Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Första trailern för The Hobbit släppt

Recommended Posts

Ja det ser mist sagt lovande ut :D. Gillar tolkningen av dvärgarnas sång – den är spot on även om den inte alls var som jag föreställt mig ("There and back again" har ju en gladare underton – barnbok som den är – men det är klart att de ska göra filmen mer vuxen). Jag tycker även de gjort ett mycket bra val som valt "Office-Tim" (minns inte hans namn just nu) som Bilbo, dessutom är det många gamla godingar med från de andra filmerna. I like :D

Påminner mycket om de förra filmerna. Frågan är väll om den får samma succé. Tror inte att det blir riktigt samma hysteri efter som Midgård inte längre är något nytt. Vi vet vad vi kan förvänta oss. Eller så blir det precis tvärt om. En braksuccé just för att folket vill ha mer av Midgård.

Thorin ser inte ut som en gammal dvärg. Men det kanske han inte är menad att vara i filmen.

Jag är inte helt såld på hur Martin Freeman är som den unge Bilbo. Men jag hoppas att det mer är en vanesak och att man känner att det passar bättre ju mer man får se av honom fram tills premiären av den första filmen är. Sedan är jag lite kluven till att det både ser ut och känns som att dessa två filmer är av samma vara som dom tre tidigare. Givetvis är det bra om dom nya filmerna passar ihop med dom äldre, men samtidigt känns det som att PJ gör enbart det som förväntas och inte höjer ribban ett snäpp till med dessa filmer. Sedan är det en skillnad på "Hobbiten"-boken och "Sagan om Ringen"-böckerna, så där tycker jag det är lite synd att man inte ser eller känner en större skillnad. Dessa två nya filmer skall helt enkelt inte vara som dom tidigare filmerna i det visuella eller sett till dess ton. Annars så tycker jag väl att det ser helt okej ut. Är kanske ett för stort fan av böckerna för att jag skall kunna glädjas åt alla dessa filmatiseringar fullt ut. Men samtidigt får man vara glad över det som är positivt med filmerna. Dom är vare sig mästerverk, men inte heller något fiasko.

Edited by dystopi

Jag tycker det ser lite mjäkigt ut jämfört med Sagan om ringen-filmerna, som är de bästa fantasyfilmerna som har gjorts. Nu är ju boken Bilbo inte alls lika episk som ringenböckerna. Så risken är att den första delen blir lite transsportsträcka för draken och det stora slaget i del 2. Jag hoppas verkligen inte de har gjort ett misstag att dela upp boken i två filmer.

Påminner mycket om de förra filmerna. Frågan är väll om den får samma succé. Tror inte att det blir riktigt samma hysteri efter som Midgård inte längre är något nytt. Vi vet vad vi kan förvänta oss. Eller så blir det precis tvärt om. En braksuccé just för att folket vill ha mer av Midgård.

Jag minns när de gamla filmerna kom. Detta måste väl ha varit runt 2003 när jag redan i november (premiären var väl vid jul) såg folk som bosatte sig ute utanför biograf Palladium i Göteborg för att få biljetter till premiären. Många av dessa fans var väl 15-25 år då, men är tio år äldre nu, så att det blir samma hysteri tror jag inte. Men en del kanske kommer att försöka återuppleva det igen och i alla fall köa ett par dar.

Är kanske ett för stort fan av böckerna för att jag skall kunna glädjas åt alla dessa filmatiseringar fullt ut. Men samtidigt får man vara glad över det som är positivt med filmerna. Dom är vare sig mästerverk, men inte heller något fiasko.

Kan bara hålla med. Svårt att helt fröjdas åt filmerna när man älskar böckerna. Om jag någon gång skulle träffa Peter Jackson skulle jag dels villja skälla ut honom, men också tacka honom för det fantaskska filmer han gjorde. Tror personligen inte att någon kunde gjort det bättre.

Sign in to follow this  

• Create New...