Buddmeister Posted August 10, 2010 Report Posted August 10, 2010 Hej! Har ett komplett 3D schack-set som Franklin Mint sålde för en massa år sen. Den senaste tiden har det bara stått och samlat damm, och jag tänkte att det kanske finns någon här som har intresse av ett (och låta det pryda hemmet hos en riktig Trekkie!). Jag tänker mig runt 1500 kr för det, men allt går att diskutera. Om det finns intresse så hör av er i tråden, så tar jag och fixar lite bilder där man kan se vad som ingår och skicket på grejerna. /Fredrik Quote
The Holy Three Posted August 10, 2010 Report Posted August 10, 2010 1500 kr för ett sånt schack är ett riktigt kap! Min gick på 2250 kr när jag köpte ett förra året på Tradera. Quote
commander ricochet Posted August 10, 2010 Report Posted August 10, 2010 Posta bilder! Jag är jätteintresserad! :w00t: Quote
Buddmeister Posted August 11, 2010 Author Report Posted August 11, 2010 Posta bilder! Jag är jätteintresserad! :w00t: Jobbar nu, men så fort jag kommer hem så ska jag leta upp det och ta lite bilder och postar här. Kom precis på att det saknas en sak, och det är frigolitkartongen som allt kom i, men annars är det helt komplett! Quote
Buddmeister Posted August 11, 2010 Author Report Posted August 11, 2010 Posta bilder! Jag är jätteintresserad! :w00t: Jobbar nu, men så fort jag kommer hem så ska jag leta upp det och ta lite bilder och postar här. Kom precis på att det saknas en sak, och det är frigolitkartongen som allt kom i, men annars är det helt komplett! Och jag orkar inte med budgivning och klydd, så commander ricochet har förtur om han skulle fortsätta vara intresserad efter att jag postat bilder! Quote
The Holy Three Posted August 11, 2010 Report Posted August 11, 2010 Ja, det gäller att vara snabb. Har en bekant som var intresserad när jag tipsade honom om detta & jag bad honom visa sitt intresse direkt. Stollen valde dock att "göra det senare", då kom ricochet in i bilden innan han hann göra det ;) You snooze, you lose. Quote
commander ricochet Posted August 11, 2010 Report Posted August 11, 2010 Ser fram emot bilderna men jag antar att det är fina grejer med tanke på The Holy Three`s expertis! Quote
Buddmeister Posted August 11, 2010 Author Report Posted August 11, 2010 (edited) Bilder (högupplösta)! Nr1, Snett uppifrån Bild Nr2, Rakt från sidan Bild Nr3, Detaljbild på rörlig plattform Bild Nr4, Detaljbild på fästet. Den sitter inte helt fast, utan där är lite spel. Misstänker någon sorts av konstruktionsfel och att där sitter en skruv under plattan för att fästa den ordentligt. Det står fortfarande stadigt, och det välter/tippar inte. Bild Nr5, Asken med spelpjäserna Bild Nr6, liten skada på ena hörnet av asken Bild Nr7, Bild på insidan av asken, samt skötselråd, äkthetsintyg och regelbok Bild Nr8, centeruppslaget på regelboken Bild Det som ser fläckigt ut på bild 2 och 4, det är den mässingslika metallen som samlat damm i 16 år, går säkert att försiktigt polera bort. Dock så överdriver kameran en hel del, man lägger inte märke till det på samma sätt i verkligheten. Priset är som sagt 1500 kronor, men jag kollade upp vad det skulle kosta att skicka, och det hamnar på runt 150 kr till. Så 1650 via post, eller 1500 om det hämtas i Malmö. Edited August 11, 2010 by Buddmeister Quote
The Holy Three Posted August 15, 2010 Report Posted August 15, 2010 Hur blev det med detta, tog ricochet hem det? Quote
commander ricochet Posted August 15, 2010 Report Posted August 15, 2010 Japps det blir förmodligen affär i slutet av månaden! Jag har tagit ännu ett steg in i nördigheten! hehe :visslar: Quote
The Holy Three Posted August 15, 2010 Report Posted August 15, 2010 Härligt, nu blev du genast mycket coolare! ;) Quote
Buddmeister Posted August 31, 2010 Author Report Posted August 31, 2010 http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=117712546 Quote
The Holy Three Posted August 31, 2010 Report Posted August 31, 2010 Det blev inget till slut alltså? Då kanske min polare lyckas bjuda hem den då. Quote
commander ricochet Posted August 31, 2010 Report Posted August 31, 2010 Nej jag hade ett "eftersommarenkommerallaräkningar-läge" här tyvär. Quote
Qnorsten Posted September 5, 2010 Report Posted September 5, 2010 (edited) *** att man inte har pengar. Har alltid önskat mig ett sånt där. Det skulle göra sig så bra hemma i bokhyllan samt att jag alltid velat lära mig att spela. Men tyvärr befinner man sig i något som liknar föregående postares situation. "harnyssbörjatstuderasåärfattigstudentochharinterådattköpanågotjustnu" Edited September 5, 2010 by Commander Michels Censur Quote
Buddmeister Posted September 25, 2010 Author Report Posted September 25, 2010 Är fortfarande till salu ifall någon är sugen! Quote
The Holy Three Posted September 25, 2010 Report Posted September 25, 2010 Min vän som var sugen på denna sa att han kontaktat dig via PM, sedan via mail, men inte fått svar på sitt mail från dig. Kanske hamnat bland skräpposten? Han är hursomhelst fortfarande intresserad. Quote
Buddmeister Posted September 25, 2010 Author Report Posted September 25, 2010 Min vän som var sugen på denna sa att han kontaktat dig via PM, sedan via mail, men inte fått svar på sitt mail från dig. Kanske hamnat bland skräpposten? Han är hursomhelst fortfarande intresserad. Ok, jag vet ju inte vem det är, men jag har svarat på ett PM angående det, men inte fått något svar.. Quote
commander ricochet Posted September 25, 2010 Report Posted September 25, 2010 Är fortfarande till salu ifall någon är sugen! Jag ber om ursäkt att jag ej svarat på ditt mail angående detta! Jag ska se över min LILLA ekonomi och återkomma om det fortfarande finns till salu då! Quote
RoLaren Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Jaha, då har jag köpt schacket B) Betalade för schacket igår så det bör dyka upp någon gång nästa vecka. Sedan är det bara sätta igång att spela. ;) Quote
Aike Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Då kan du och Holy Three snart mötas <_< Är det svårt att spela H3? Kul? Quote
The Holy Three Posted October 22, 2010 Report Posted October 22, 2010 Grattis RoLaren! Aike: Har aldrig spelat ett helt parti än, bara lite på skoj d reglerna inte är 100 inprintade i huvudet. Kul är det dock givetvis Quote
RoLaren Posted October 27, 2010 Report Posted October 27, 2010 Nu har jag fått schacket och allt var i perfekt skick. Inte heller jag tänker spela utan det kommer fungera som "dammsamlare" i ett vitrinskåp. Snyggt är det iaf. B) Quote
The Holy Three Posted October 27, 2010 Report Posted October 27, 2010 Härligt att höra. Man är nästan lite rädd varje gång man drar fram schacket för att visa eller bara damma av det! Quote
pela Posted October 28, 2010 Report Posted October 28, 2010 Egentligen en trek-spotting, men det käns som om den platsar bättre här. Såg ett avsnitt av The Big Bang Theory härom dagen. Det började med att Leonard och Sheldon satt och spelade det här spelet. Quote
Recommended Posts