mumle Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 När jag igår kväll satt och tittade på TNG-avsnittet A matter of perspective blev jag mycket glatt överraskad. Efter att ha sett den fruktansvärda filmen Drakarnas rike (en film där Alexander Sidding a.k.a. dr Bashir samt Alice Krieg, som spelar Borg Queen i Star Trek: First Contact) på bio sjönk mina aktier för Star Trek-skådisar rejält. Att en så usel film ens få visas på Svenska biografer är en gåta... Men till min glädje inser jag att Mark Margolis, mannen som spelar Sol Robeson i kanonfilmen Pi (han spelar även TV-försäljaren i tragiska Requiem for a dream), är med i TNG-avsnittet. Pi som faktiskt kan vara den bästa amerikanska filmen någonsin. Margolis spelar vetenskapsmannen Dr. Apgar och det tog ett bra tag att se den go-spelande matematikern bakom allt smink. Nån som känner till några andra, kanske mindre kända, men nämnvärda skådisar som har varit med i Star Trek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Bashir är oxå med i Veritcal limit med izabella skorrrrropko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Admiral Paris spelas ju av han som är chef för George, i Seinfeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 i de senare säsonger na ja men inte i säsong1 tror jag det är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 i de senare säsonger na ja men inte i säsong1 tror jag det är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Pratar han inte om Seinfield säsong ett? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Pratar han inte om Seinfield säsong ett? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 då detta är ett trek forum så är det trek jag bratar om. i säsong 1 var det en anna skådis som spelade Amiral Paris en scen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 då detta är ett trek forum så är det trek jag bratar om. i säsong 1 var det en anna skådis som spelade Amiral Paris en scen Vet du vilket avsnitt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 det är säsong 2 "Persistence of Vision" heter avsnittet och då börjar alla se saker som inte finns och Tomboy ser då sin far Paris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Han (Owen Paris) spelas av Warren Munson i säsong 2 Men det är klart man kan:D . (Det är typ det ända jag kan men när det gäller trek så är all info riktigt onödigt) Man har ju samlat på sig några böcker med referenser i (ex encyclopedia, fact files, art of trek mm.) ;) ;) :ferengi: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Vem spelar Paris (old man) sen då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 I säsong 6 & 7 spelar Owen Paris av Richard Herd Warren Munson som spelar Owen Paris i säsong 2 spelar också honom i säsong 5 avsnittet "Thirty Days" då Tom har flachbacks till när han var barn B) B) B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Det här börjar bli lite 'klubben för inbördes beundran', håll er till ämnet tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Dom frågar jag svarar och det är inom ämnet!! Jag kan inte rå för att jag kan trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Så länge ni snackar om ämnet är jag nöjd, men när ni börjar komplimera er själva för hur mycket ni kan blir jag irriterad. Det finns inget värde i sån information för andra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Lite skryt får man väll kommar med va??? ;) ;) Tillbaka till ämnet. Jag tycker att den som är bästa gästskådis är Tony Todd som spelade Kurn (Worf bror) Jake Sisko i DS9 avnittet The Visitor och en Hirogan i VOYs Prey. SEn har vi också Andy J Robinsson men han är mer som regular än gäst då ha är med i Väldigt många avsnitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Vaddå Morn svarar ju bara på frågorna om vem som spelar Daddy Paris men på tal om gästskådisar har det varit några kända gästskådisar i ENT?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 på tal om gästskådisar har det varit några kända gästskådisar i ENT?? en hel det. band annat Clint Howard som ferengi Ethan Phillips som också var ferengi Jeffrey Combs som även han var ferengi samt en andorian Vaughn Armstrong som amiral forest det är bara några av de som varit med i trek förut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Vem är Clint Howard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Har spelade Bolak i tos (då han avr barn) och en dim i ds9s past tense del 2 (han spelade en mentalt störd person) Han är grymm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Kom på att en till Seinfeld-skådespelare har varit med VGR, nämligen han som spelar George. Han spelar i ett avsnitt en person på en think-tank, en sorts tanke-legosoldat, som tänker ut smarta lösningar åt folk som har problem, mot betalning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Jason Alexander Tink Tank hetter det han var även kirk i parodin ultimat trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Han som spelar Gimli i Lord of the Ring var med i VOY som Leonardo da Vinci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 18, 2002 Report Share Posted September 18, 2002 Han som spelar Gimli i Lord of the Ring var med i VOY som Leonardo da Vinci. Han har även varit med i en bondfilm. han heter John Rhys-Davies (skådisen då) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts