Jump to content

Star Trek-samlingsboxar släpps i sommar

Nyhet

Recommended Posts

Nu i sommar och höst släpps alla Star Trek-serierna i samlarboxar på den svenska marknaden. Först ut var TOS som redan släpptes i slutet av maj, och redan i nästa vecka släpps TNG.

Enligt CDON.se släpps serierna enligt följande: 

Star Trek: The Original Series - The Complete Box 26/5 (649 kronor för dvd; 849 kronor för blu-ray)

Star Trek: The Next Generation - The Complete Box 14/6 (849 kronor)

Star Trek: Deep Space Nine - The Complete Box  20/7 (829 kronor)

Star Trek: Voyager - The Complete Box 17/8 (829 kronor)

Star Trek: Enterprise - The Complete Box 21/9 (849 kronor)

Så nu går det alltså att få en komplett samling för under 4000 kronor. Lite skillnad mot 1990-talet när varje Star Trek-vhsband kostade cirka 200 kronor och innehöll två avsnitt. Så allt var inte bättre förr:)

[ Till originalnyheten ]

Hur kan ENT vara dyrare än DS9? ENT har ju bara 4 säsonger och DS9 7. :blink: Jag hade hoppats på en blurayutgåva av ENT. Undrar om den någonsin kommer.

Köpte förresten ovanstående blurayTOSbox. Rekommenderas varmt. Boxen ser ok ut och innehåller allt som de separata boxarna innehåller. Skillnaden är att samlingsboxen är förpackad i billigt pappmaterial. Fördelen med den nya samlingsboxen är att den där runda saken där dvderna brukar hållas fast inte kan gå söder då skivorna är förpackade i pappfickor. När jag har mer tid ska jag fota hur den ser ut och lägga upp här på forumet.

Hur kan ENT vara dyrare än DS9? ENT har ju bara 4 säsonger och DS9 7. :blink: Jag hade hoppats på en blurayutgåva av ENT. Undrar om den någonsin kommer.

Om man ser på bilderna ser ENT ut att vara plastboxarna, medan DS9 ser ut att vara de amerikanska pappersboxarna. Antagligen är det därför priserna skiljer.

Bokade en TNG-box under jubel för en vecka sen. Den bör komma om två tre dagar nu.

Hade länge tänkt köpa alla säsonger. Men då det skulle kosta en större summa, så kom man aldrig riktigt i gång. Och så dyker detta upp. Varpå jag även ser att jag sparar minst 500:- jämfört med om jag hade köpt säsongerna för sig. Det är nog en av de bättre affärerna jag har gjort!

Kan absolut rekommendera TOS-boxen på bluray för 849:- Det fantastisk bra bild. Så har man möjlighet att välja mellan remastered i HD med nya effekter eller remastered i HD med originaleffekterna. Hade trekkompisar här förra helgen och de var mycket imponerade av bildkvaliteten. Vi såg även en vanlig dvd och det är faktiskt en stor skillnad, vilket var överraskande för mina trekkompisar.

• Create New...