Gå till innehåll
Nyhet

Sexan och First Contact är de mest underskattade Star Trek-filmerna

Rekommenderade inlägg

Star Trek VI: The Undiscovered Country är den mest underskattde TOS-filmen. Samma omdöme får First Contact bland TNG-filmerna. I alla fall när världens trekker har sagt sitt i två omröstningar på Startrek.com tidigare under hösten och sommaren.

Så här svarade trekkers på frågan vilken av TOS-filmerna som är den mest underskattade (listan är i produktionsordning):

• The Motion Picture - 1231 (19%)
  • The Wrath of Khan - 542 (8%)
  • The Search for Spock - 990 (15%)
  • The Voyage Home - 1270 (19%)
  • The Final Frontier - 838 (13%)
  • The Undiscovered Country - 1732 (26%)
    Samma fråga, men angående TNG-filmerna:

• Generations - 1345 (18%)
    • First Contact - 2354 (32%)
    • Insurrection - 1990 (27%)
    • Nemesis - 1664 (23%)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Jocke
Fixat tags

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, den här omröstningen var underlig. Bägge filmerna tillhör de mest populära, fick bra recensioner när de kom och är knappast de som de flesta trådar på nätet kritiserar som femman, The Motion Picture och Insurrection.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast underskattad är inte det likvärdigt med att man tycker att den är bättre än sitt rykte? I så fall talar ju den här omröstningen för att dessa är bland de bättre filmerna i trekkers tycke, men har kanske inte fått den uppmärksamhet eller ranking de förtjänar? J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka tycker svenska trekkies är de mest underskattade filmerna?

Själv tycker jag att TMP och INS är de mest underskattade. TMP är utskälld för att den håller ett lågt tempo men det är en vacker intellektuell film och man fick äntligen återse TOSgänget. INS har lite svagare manus än FC men den är mycket trekkig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Femman tycker jag är mest underskattad. Spännande åtminstone första gången man ser den, och tänkvärt budskap och kanske den film som är mest lik TOS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv tycker jag att TMP och INS är de mest underskattade. TMP är utskälld för att den håller ett lågt tempo men det är en vacker intellektuell film och man fick äntligen återse TOSgänget. INS har lite svagare manus än FC men den är mycket trekkig.

Du skriver exakt vad jag själv tycker. Så jag kopierar ditt inl??gg :P

Omröstningen var märklig tycker även jag. Undrar om omröstningen hade någon speciel utgångspunkt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg