The Holy Three Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Hur var året 2009 för alla medlemmar? Var det ett bra eller mindre bra år? Vilka var höjdpunkterna? Lista gärna de bra och dåliga händelserna i erat liv under 2009. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 En bra händelse var ju såklart att det kom en ny Star Trek film!!! :P Kanske kommer med lite mer senare... kanske trådskaparen vill berätta lite mer för att få igång tråden? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Jag är rätt nöjd. Det började storstilat med Star trek premiär och göteborgsresa i maj och fyllde på med tre magiska Cats besök under hösten. Mer sådant. Dessutom har jag upptäckt att kombination Star Trek fans och Cats dito inte är helt ovanlig, i alla fall inte i Usa. Måste vara något med kostymerna... :visslar: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Fjolårets höjdpunkt var semesterresan till Orlando och dess nöjesparker. Den nya berg- och dalbanan, Hollywood rip ride rock-it, var verkligen en upplevelse. Negativa händelse var sjukhusvistelse för en familjemedlem, men den resulterade i att medlemmen blev frisk eller åtminstone symptomfri efter 4 års ******* så sjukhusvistelsen visade sig vara positiv iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 12, 2010 Author Report Share Posted January 12, 2010 2009 var mitt livs bästa år, utan tvekan. Här är några höjdpunkter från året 2009: * Åkte till New York, helt ensam och var där i 10 dagar. Ett riktigt äventyr. Bästa 10 dagarna i mitt liv, varje dag var helt fantastiskt. New York har alltid varit resemålet #1 för mig. Jag såg precis allt jag ville se, och en massa mer. * Väl i New York såg jag min favoritkomiker, Will Ferrell, live på Broadway, och blev även utvald av honom själv att vara en del av showen i några sekunder genom att säga mitt namn, vad jag jobbade med, så skulle han komma upp med ett smeknamn åt mig * Såg, träffade, pratade, skakade hand med, tog kort med och HÖLL OM Leonard Nimoy på Collectormania 15, som jag besökte i England. Den kändis som var högst upp på listan över kändisar jag skulle vilja träffa. * Åkte till Danmark över en dag, inget överdrivet kul men ännu ett land jag varit i, tre länder på ett år är ett helt ok facit, rekord för min del. * Star Trek samlingen fick en hel del tillskott som jag velat ha väldigt länge. 3D schacket från Franklin Mint fick jag äntligen. Master Replicas Tricordern. Alla autografer jag tog av Leonard Nimoy på Collectormania 15, hela sex stycken; Tre foton, två signerade självbiografier samt manualen till 3D schacket. * ALF samlingen fick en hel del tillskott också, massvis med nya grejer, framförallt alla scripts jag köpte av en snubbe på Ebay. * Startade äntligen min No Ma’am grupp, något jag velat göra sedan 7 år tillbaka. * Bevittnade Uruguay kvalificera sig till VM 2010, en av dom bästa dagarna i mitt liv. * Gå på nya Star Trek filmen (4 gånger), den första Star Trek filmen jag sett på bio. Att se Leonard Nimoy som Spock på bio var något speciellt. * Hest-Fest 2009 var kul som attans och en success i år igen. * Firade fem år med bruttan * Blev farbror till lilla Emma * Oklippta ALF avsnitt släpptes äntligen av de underbara tyskarna * Skaffade äntligen en NES-konsol efter att ha varit utan en i flertalet år, och har börjat samla på NES-spel igen * Loppis-säsongen var lyckad i år med många roliga fynd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 * Bevittnade Uruguay kvalificera sig till VM 2010, en av dom bästa dagarna i mitt liv. Nu blev jag lite nyfiken... Gissar att du har någon speciell anknytning till Uruguay, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 Det närmsta jag har varit New York är en mellanlanding där. En New York resa ligger högt upp på önskelistan även om jag starkt misstänker att jag i så fall kommer att fastna i kvarteren runt Broadway. Apropå nämda gata, såg du någon musikal eller teater i NY THT? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 12, 2010 Author Report Share Posted January 12, 2010 * Bevittnade Uruguay kvalificera sig till VM 2010, en av dom bästa dagarna i mitt liv. Nu blev jag lite nyfiken... Gissar att du har någon speciell anknytning till Uruguay, eller? Japp, det är en lång historia det där. Alldeles för lång för att dra den här, du kan få ett PM med förklaring om så önskas ;) Supreme: Nej, jag är inget fan av sånt där alls, det enda jag såg på Broadway var Will Ferrell's show You're Welcome America: A Final Night With George W. Bush. