The Holy Three Posted August 16, 2011 Report Posted August 16, 2011 (edited) Fråga mig inte hur, jag vet knappt själv hur det gick till, men från att inte ha haft ett ex av Generations, First Contact, Insurrection & Nemesis har jag nu två ex av varje film, i 2-disc utgåvorna som nu varit utgångna i något år. Jag tänkte ge forummedlemmarna chansen att köpa dom innan jag vänder mig till Tradera. Kan ju finnas flera som varit ute efter dessa ett tag, som jag nu hoppas att jag kan hjälpa. Filmerna är i löjligt bra skick, både kartong och fodralen, även skivorna är i tipp-topp skick. Enligt den tidigare ägaren ska dom bara spelats en gång vardera. Här kommer lite bilder, klicka för att förstora: Framsidan: Baksidan: Jag säljer dom helst ihop, till en kostnad av 150 kr plus porto. Om det skulle visa sig vara svårt att sälja samtliga till en och samma person säljer jag dom styckvis för samma pris jag gav för filmerna, 40 kr styck plus porto. Skriv här i tråden eller skicka PM vid intresse Edited August 17, 2011 by The Holy Three
Mr Trek Posted August 16, 2011 Report Posted August 16, 2011 Hur roligt är extramaterialet på dessa? Jag skulle kunna vara intresserad.
Unkas Posted August 16, 2011 Report Posted August 16, 2011 Om inte Mr Trek vill ha dem så är jag definitivt intreserad . Främst av Insurection, men jag kan ta alla 4 eftersom du hälst vill sälja dem ihop.
The Holy Three Posted August 16, 2011 Author Report Posted August 16, 2011 Hur roligt är extramaterialet på dessa? Jag skulle kunna vara intresserad. Jag tycker att extramaterialet på dom Star Trek filmer jag sett på DVD i denna serie är bland det bästa och mest intressanta jag sett under mina år, och då älskar jag verkligen att kolla in extramaterial till filmer jag gillar väldigt mycket. Det är mycket intervjuer med skådisarna osv, mycket intressant trivia får man veta osv. Sen finns det kommentarspår för dom som gillar det. Du har första tjing, annars låter det som att Unkas kan knycka dom.
Unkas Posted August 16, 2011 Report Posted August 16, 2011 (edited) Jag borde väll antagligen inte säga detta :visslar: men jag håller med The Holy Three. Extramaterialet som är på denna utgåva av Star Trek filmerna är väldigt bra. Edited August 16, 2011 by Unkas
Admiral Picard Posted August 17, 2011 Report Posted August 17, 2011 (edited) Holy Three jag är väldigt intresserad av dem här filmerna ! ! Jag ger dig 300 kr för alla fyra ifall ingen annan vill ha dem ( kan ge mer vid snabb affär ) Edited August 17, 2011 by Admiral Picard
The Holy Three Posted August 17, 2011 Author Report Posted August 17, 2011 (edited) Det var ett lockande erbjudande och filmerna blir givetvis dina om det visar sig att varken Mr Trek eller Unkas inte tar filmerna. Edited August 17, 2011 by The Holy Three
The Holy Three Posted August 17, 2011 Author Report Posted August 17, 2011 Mr Trek tog tillfället i akt och knyckte samtliga filmer. Låt detta bli en läxa: Var alltid inloggade på Star Trek Databas forum, man vet aldrig vad man kan gå miste om
Unkas Posted August 18, 2011 Report Posted August 18, 2011 Trevlig tittning Mr Trek. Du kommer säkert att uppskatta extramaterialet.
Mr Trek Posted August 18, 2011 Report Posted August 18, 2011 Trevlig tittning Mr Trek. Du kommer säkert att uppskatta extramaterialet. Det tror jag med! Hoppas du och Picard får en annan möjlighet att införskaffa dem!!
RoLaren Posted August 18, 2011 Report Posted August 18, 2011 Alternativet är att köpa dem på BD. Garanterat att man inte blir besviken. Allt extramaterial som finns på DVDerna finns med på BD + lite till.
Admiral Picard Posted August 19, 2011 Report Posted August 19, 2011 Det får vi säkert ska du nog se ;) finns ju många sätt att inskaffa dem på.
Unkas Posted August 19, 2011 Report Posted August 19, 2011 Alternativet är att köpa dem på BD. Garanterat att man inte blir besviken. Allt extramaterial som finns på DVDerna finns med på BD + lite till. Vet du vilka av Star Trek filmerna som är filmade i HD?
Gonk Posted August 19, 2011 Report Posted August 19, 2011 Ehh... Alla filmerna är väl filmade just med film. Denna scannas sedan in som HD eller SD, precis som är fallet med TOS. Övriga serier däremot är inspelade, förutom ENT, med sunkig SD videoteknik. Har alla filmer på BD och de ser mycket bra ut.
Mr Trek Posted August 19, 2011 Report Posted August 19, 2011 Ehh... Alla filmerna är väl filmade just med film. Denna scannas sedan in som HD eller SD, precis som är fallet med TOS. Övriga serier däremot är inspelade, förutom ENT, med sunkig SD videoteknik. Har alla filmer på BD och de ser mycket bra ut. Åtminstone TNG finns också på film, men de gjorde specialeffekterna i videoformat.
Gonk Posted August 20, 2011 Report Posted August 20, 2011 Åtminstone TNG finns också på film, men de gjorde specialeffekterna i videoformat. Oj, nyhet för mig. Konstigt att TNG/DVD utgåvorna då är så otroligt suddiga bara. Men det kanske är så enkelt att det är riktigt dåligt gjorda transfers. Kanske fel tråd för den diskussionen, såg att det fanns en tråd om TNG på BD.
RoLaren Posted August 20, 2011 Report Posted August 20, 2011 Hm har för mig att TNG är filmad i rätt sunkig upplösning med videofilm. TOS och ENT är filmad med hög kvalitet.
Mr Trek Posted August 20, 2011 Report Posted August 20, 2011 http://trekmovie.com/2011/05/09/rumor-cbs-moving-forward-with-star-trek-tng-in-hd-project/
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now