Gå till innehåll
Nyhet

Urban hoppas att Kirk-Spock-McCoy får större utrymme i Star Trek 12

Rekommenderade inlägg

Karl Urban, McCoy i Star Trek, hoppas att trion Kirk-Spock-McCoy får större utrymme i nästa film.

- Strukturen var inte riktigt den traditionella trion som ni har sett i tv-serien. Det var mer en film som handlade om att etablera varje rollfigur. Jag hoppas att Roberto Orci, Alex Kurtzman och JJ Abrams fortsätter att stärka och utveckla dessa figurerna i den riktningen, säger han till IGN.

Urban fortsätter:

-Jag skulle älska att spela scener där jag är Kirks etiska kompass eller samvete. Sättet McCoy skrevs [i TOS] var att han satte ord på kriget som pågick i Kirks medvetande, och jag skulle verkligen vilja ha fler passionerade argument mot Spocks logik, eftersom de alltid är roliga. Så jag ser framemot vad de hittar på.

Urban har också en åsikt om vad nästa film ska handla om.

- Den stora utmaningen är att skapa ett uppdrag som bokstavligen sliter besättningen itu. Uppdraget som är det mest viktiga Trek-uppdraget någonsin. Vi måste göra något liknande The Dark Knight eller Rymdimperiet slår tillbaka.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker annars att enighet är ett av orden som beskriver Star Trek. Är inte intreserad av att se besättningen splitras, bråka och käfta med varandra. Har inte i ST att göra. Fins nog med filmer som håller på med det temat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle inte förvåna mig om det är mycket triangeldramer i nästa film. Isf lär jag bojkotta den. Sådant passar inte i Star Trek.

Redigerad av PerZerk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med JAF, det är väl till stor del kärnan. Hur de tre representerar olika aspekter av att vara människa som ständigt hamnar i konflikt, hittar sätt att enas, och kompletterar varandra. Tyckte att den här triangeln återetablerades väldigt bra i slutet på den senaste filmen.

Sedan kan ju den nya triangeln med Spock, Uhura och Kirk komplicera det hela. Å andra sidan är ju inte Kirk den som har svårt att gå vidare i sina förhållanden med kvinnor, så det kanske inte är mer med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns gott om konflikter i Star Trek mellan huvudfigurerna.

Spock-Kirk i Amok Time, McCoy-Spock i The Tholian Web, Riker-Picard i Best of both worlds, Chakotay-Janeway i Scropion och Equinox, Picard-Lily-Worf i FC mm. Det är en myt att de alltid är vänner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg