Gå till innehåll
Apulse

STO - Den svenska klanen

Rekommenderade inlägg

Halloj!

Inte länge kvar nu fören festen börjar igen, dock så jobbar jag nätter så blir inte så mycket spelande för min del i början :)

Vilket fall, tycker det är fan dags när spelet kommer att vi skapar en klan eller guild eller vad dom nu kallar sig. Jag tar inga steg själv utan vill höra vad ni andra tycker först.

Om det är välkommet så ser jag till att få igång en lagom till vi alla är online igen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Fleet" heter det :P Man skapar en hos "flottambassadören" på stjärnbasen i solsystemet. Man måste vara en grupp på fem vänner för att kunna skapa en också tror jag :P Försökte skapa en i betan och det var det jag då fick höra.

Vi ska inte ha något coolt svenskt namn då?

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte börja spela på fredag förrän typ 20:30 :(

Har bestämt med några kompisar, och jag tänkte inte på att STO började då ;)

Redigerad av thamupp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Belay that order då!? Du måte ju vara meeee jue!! :D

Ja vi som kan tänkte jag skulle samlas i club 47 mellan kl 19.00 och 19.15 om spelet nu funkar så..det kanske startar som betan och då kanske man inte kan sitta och fisa plasmagranater i baren när borgerna anfaller heh :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man måste nog göra tutorialen först, men sen träffas vi i Club 47. Vi måste lägga till varandra som vänner fort också... och det kan vi ju göra i tutorialen.

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan nog också tänka mig att vara med. Är ledig imorgon så jag kan nog börja spela vid 19:00.

Problemet framöver är bara att även Mass Effect 2 släpps snart (förbokat), vilket man också gärna vill spela. Ja ja, det får väl blir några timmar spelande dom kommande veckorna :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis, jag misstänkte det att man kör igenom en tutorial först. Hoppas nu inte att deras server får spatt bara! Kommer nog att vara en massa som vill in pronto då när det släpps på! Men det känns ju gött att ha lite head start!

Vilka alias kommer vi att ha då? Jag kommer att försöka få samma som senast dvs: Ricochet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men ni kan väll göra en fleet utan mej? och så går jag med sen ;) Har lovat att åka skidor med mina polare, känns inte rätt att dissa dom för ett dator spel :P

BTW skulle det inte vara skit coolt om vi lyckades få ett namn som "The 47th fleet". det lär dock vara tryck på det namnet ;)

Redigerad av thamupp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Njae, tycker att vi ska ha ett svenskt nanmn, eller försöka hinna till namnet "47th fleet" som thamupp föreslog :P Svenska flottan är bättre än Swedish fleet tycker jag :P

Apulse? är du med?

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då får vi hoppas att vi hamnar i samma instans på stjärnbasen då :P När vi registerat vår karaktär kan vi ju lägga upp namnet här så att vi kan adda varandra som vänner. Så hamnar vi med större sannolikhet i sammas instans på stjärnbasen...

Och att vi är lika snabba på tutorialen.

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja vi kan ju kika in här när vi är klara med tutorial:en och meddela vår status- namn och allt.

Så vi kan ju hålla ett litet öga här då under kvällen....there´s a quantum torpedo tube out there waiting just for me! B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker mig ha hört att det är "Svenska flottan", vilket onekligen är ett passande namn i sammanhanget. J.

Är du med i den? Och kan man gå med i den efter patchen är färdig 1400h?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag blev ledaren för flottan när den skapades och det går självklart bra att gå med!! Vad heter du i spelet? Om du inte vill säga det här så bara PM:a det till mig här i forumet, eller berätta det för Mr Trek@Mr_Trek ingame ;)

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu