Ella Posted March 21, 2002 Report Share Posted March 21, 2002 Visst gick det en serie för många år sen som hette "Halvvägs genom galaxen och sen vänster"?? Eller har jag bara inbillat mig det? Vad handlar den om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 21, 2002 Report Share Posted March 21, 2002 Jag känner igen titeln, men kan inte riktigt komma ihåg om det var en regelrätt sci-fi-serie eller om det bara var dravel. Däremot gick det en väldigt fascinerande serie tidigt 90-tal , med ett pilotavsnitt där scenariot var detta: en stor naturkatastrof drabbade jorden och endast 8 (eller om det var 7) personer överlevde på den nordamerikanska kontinenten. Hela serien var väldigt lättsam och trevlig, men samtidigt bjöd den till eftertanke. Slutavsnittet kommer jag särkilt väl ihåg: alla kom på att de var tvungna att börja befolka jorden ... sedan blev allt till en enda stor cabaréföreställning och alla hade frack och hög hatt.. väldigt roligt var det i alla fall. Någon som kommer ihåg vad serien hette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 21, 2002 Report Share Posted March 21, 2002 Jag kommer ihåg serien. Hette den inte nått i stilen "Hoppsan"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 21, 2002 Report Share Posted March 21, 2002 Jag kommer ihåg serien. Hette den inte nått i stilen "Hoppsan"? Mycket möjligt. Jag skickar iväg ett mail med frågan om serien till G-P om saken. Innan så har jag inte haft en aning om vad den hette, men nu har jag i alla fall något att gå på. Tack! Ella: Var hade du hört talas om titel-serien, eller hade du sett den själv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted March 22, 2002 Report Share Posted March 22, 2002 Halvvägs genom galaxen och sen till vänster, det säger ju Peter Parkers faster till honom, när hon citerar Peter Pan. Så det är alltså Peter Pan (eller Spindelmannen oxå) om jag inte har alleleds fel. Eller så är det halvvägs genom himlen men tror det är galaxen. Kanske är det en serie som heter så men då har dom nog tagit det från Peter Pan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 22, 2002 Author Report Share Posted March 22, 2002 Quiet: Jag läste den engelska titeln Halfway across the galaxy and turn left på någon sida och fick då små flashbacks av någonting som hette Halvvägs genom galaxen och sen vänster. Däremot är jag lite osäker på om jag har sett det själv eller bara hört talas om det Crayle: Jag har aldrig gillat Peter Pan, så jag vet ingenting men det du säger låter rimligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted March 22, 2002 Report Share Posted March 22, 2002 Visst gick det en serie för många år sen som hette "Halvvägs genom galaxen och sen vänster"?? Eller har jag bara inbillat mig det? Vad handlar den om? Jag minns lite av den serien. Den handlade om en familj från yttre rymden. Alla i familjen hade rött hår och de kontaktade sin hemplanet på ett slags telepatiskt sätt. De var jagade av några badguys i otroligt hemska frisyrer och kläder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 22, 2002 Author Report Share Posted March 22, 2002 Kom just på att jag hittade en liten snutt på ett gammalt videoband ur någon tvserie som möjligen kan ha varit Halvvägs genom galaxen. Måste ta och leta reda på det bandet, det skulle i så fall kunna föklara mina flashbacks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted March 22, 2002 Report Share Posted March 22, 2002 Jag har rött hår, serien handlar kanske om mig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 23, 2002 Report Share Posted March 23, 2002 Serien finns faktiskt med i IMDb, länk. Jag tror jag har sett den oxå, men har för mig att den var väldigt dålig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted March 23, 2002 Report Share Posted March 23, 2002 Ohhh...jag tror jag kommer ihåg den här. Är det inte den serien med den rödhåriga flickan? gick på fyran på eftermiddagarna för ett bra par år sen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts