Gå till innehåll
Buddmeister

Säljes: Franklin Mint 3D schack

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har ett komplett 3D schack-set som Franklin Mint sålde för en massa år sen. Den senaste tiden har det bara stått och samlat damm, och jag tänkte att det kanske finns någon här som har intresse av ett (och låta det pryda hemmet hos en riktig Trekkie!).

Jag tänker mig runt 1500 kr för det, men allt går att diskutera.

Om det finns intresse så hör av er i tråden, så tar jag och fixar lite bilder där man kan se vad som ingår och skicket på grejerna.

/Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Posta bilder! Jag är jätteintresserad! :w00t: :w00t:

Jobbar nu, men så fort jag kommer hem så ska jag leta upp det och ta lite bilder och postar här.

Kom precis på att det saknas en sak, och det är frigolitkartongen som allt kom i, men annars är det helt komplett!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Posta bilder! Jag är jätteintresserad! :w00t: :w00t:

Jobbar nu, men så fort jag kommer hem så ska jag leta upp det och ta lite bilder och postar här.

Kom precis på att det saknas en sak, och det är frigolitkartongen som allt kom i, men annars är det helt komplett!

Och jag orkar inte med budgivning och klydd, så commander ricochet har förtur om han skulle fortsätta vara intresserad efter att jag postat bilder! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det gäller att vara snabb. Har en bekant som var intresserad när jag tipsade honom om detta & jag bad honom visa sitt intresse direkt. Stollen valde dock att "göra det senare", då kom ricochet in i bilden innan han hann göra det ;)

You snooze, you lose.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bilder (högupplösta)!

Nr1, Snett uppifrån

Bild

Nr2, Rakt från sidan

Bild

Nr3, Detaljbild på rörlig plattform

Bild

Nr4, Detaljbild på fästet. Den sitter inte helt fast, utan där är lite spel. Misstänker någon sorts av konstruktionsfel och att där sitter en skruv under plattan för att fästa den ordentligt. Det står fortfarande stadigt, och det välter/tippar inte.

Bild

Nr5, Asken med spelpjäserna

Bild

Nr6, liten skada på ena hörnet av asken

Bild

Nr7, Bild på insidan av asken, samt skötselråd, äkthetsintyg och regelbok

Bild

Nr8, centeruppslaget på regelboken

Bild

Det som ser fläckigt ut på bild 2 och 4, det är den mässingslika metallen som samlat damm i 16 år, går säkert att försiktigt polera bort. Dock så överdriver kameran en hel del, man lägger inte märke till det på samma sätt i verkligheten.

Priset är som sagt 1500 kronor, men jag kollade upp vad det skulle kosta att skicka, och det hamnar på runt 150 kr till. Så 1650 via post, eller 1500 om det hämtas i Malmö.

Redigerad av Buddmeister

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*** att man inte har pengar. Har alltid önskat mig ett sånt där. Det skulle göra sig så bra hemma i bokhyllan samt att jag alltid velat lära mig att spela. Men tyvärr befinner man sig i något som liknar föregående postares situation. "harnyssbörjatstuderasåärfattigstudentochharinterådattköpanågotjustnu"

Redigerad av Commander Michels
Censur

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min vän som var sugen på denna sa att han kontaktat dig via PM, sedan via mail, men inte fått svar på sitt mail från dig. Kanske hamnat bland skräpposten? Han är hursomhelst fortfarande intresserad.

Ok, jag vet ju inte vem det är, men jag har svarat på ett PM angående det, men inte fått något svar.. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag fått schacket och allt var i perfekt skick. Inte heller jag tänker spela utan det kommer fungera som "dammsamlare" i ett vitrinskåp. Snyggt är det iaf. B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Egentligen en trek-spotting, men det käns som om den platsar bättre här. Såg ett avsnitt av The Big Bang Theory härom dagen. Det började med att Leonard och Sheldon satt och spelade det här spelet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu