Jump to content

Gästskådisar i serierna

mumle

Recommended Posts

När jag igår kväll satt och tittade på TNG-avsnittet A matter of perspective blev jag mycket glatt överraskad. Efter att ha sett den fruktansvärda filmen Drakarnas rike (en film där Alexander Sidding a.k.a. dr Bashir samt Alice Krieg, som spelar Borg Queen i Star Trek: First Contact) på bio sjönk mina aktier för Star Trek-skådisar rejält. Att en så usel film ens få visas på Svenska biografer är en gåta...

Men till min glädje inser jag att Mark Margolis, mannen som spelar Sol Robeson i kanonfilmen Pi (han spelar även TV-försäljaren i tragiska Requiem for a dream), är med i TNG-avsnittet. Pi som faktiskt kan vara den bästa amerikanska filmen någonsin. Margolis spelar vetenskapsmannen Dr. Apgar och det tog ett bra tag att se den go-spelande matematikern bakom allt smink.

Nån som känner till några andra, kanske mindre kända, men nämnvärda skådisar som har varit med i Star Trek?

Han (Owen Paris) spelas av Warren Munson i säsong 2

Men det är klart man kan:D . (Det är typ det ända jag kan men när det gäller trek så är all info riktigt onödigt) Man har ju samlat på sig några böcker med referenser i (ex encyclopedia, fact files, art of trek mm.) :D:D ;) ;) :ferengi:

Lite skryt får man väll kommar med va??? ;) ;)

Tillbaka till ämnet. :alien::alien:

Jag tycker att den som är bästa gästskådis är Tony Todd som spelade Kurn (Worf bror) Jake Sisko i DS9 avnittet The Visitor och en Hirogan i VOYs Prey.

SEn har vi också Andy J Robinsson men han är mer som regular än gäst då ha är med i Väldigt många avsnitt.

på tal om gästskådisar har det varit några kända gästskådisar i ENT??

en hel det.

band annat

Clint Howard som ferengi

Ethan Phillips som också var ferengi

Jeffrey Combs som även han var ferengi samt en andorian

Vaughn Armstrong som amiral forest

det är bara några av de som varit med i trek förut.

• Create New...