikipedia och läsa på lite om övriga filmer.

Man kan inte vänta sig att folk kommer ihåg en handlingen i filmer som är så pass gamla. Dessutom är alla tidigare delar i praktiken fristående varianter på samma tema. Men den senaste var inte det på samma sätt.

Då förväntar jag mig nog mer från folk än vad du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...