Gå till innehåll

Nästa film kanske inte har titeln Star Trek


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Den än så länge inte namngivna Star Trek 12 kanske inte ens kommer att ha Star Trek med i titeln. När Trekmovies Anthony Pascale föreslog det för manusförfattarna Roberto Orci och Alex Kurtzman var de positiva.

-Star Trek har funnits så pass länge att man vet att det är Star Trek. Jag gillar det, säger Orci till Trekmovie.com.

 

Kurtzman:

 

-Det är intressant, vi får fundera vidare på det.

 

De avslöjade också att de har en färdig berättelse, som de nu ska gå igenom för att se om den håller. Dessutom har de en klar favorit när det gäller vilken fiende besättningen ska tampas mot. Men vem eller vilken vill de inte säga ännu.

 

Nästa film har premiär i juni 2012.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jämn omröstning på trekmovie:





Title for Star Trek sequel

Star Trek+colon+subtitle (like 'Star Trek: Nemesis'): (50%)

No Star Trek in title, but Trek-evocative (like 'The Dark Knight'): (50%)

Total Votes: 1,034

Jag undrar om den omrösningen värkligen stämmer. Det är nog något fel. <_<

Redigerad av thamupp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de nya Star Trek filmerna är ju inte sequels utan prequels, nästan som en remake.

Men jag håller med om att det är "bullshit" att dom inte kan kalla efterföljare 2,3,4 osv. eller ett nytt namn. Hans exempel är ju riktigt bra, vem kommer veta skillnaden mellan "Final Destionation" och "The Final Destination" om ett tag?

Med Star Trek är det lite annorlunda. Att döpa den senaste filmen till Star Trek var logiskt. Dom ville börja från början och detta illustrerade det. Men dom kan inte ta film titlar som redan finns tex. Star Trek 2.

Att nästa films titel kanske inte kommer vara Star Trek gör inget för mig. Tänk er nått som "Strange new Worlds". Som han säger: "-Star Trek har funnits så pass länge att man vet att det är Star Trek."

Att kalla den nya Star Trek filmen "Star Trek 12" vore ju helt idiotiskt. :visslar:

Redigerad av thamupp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kalla den för nummer två är väl knappast troligt att de gör. Men det vore väl ganska logiskt det med. Det är nästan 30 år sedan Khan kom och det är få bland de yngre som har sett den. Samtidigt är det dock ute att kalla filmer för just 2,3 osv, eftersom det tenderar att innebära kass kvalitet många gånger <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kalla den för nummer två är väl knappast troligt att de gör. Men det vore väl ganska logiskt det med. Det är nästan 30 år sedan Khan kom och det är få bland de yngre som har sett den.

Dom skulle ju kunna döpa om orginal filmen till bara Star Trek: The Wrath of Khan. Då kan dom ju kalla nästa film ST 2

Samtidigt är det dock ute att kalla filmer för just 2,3 osv, eftersom det tenderar att innebära kass kvalitet många gånger <_<

Ja, kanske det. Men det är fortfarande dumt att döpa en efter följare till nästan exakt samma sak som orginal filmen. Killen som länkades innan hade ju exemplen: The Fast and The Furius - Fast & Furios, Final Destionation - The Final Destination. Då blir det ju för svårt att hålla koll på vilken som är vilken.

Jag tycker att STAR TREK II hade varit att bra namn för nästa film, men en titel utan Star Trek skulle funka det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserlingen inte efter 30 år, men Star Wars bytte faktiskt titel efter tre år. Innan dess fanns det inget om episod 4.

Star Trek filmer med nummer i titeln har väl egentligen inte funnits sedan Picard klev upp på stora duken i Star Trek: Generations. Men det har ju inte hindrat oss från att kalla filmerna vid nummer. Oavsett vilken titel de sätter kommer vi säkert att kalla den 12.

Personligen tror jag att det skulle funka utmärkt även utan Star Trek i titeln, bara det är en tjusig bild på Enterprise under den :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Star Trek II: Khans vrede hette inte heller II när den släpptes på bio. Tvåan har tillkommit senare.

TNG-filmerna var numrerade när de släpptes förra hösten på dvd och blu-ray (Star Trek 7: Generations osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte döpa om en film 30 år efter att den släppts.

Förutom i Sverige förstås: Dracula - Död Men Lycklig = Det Våras För Dracula

Klart man kan. Inte så troligt att dom gör det dock.

Man kan säkert sätta en bajskorv på Shatners huvud i filmen Wrath of Khan med dagens teknik, men man gör det inte, precis som att man inte går in och ändrar en 30 år gammal films titel i förtexten bara för att dagens publik inte ska bli vilse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...