Jump to content

Max 10 sidor i varje diskussion?

Recommended Posts

Tidigare har vi enats om att en diskussion skall pågå i maximalt ca 10 sidor, därefter öppnar man en ny diskussion och hänvisar mellan varandra. Tanken med detta var att det blev lättare och mer överskådligt. Jag vet inte om det stämmer. Jag skulle nog kunna tycka att det kvittar hur många sidor en diskussion är på. Har man hela diskussionen på ett och samma ställe (även om det skulle handla om 20 sidor), så går det snabbare att bläddra igenom, jämfört med om man skall leta reda på den tidigare diskussionen.

Tyvärr har det ju också blivit, i och med uppgraderingar och forumflyttar, att hänvisningarna till gamla diskussioner inte stämmer. Visst kan man använda sökfunktionen (som för övrigt är i stort sett mycket förträfflig), men i min mening skulle det underlätta om kommande diskussioner kunde vara mer än 10 sidor när det så blir.

Vad tycker ni andra?

Det låter bra. Nya medlemmar ser kanske inte de äldre, stängda diskussionerna som är 10 sidor långa. Men samtidigt är det svårt att hitta ett gammalt inlägg i en diskussion som är +10 sidor lång. Vi kan ju bestämma lite eftersom, beroende på vad diskussionen handlar om. Är det mycket faktauppgifter kan vi ju stänga och öppna en ny, annars inte.

Det bästa vore ju om man kunde nå alla sidor i ett ämne, från varje sida. Fast då skulle man ju bara kunna ha 6-sidiga ämnen, och det skulle ju bli lite jobbigt. Så därför får man väl finna sig i att använda pilen.

Men man kanske bara behöver använda den en gång. Alltså skulle väl 12 sidor vara en lagom maxgräns. :)

Ett exempel:

Diskussionen om aktuella VOY-avsnitt på TV, är nu uppe i den 10:e diskussionen. Sammanlagt ca 100 sidor, kanske blir för mycket för en diskussion, men något mer än 10 (eller 12) sidor bör man nog kunna ha som regel. För min del klickar jag alltid på sista sidan för att få den senaste diskussionen, men jag kan förstå om man som ny tycker att det är svårt att bläädra igenom 50 sidor.

Nu har vi ju dock sökfunktionen, om det är något specifikt man letar efter, så jag anser nog med rätta (IMM) att man bör kunna ha diskussioner på 20-30 sidor.

Det finns en rätt så fiffig funktion i forumet, när det finns nya inlägg i ett ämne som du inte har läst så kan du klicka på denna newpost.gif bild , så kommer du till det inlägg som du senast läste.

Alltså skulle det fungera med 20-30 sidor. Det är bara att klicka på symbolen för det sista inlägget så kommer man rätt.

Det finns en rätt så fiffig funktion i forumet, när det finns nya inlägg i ett ämne som du inte har läst så kan du klicka på denna newpost.gif bild , så kommer du till det inlägg som du senast läste.

den tackar jag för. jag tycker att den är mer en funktion som är mycket bra

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...