Nyhet Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Imorgon är det svensk premiär för science-fictionfilmen District 9. Filmen är tillsammans med Star Trek den bäst mottagna filmen i genren i år. District 9 är regissören Neill Blomkamps debutfilm. Den bygger på hans erfarenhet av apartheid när han växte upp i Sydafrika. Men nu är det inte svarta och vita som lever åtskilda, utan människor och utomjordingar. För tjugoåtta år sedan tvingades ett gigantiskt utomjordiskt skepp att stanna på jorden, och utomjordingarna har fått bosätta sig i ghetton och lever i misär. District 9 har fått ett lysande mottagande i USA, där filmen hade premiär i mitten av augusti. Den har 89 procent positiva recensioner på Rotten Tomatoes och ett snitt på 8,7 på IMDB. Se filmens trailer här. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawkins Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Tycker filmen var ok när jag såg den igår. Men jag ska nog se om den för jag missade en del fakta, annars är den en underhållande dokumentär/drama/action. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dax_maryrussel Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Cool - tack för info! Har inte hört talas om denna film förut. Måste jag se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Vad har den för åldersgräns? låter som en riktigt intressant film... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Vad har den för åldersgräns? låter som en riktigt intressant film... Från 15. Jag ska se den i helgen eller i början på nästa vecka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Skit också , alla filmer jag har velat se i år utom Star Trek har haft 15-årsgräns Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Cool - tack för info! Har inte hört talas om denna film förut. Måste jag se. Nä, den har inte fått mycket publicitet. Problemet är väl att så många storfilmer i år antingen är uppföljare eller bygger på tidigare kända varumärken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Det går reklam för den på TV iallafall, så så lite publicitet har den la inte fått? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Detta är en film som jag är väldigt nyfilen på. Tänker försöka hinna se den på bio. Verkar som en intresant ide. Det kan mycket möjligt komma en uppföljare. Jag har läst handlingen den lämnar ett visst potential. Kanske en ny filmserie på gång här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Kortfilmen som filmen bygger på. Jag tror det här kommer bli en bra film, jag kommer iallafall se den på bio vilket jag inte brukar göra så ofta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Intresant kortfilm. Den ger onekligen något att bygga på. Intresant med en film där aliens INTE landar i USA. Annars skulle det inte förvånat mig om man i filmen hade förflyttat handlingen till LA, DC, eller någon annan av de stora städerna i USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Den verkar rätt lik serien som gick på 80- och 90-talet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts