Gå till innehåll
Nyhet

Rykte i repris: "Klingonerna ska spela en viktig roll i nästa film"

Rekommenderade inlägg

Återigen dyker det upp rykten att klingonerna är med i Star Trek 12. Men de ska varken likna samurajer eller vikingar som tidigare tolkningar har framställt dem som. I stället blir de mer lika talibanerna, skriver Thinkmcflythink.com.

Enligt sidans anonyma källor ska de framställas som en nomadisk krigarsekt som orsakar problem för Federationen. Källorna hävdar också att Khan inte kommer att vara med.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, ska de nu förstöra Klingons också. "Suck" Hoppas personligen att detta inte är sant. Religösa militära fundementalister som krigar i guds namn är inget jag förknippar med Klingons. Men det är som sagt ett alternativt universum.

I slutändan, vem är jag att säga min åsikt i ämnet. <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I TNG och senare serier spelar heder ett enormt stort begrepp, precis som hos samurajer. De slåss också som samurajer med sina bat´leth. Det är också troligt att Coon som skapade dem i TOS utgick från någon form av asiater, både på grund av hur de ser ut och vad de ägnar sig åt i avsnitten (stöder fiender till Federationen precis som Kina gjorde på 60-talet), och att han växte upp under andra världskriget då japaner var en huvudfiende. Sedan var de kanske inte samurajer i TOS, eftersom de beskrivs som att sakna heder där. Men det är ju något som stämde med Japan under andra världskriget om man ser till alla krigsbrott landet utförde, främst i Kina.

Så här står det på Wiki:

"In the original series (TOS) the conflict between the Federation and Klingon Empire was modelled on the Cold War between the Western countries and the Soviet Union.[1] TOS Klingons were not given many cultural traits, either original or Soviet-like, beyond a generic need for domination and tyranny. However, they were typically portrayed with bronze skin and facial hair suggestive of North Asianpeoples such as the Mongols (in fact, Gene Coon's only physical description of them in his Errand of Mercy script is "Oriental, hard-faced").[2] In Star Trek: The Motion Picture, the Klingons were "reimagined" or retconned and were depicted with ridged foreheads, new uniforms, and a distinctive Klingon language. Gene Roddenberry has said the movie era Klingons are closer to his original vision, but could not be realized in a low-budget television show.

Senare står det också att just att under TNG blev de mer lika samurajer och vikingar. Så vitt jag vet är det Ron Moore som först beskrev dem som vikingar för att Michael Pillar skulle förstå vad det var för typ av ras.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm sedan kan man ju diskutera hur hedersamt det är att gömma sej bakom en cloak och smyga upp bakom någon och skjuta denne någon i sank!

Jag gillar klingons och deras burdusa stil men jag har problem med att få ihop deras hedersbegrepp med hur dom agerar eftersom att dom kör med cloak och lönnmördar varandra till höger och vänster. Det känns som att många av dom kör med hedersgrejen som ett sätt att ge sej själva en idenitiet..men ofta så är herdern bara kosmetika.

Men coola pjucks har dom ju! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klingonerna har ju ändrats ordentligt förut så då får man väl tillåta det igen.

Tycker att det låter riktigt intressant med "talibaner", låter som att de vill göra något med koppling till dagens verklighet, vilket ju helt klart är i Star Treks anda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg