Nyhet Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Svenskar är skeptiska mot idén att det finns utomjordingar mitt ibland oss utklädda till människor. Bara åtta procent tror att så är fallet, skriver nyhetsbyrån Reuters som i veckan publicerade en global undersökning där frågan fanns med. Svenskar är tillsammans med belgare och holländare mest skeptiska i världen. I stället är det i Kina och Indien personer tror på utomjordingar bland oss, nästan 40 procent av de tillfrågade svarade här ja på frågan. Det är en bra bit över det globala snittet på 20 procent. Och kanske kan vi se science-fictionkoppling i studien, eftersom yngre män oftare svarade ja än kvinnor. Totalt deltog 23 000 personer i 22 länder i undersökningen. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Jag tycker t.o.m. att 8% är förvånansvärt många :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Jag med, antagligen tog de med de som sa "vet inte" för att få 8% :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerZerk Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Är nog ännu fler än vad man kan tro som fortfarande tror på tomtar och troll. Men 8% som tror att det finns utomjordingar på jorden är inte illa det B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Det måste vara folk med en livlig fantasi. Hur många tror på astrologi? Det måste vara en avsevärd procent. Ändå är det nästan så långt från vetenskapen man kan komma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Inte ett dugg konstigt att vi är så skeptiska i Sverige, tror man på Gud här i Sverige blir man ju idiotförklarad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Det ända jag tror på är the everlasting cat... Skämt åsido så är chansen ganska stor att det någonstans i detta universum finns utomjordingar men att de finns här och nu på jorden, eller ens i vårt solsystem, är tämligen minimal med tanke på hur avancerad en civilisation måste vara för att kunna bygga stjärnskepp. Då är det troligare att vi är satta i karantän eftersom vi är en pre warp civilisation och mår bäst av att vi lämnas att sköta vår egen utveckling... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Inte ett dugg konstigt att vi är så skeptiska i Sverige, tror man på Gud här i Sverige blir man ju idiotförklarad. :blink: Ofta blir man ju idiotf??rklarad om man inte tror på Gud. Kanske det vandrar omkring utomjordingar på vår planet, fast i form av mycket primitiva livsformer som bakterier t ex. 1996 gjorde Bill Clinton ett uttalanden om att man troligvis hittat utomjordiskt liv på Mars. Finns det någon uppföljning av det påståendet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Inte ett dugg konstigt att vi är så skeptiska i Sverige, tror man på Gud här i Sverige blir man ju idiotförklarad. :blink: Ofta blir man ju idiotförklarad om man inte tror på Gud. Va? Jag har då inte blivit idiotförklarad för att jag inte tror på Gud. Nu får du förklara dig Ro här i världens mest sekulariserade land! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 :blink: Ofta blir man ju idiotförklarad om man inte tror på Gud. Det har jag oerhört svårt att tro på, vad hänger du med för folk, kyrkogänget i stan? ;) Du är väl, om jag förstått det rätt, möjligen en eller en halv generation äldre än mig, men att vara troende verkar vara väldigt sällsynt även bland 30+are. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Jag är ju själv ett ufo så jag ser inte..frågan :rodna: Men jag säger som en polare- Hade dom hittat oss och ville ta kontakt så hade dom gjort det. Eljest så hade dom labbat med oss precis som dom ville och vi hade ej märkt ett sk...dugg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Eller så är de här förklädda, undersöker vår civilisation ur antropologiskt syfte och lever som oss mitt i bland oss, som faktiskt federationen gör på diverse pre-warp-planeter här och var :P ;) . Frågan är eg. bara när Riker klantar till det... First Contact Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 First Contact Tycker det här var lite roligt :P Doktorn tror inte på honom och anser att han är en utomjording. Han beslutar emellertid att hålla hans vistelse hemlig för att undvika panik bland medborgarna. Av alla planeter han kunde välja att tro att Riker inte var ifrån så valde han just den han är ifrån. Otur. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts