Nyhet Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 (edited) Mycket tyder nu på nästa Star Trek-film släpps om tre år, alltså 2012. Här är tre skäl varför. 1. Manusförfattarna Orci och Kurtzman har inget färdig manus till jul Just nu arbetar de med att göra research genom att läsa Star Trek-romaner samt titta på originalserien. Att manuset som tidigare har sagts ska bli klart till jul är nästan uteslutet. I stället tror de att det tar minst åtta månader från i dag, enligt en intervju med Comingsoon.net. I samma artikel säger Orci "att de tror att filmen släpps 2012. men inte är säkra".+ 2. Paramount har redan fyra storfilmer inplanerade sommaren 2011 På Paramounts preliminära schema för sommaren 2011 (dvs. på biospråk maj-augusti) finns redan fyra storfilmer. Dessa är Thor, Kung fu panda 2, Transformers 3 samt Captain America Filmbolaget lär därmed inte vilja ha ytterligare en egen titel som riktar sig till ungefär samma målgrupp.+ 3. Få lediga luckor i bioprogrammet för sommaren 2011 Utöver Paramounts egna filmer är redan en rad stortitlar planerade att ha premiär sommaren 2011. Bland annat Spindelmannen 4 och Pirates of the caribbean 4. Här är hela schemat som det ser ut i dag: Maj 6/5 - Spider-Man 4 (Sony) 20/5 - Thor (Paramount) 26/5 - The Hangover 2 (Baksmällan del 2) (WB) Juni 3/6 - Kung Fu Panda: The Kaboom of Doom (P/DW) 17/6 - Green Lantern (WB) 24/6 - Cars 2 (BV) Juli 1/7 - Transformers 3 (P/DW) 15/7 - Harry Potter and the Deathly Hallows, Part II (WB) 22/7 - The First Avenger: Captain America (Paramount) 29/7 - Smurfs (Sony) - 7/29 Augusti 5/8 - Battleship (Universal) Inget datum Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides+ [ Till originalnyheten ] Edited October 30, 2010 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 Neej, då vill jag ha en ny serie! Fast iofs finns det typ 15 säsonger ST jag inte har sett, så jag kanske kan klara mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 Var det någon som sa att det tar tid att göra film? Om man fortfarande håller på med research så är det föga troligt att man har ett första draft redan till jul, ja. Men det är bättre att det tar tid och blir bra än skyndas fram och blir ett hafsverk. hm, battleships låter krigiskt och bra... Vad handlar den om? (slog mig just att jag inte har sett någon modern film om Jutland slaget ännu) J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 Det skulle vara trevligare att se nästa film tidigare, men hellre sent än aldrig. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 Det finns ett skäl till varför den förmodligen dröjer: Chris Pine måste vara ledig. Han ska ju spela in andra filmer med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 Vilka trista titlar för den sommaren. Bara massa uppföljare Vad jag har hört är Battleship baserad på spelet med samma namn. Spelet heter Sänka Skepp på svenska och jag är övertygad om att de flesta på forumet någon gång spelat det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Vafalls? Göra en hel film på sänka skepp? Är det jag som har kommit på den idén eller? :lol: :visslar: J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Man kunde ju hoppas att det var för att komma i fas med årtalen: ST 12 20012, ST 13 2013 och så vidare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 ST 12 20012 Så länge vill inte jag vänta!!! Neeej! (Det blev nog en nolla för mkt där va?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Oops... (Precis när man börjat vänja sig vid två nollor mitt i årtalet skall det ändras igen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts