Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Trek

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention - Göteborg 31 mars - 1 april 2012

Recommended Posts

Edward Furlong

George Lazenby

Simon Williomson

Joe Flanigan

Är nog första gången jag känner mig intresserad av att träffa en av gästerna. Som ett fan av Stargate Atlantis hade det nog varit lite kul att träffa Joe Flanigan. Jag kommer alltså antagligen vara där. Någon mer?

Ja, "tyvärr" måste jag förmodligen dit igen, en knapp månad efter mässan i Malmö. James Bond kommer ju! Vill träffa George Lazenby och få min Bondväska signerad av honom.

Synd att mässorna är så nära inpå varann, för det kommer bli väldigt dyrt på mässan i Malmö för min del.

Ja, "tyvärr" måste jag förmodligen dit igen, en knapp månad efter mässan i Malmö. James Bond kommer ju! Vill träffa George Lazenby och få min Bondväska signerad av honom.

Synd att mässorna är så nära inpå varann, för det kommer bli väldigt dyrt på mässan i Malmö för min del.

Då kanske DS9 och TOS kolliderar :) Vore ju kul om vi sågs där.

Du fick mig att skrika högt som satan här i lägenheten, ghost. David Faustino, herrejösses. Jag är nog det största Våra Värsta År fanet som finns i denna värld, så det här var något alldeles speciellt för min del. Blir nog en hel del autografer från denna herre, har flera saker i samlingen han kan få signera.

Nu finns det ingen tvekan längre, jag ska till Göteborg!

Married with Children äger ju. Den var en total motsats till alla gulliga familjekomedier som poppade upp på 80-talet som t ex Cosby. Har den varit ett fan sedan första gången man visade serien på TV.

Nu finns det ingen tvekan längre, jag ska till Göteborg!

Kul!

Tja, den serien har man ju tittat en del på den med. Oftast innan just Stargate gick kl. 18 på sexan. Känner dock inget behov av att träffa honom.

Eftersom jag känner HolyThree (Anders) sedan tidigare ifjol även utanför formuet så tänkte jag nog gå dit eller åtminstone träffa honom utanför mässan någon av dagarna. Vi kanske ses då också?

Eftersom jag känner HolyThree (Anders) sedan tidigare ifjol även utanför formuet så tänkte jag nog gå dit eller åtminstone träffa honom utanför mässan någon av dagarna. Vi kanske ses då också?

Det kan vi absolut göra om ni är där på söndagen då jag och en kompis är där. Lördagen kommer jag att spendera i Stockholm och på ett tåg på väg hem därifrån, så då går det inte.

Jovars, det kommer bli en skitbra mässa. Blev till slut tre autografer jag ska ta av Faustino. Ville få min inplastade vinylsingel signerad också, men jag har så mycket som ska tas med redan så jag skulle få svårt att på ett smidigt och skonsamt sätt få ner den i någon av mina väskor.

Hade väldigt kul igår! :) Hittade flera saker jag inte visste att jag behövde ;) De nya föremålen blev Until The End Of The World av Wim Wenders på DVD, en Enterprisekapsylöppnare som jag vann när jag hade alla rätt på WCTs trivia (det var tydligen bara en som hade haft rätt innan mig, dagen innan), en T-shirt som det står United Federation of Planets på, en ganska stor Beatlesaffisch och sist men inte minst, ett foto på mig, min kompis och Joe Flanigan. Riktigt trevlig dag!

Den där filmen har jag inte sett på hur länge som helst. Har för mig att den var lite udda men bra. Grattis till vinsten!

KAn det tänkas vara någon som har lust och ork att lägga ut bilder från mässan?

David Faustino var en väldigt lyckad gäst i mina ögon. Dels var han trevlig och sedan är det bara positivt att Isberg tar hit lite fler nya gäster. Mässan som sådan var helt okej, även om det finns en del att arbeta med för att allt inte skall kännas som en enda lång återupprepning. Men på det hela taget var det värt att ta sig till GBG denna gång.