Jump to content

STO - Den svenska klanen

Apulse

Recommended Posts

Halloj!

Inte länge kvar nu fören festen börjar igen, dock så jobbar jag nätter så blir inte så mycket spelande för min del i början :)

Vilket fall, tycker det är fan dags när spelet kommer att vi skapar en klan eller guild eller vad dom nu kallar sig. Jag tar inga steg själv utan vill höra vad ni andra tycker först.

Om det är välkommet så ser jag till att få igång en lagom till vi alla är online igen :)

"Fleet" heter det :P Man skapar en hos "flottambassadören" på stjärnbasen i solsystemet. Man måste vara en grupp på fem vänner för att kunna skapa en också tror jag :P Försökte skapa en i betan och det var det jag då fick höra.

Vi ska inte ha något coolt svenskt namn då?

Edited by Mr Trek

Jag kan nog också tänka mig att vara med. Är ledig imorgon så jag kan nog börja spela vid 19:00.

Problemet framöver är bara att även Mass Effect 2 släpps snart (förbokat), vilket man också gärna vill spela. Ja ja, det får väl blir några timmar spelande dom kommande veckorna :)

Precis, jag misstänkte det att man kör igenom en tutorial först. Hoppas nu inte att deras server får spatt bara! Kommer nog att vara en massa som vill in pronto då när det släpps på! Men det känns ju gött att ha lite head start!

Vilka alias kommer vi att ha då? Jag kommer att försöka få samma som senast dvs: Ricochet.

Men ni kan väll göra en fleet utan mej? och så går jag med sen ;) Har lovat att åka skidor med mina polare, känns inte rätt att dissa dom för ett dator spel :P

BTW skulle det inte vara skit coolt om vi lyckades få ett namn som "The 47th fleet". det lär dock vara tryck på det namnet ;)

Edited by thamupp

Då får vi hoppas att vi hamnar i samma instans på stjärnbasen då :P När vi registerat vår karaktär kan vi ju lägga upp namnet här så att vi kan adda varandra som vänner. Så hamnar vi med större sannolikhet i sammas instans på stjärnbasen...

Och att vi är lika snabba på tutorialen.

Edited by Mr Trek

• 3 weeks later...

Jag blev ledaren för flottan när den skapades och det går självklart bra att gå med!! Vad heter du i spelet? Om du inte vill säga det här så bara PM:a det till mig här i forumet, eller berätta det för Mr Trek@Mr_Trek ingame ;)

Edited by Mr Trek