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 Tio dagar i Broadways huvudstad (eller vänta nu, blev det rätt det där?) utan att se minsta lilla musikal? Är det fysiskt möjligt? :knäpp: :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 2009 har varit ett händelserikt år för min del. Jag har bytt jobb två gånger och sedan börjat studera (även vikkat) till lärare . Dessutom har jag blivit faster två gr om, varit på en grym In Flames konsert, betalat av lånet på lägenheten och äntligen fått mina orkidéer att blomma om ;) (jag som snarare har bruna fingrar ist för gröna - allt jag rör vi vissnar). Mitt nyårslöfte för i år blir att äntligen måla klart de tre tavlorna jag började med 2008 haha, det enda som är kvar är att kladda på lite vitt runt kanterna så att jag kan hänga upp dem utan ram. Slutligen är jag nu äntligen tillbaka efter mitt nyliga lungkollaps Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 13, 2010 Author Report Share Posted January 13, 2010 Tio dagar i Broadways huvudstad (eller vänta nu, blev det rätt det där?) utan att se minsta lilla musikal? Är det fysiskt möjligt? :knäpp: :blink: Absolut, musikal är ju knappast något majoriteten gillar eller är intresserade av. lär ju vara så att fler turister inte ser en musikal när dom är i NY jämfört med antalet turister som gör det. Det värsta jag visste när vi gick i skolan var att bli tvingade att se dans/musikklasserna uppträda en typisk musikal som t. ex West Side Story, Grease etc i skolans aula. Usch och fy, i klass med att bli tvingad att se på golf på TV eller balett. Lärde mig ett trick ganska snabbt, sitt längst bak i aulan och smit ut genom bakdörren fort som *** några minuter in i uppträdandet så *vips* hade man håltimme. It was the best of times, it was the worst of times... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Låter som riktigt traumatiska upplevelser, THT. Din amatörterapeht förodar lite kognitativ behandling i form av ett musikalbesök eller två... :P J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 * Bevittnade Uruguay kvalificera sig till VM 2010, en av dom bästa dagarna i mitt liv. Nu blev jag lite nyfiken... Gissar att du har någon speciell anknytning till Uruguay, eller? Japp, det är en lång historia det där. Alldeles för lång för att dra den här, du kan få ett PM med förklaring om så önskas ;) Bara om du har ett förberett, eller det inte tar så lång tid. Annars, don't bother... Golf på TV är faktiskt riktigt kul! Tycker jag som gillar golf iaf :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Jag la 20 000 kr på film. Inte så illa med min sketna lön. Hade dåligt fylle sex på en toa med en främling, men han stannade och hänger fortfarande kvar. Jag blev kär med andra ord. Vann fighten mot min chef som hatar mig och gör allt för att röja undan mig från jobbet. 4 gg fightades vi och 4 gg vann jag. Råkade köra in i en bildörr och bröt handen. Så det blev lång semester för min del i somras. Slapp gå till jobbet på 2½ månad. Underbart. Kanske ska göra om det i år igen....... Bestämde mig för att köpa hus, det går dock mindre bra. Och en massa andra pinsamheter som jag inte vill dra här. Men året va relativt bra. Deppig emellan åt, men vem är inte det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 (edited) Tänkte lista några av det gågna årets bra och sämre punkter i mitt liv. + Alla i min familj och minna vänner är friska och mår bra + Köpte båt - Dåligt väder på semestern - Jobbade ca 250 timmar övertid utan att få lön för det + köpt nya högtalare + Njöt av en vit Jul + Njöt av det underbart varma vårvädret vi hadde + - Hade nästan alla släktingar från utlandet på besök samtidigt - Funderade allt för ofta på att byta jobb (gör så fortfarande) + Lärde känna nya vänner + Tog några riktigt bra bilder - Har inte hunnit fota så mycket som jag skulle vilja - Besökt allt för få WCT-träffar + Utökat min Star Trek sammling med bland annat "Star Trek Encyclopedia" + Byggt en ny dator som jag hoppas ska räcka i många år Jag skulle inte säga att 2009 var varken bättre eller sämmre än föregående år. På det hela taget var det ok. Plussidan äverväger verkar det som, fast å andra sidan har jag för vana att glömma det negativa. Edited March 5, 2010 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts