Tourettes Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 jag hoppas inte att nagon tar illa upp for min fraga, det ar rent hypotetiskt och som, som alla ni, hoppas pa att bada tva lever for alltid. Sa fragan ar, vem overlever langst? Nimoy eller Shatner? Jag tror att Nimoy kommer att level langst, mycket pga att han ser valdigt halsosam ut, aven om att han ar gammal... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Bägge verkar vara vid god hälsa så det dröjer nog ett bra tag innan någon av dem går bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 För mig kommer det att vara lika beklagansvärt oavsett vem av dem som dör först och jag har ingen vidare lust att fundera på vem som kommer att dö först eller sist. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Vilken fråga att ställa. Jösses. Jag tänker inte besvara den men för dom som sett dokumentären Mind Meld minns ni kanske att Nimoy säger att han har bra gener då flertalet i hans släkt nådde minst 90 års ålder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 20, 2011 Report Share Posted February 20, 2011 Fast Shatner är rätt aktiv och det brukar öka livslängden. Shatner slutade dessutom röka långt före Nimoy. Hoppas båda lever länge till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrsSpock Posted March 12, 2012 Report Share Posted March 12, 2012 Insåg här om dagen att Shatner är 81 bast, eller fyller det om ca en vecka i alla fall. Nog för plastikkirurgi kan hjälpa men han är sjukt pigg mentalt och fysiskt. Har dålig koll på vad Nimoy sysslar med nu dock. Men jag hoppas dom aldrig dör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 19, 2012 Report Share Posted March 19, 2012 Nimoy fyller också 81 bast kort efter Shatner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 19, 2012 Report Share Posted March 19, 2012 Jag tror dock att Nimoy verkar vara den med sämst hälsa. Han hade en magoperation förra året och slutar med konvent. Shatner verkar däremot köra på som vanligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 20, 2012 Report Share Posted March 20, 2012 Att han slutar med konvent behöver dock inte ha med hälsan att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 20, 2012 Report Share Posted March 20, 2012 Shatner är det verkligen fart i och all forskning jag har hört talas om inom geriatrin pekar på att ju mer aktiv man är desto större är chansen till ett längre liv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 21, 2012 Report Share Posted March 21, 2012 Shatner tror jag är mest fysiskt aktiv, och det gör mycket, precis som RoLaren säger. Så då gissar jag på honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted May 29, 2012 Report Share Posted May 29, 2012 Detta var en svår fråga att besvara. Utifrån bilderna så ser Nimoy mer sliten ut, men som flertalet har påpekat så kan en för aktiv livstil som Shatner har också slita på kroppen.Så det beror på huruvida Shatner tar det lugnt eller om han känner sig sliten men inte omnämner det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts