Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

SÅLD: Star Trek VII-X på DVD

Recommended Posts

Fråga mig inte hur, jag vet knappt själv hur det gick till, men från att inte ha haft ett ex av Generations, First Contact, Insurrection & Nemesis har jag nu två ex av varje film, i 2-disc utgåvorna som nu varit utgångna i något år. Jag tänkte ge forummedlemmarna chansen att köpa dom innan jag vänder mig till Tradera. Kan ju finnas flera som varit ute efter dessa ett tag, som jag nu hoppas att jag kan hjälpa.

Filmerna är i löjligt bra skick, både kartong och fodralen, även skivorna är i tipp-topp skick. Enligt den tidigare ägaren ska dom bara spelats en gång vardera. Här kommer lite bilder, klicka för att förstora:

Framsidan:

th_S6007830.jpg

th_S6007831.jpg

th_S6007832.jpg

Baksidan:

th_S6007833.jpg

th_S6007834.jpg

th_S6007835.jpg

Jag säljer dom helst ihop, till en kostnad av 150 kr plus porto. Om det skulle visa sig vara svårt att sälja samtliga till en och samma person säljer jag dom styckvis för samma pris jag gav för filmerna, 40 kr styck plus porto.

Skriv här i tråden eller skicka PM vid intresse :)

Edited by The Holy Three

Hur roligt är extramaterialet på dessa? Jag skulle kunna vara intresserad.

Jag tycker att extramaterialet på dom Star Trek filmer jag sett på DVD i denna serie är bland det bästa och mest intressanta jag sett under mina år, och då älskar jag verkligen att kolla in extramaterial till filmer jag gillar väldigt mycket. Det är mycket intervjuer med skådisarna osv, mycket intressant trivia får man veta osv. Sen finns det kommentarspår för dom som gillar det.

Du har första tjing, annars låter det som att Unkas kan knycka dom.

Jag borde väll antagligen inte säga detta :visslar: men jag håller med The Holy Three. Extramaterialet som är på denna utgåva av Star Trek filmerna är väldigt bra.

Edited by Unkas

Alternativet är att köpa dem på BD. Garanterat att man inte blir besviken. Allt extramaterial som finns på DVDerna finns med på BD + lite till.

Vet du vilka av Star Trek filmerna som är filmade i HD?

Ehh... Alla filmerna är väl filmade just med film. Denna scannas sedan in som HD eller SD, precis som är fallet med TOS. Övriga serier däremot är inspelade, förutom ENT, med sunkig SD videoteknik. Har alla filmer på BD och de ser mycket bra ut.

Ehh... Alla filmerna är väl filmade just med film. Denna scannas sedan in som HD eller SD, precis som är fallet med TOS. Övriga serier däremot är inspelade, förutom ENT, med sunkig SD videoteknik. Har alla filmer på BD och de ser mycket bra ut.

Åtminstone TNG finns också på film, men de gjorde specialeffekterna i videoformat.

Åtminstone TNG finns också på film, men de gjorde specialeffekterna i videoformat.

Oj, nyhet för mig. Konstigt att TNG/DVD utgåvorna då är så otroligt suddiga bara. Men det kanske är så enkelt att det är riktigt dåligt gjorda transfers. Kanske fel tråd för den diskussionen, såg att det fanns en tråd om TNG på BD.