Nyhet Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 Den 7:e december i år avtäcktes skynket på sir Richard Bransons kommersiella rymdskepp. Med ett namn som hämtats direkt från Star Trek kommer VSS (Virgin Space Ship. Jämför med USS - United Space Ship) Enterprise ge förhoppningar om en ny era inom flyghistorien. Man planerar att sända ut tusentals välbeställda turister i rymden inom de närmsta åren. VSS Enterprise som är stort som ett typiskt affärsjetflygplan beräknas skickas ut i rymden första gången under 2011. Rymdskeppet drivs av en hybridmotor som kan nå överljudshastighet inom åtta sekunder. I skeppet finns plats för sex passagerare och två piloter. 300 äventyrare - däribland fysikern Stephen W. Hawking - som var och en betalat runt 1 miljon kronor för en två timmar lång ballistisk rymdfärd kommer att utbildas under tre dagar innan det bär av ut i rymden. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted December 8, 2009 Report Share Posted December 8, 2009 (edited) Jag säger som Hasse Alfredsson i den berömda sketchen På jobbet (Känd i dagligt tal som Spik i foten) Det är vad jag kallar för en resa, det! Om vi nu bara kan få ner kostnaderna, så att även de utan tiosiffriga belopp på banken kan komma upp dit, så är vi nog ett USS Enterprise närmare Edited December 8, 2009 by Popesize Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Det såg väldigt rangligt ut! Jag antar att mittendelen kopplas loss vid något tillfälle senare i "uppfärden". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Fan det tänkte jag inte på. -Trodde det var tre farkoster på rad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Ja mittendelen kopplas loss och det är denna som färdas ut i rymden. Finns det något trekkigare än att färdas ut i rymden med Enterprise? Jag bara frågar... Det är så att man kan bli religiös på kuppen. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 9, 2009 Report Share Posted December 9, 2009 Hoppas priserna går ner under min livstid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted December 10, 2009 Report Share Posted December 10, 2009 Hoppas priserna går ner under min livstid. Det gör dom säkert när, det finns ju flera aktörer som är på gång, och om inte annat kommer säkert konkurrensen göra sitt till. Redan nu står tusentals förväntansfulla i kö, och det gäller väl i första vändan att betala tillbaka så mycket som möjligt av de gjorda investeringarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 10, 2009 Report Share Posted December 10, 2009 Frågar mig hur säkert det är? Om jag ska ut i rymden vill jag har garantier för att komma tillbaka. Kanske bäst att vänta några år tills rymdturismen har haft chans att få bort sinna buggar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts