Gå till innehåll
Anhedoni

Litteratur (icke sf)

Rekommenderade inlägg

Vad läser ni för någonting som inte hör till science fiction- eller fantasygenrerna? Min favoritförfattare är Hjalmar Bergman. Annars är jag med i bokklubben Gondol, som skickar någonting gott (dock dyrt) varje månad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är allätare när det kommer till litteratur. Jag läser allt från klassiker till de franska existentialisterna. Just nu läser jag Harry Macfie's böcker, en av få svenska författare som jag faktiskt klarar av. Brukar i allmänhet har svårt för de "stora" svenska författarna som Lagerlöf, Moberg och Strindberg. Bortsett från det, läser jag det mesta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir allt möjligt i deckarväg, Ludlum, Läckberg, Marklund, Guillious Hamilton och Arn, Harlan Corben, Kepler mfl. Ofta läses böckerrna cyklist med jämna mellanrum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just nu läses tyvärr endast kurslitteratur (på tok för mycket av den varan har gett mig avsmak för läsandet i övrigt - något lite ledighet brukar råda bot på), men vanligtvis brukar jag läsa fantacy eller böcker som gränsar på genren. Jag läser ofta även diverse faktaböcker om kost, astronomi, fysik m.m. Är även ett stort fan av Günther Wallraff och den typen av litteratur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är allätare när det kommer till litteratur. Jag läser allt från klassiker till de franska existentialisterna. Just nu läser jag Harry Macfie's böcker, en av få svenska författare som jag faktiskt klarar av. Brukar i allmänhet har svårt för de "stora" svenska författarna som Lagerlöf, Moberg och Strindberg. Bortsett från det, läser jag det mesta.

Jag är all about de stora svenska! Och ett par mediumstora, snart bortglömda.

Något du kan rekommendera av Macfie?

Just nu läses tyvärr endast kurslitteratur (på tok för mycket av den varan har gett mig avsmak för läsandet i övrigt - något lite ledighet brukar råda bot på), men vanligtvis brukar jag läsa fantacy eller böcker som gränsar på genren. Jag läser ofta även diverse faktaböcker om kost, astronomi, fysik m.m. Är även ett stort fan av Günther Wallraff och den typen av litteratur.

Fantasy eh. Har du läst böckerna om järntronen? Bestämde mig för att läsa sviten innan jag såg serien. Nu är jag på andra boken - riktigt spännande!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej jag har inte läst den, men jag har hört att den ska bara riktigt bra. Den kanske är något man skulle införskaffa till semestern :)

Gör så :) Forum har hunnit ge ut alla delar utom den sista på pocket, så det blir en billig affär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Arthur Conan Doyle och Agatha Christie är två författare jag brukar gilla eftersom det är svårt att lista ut vad som ska hända härnäst i deras böcker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Arthur Conan Doyle och Agatha Christie är två författare jag brukar gilla eftersom det är svårt att lista ut vad som ska hända härnäst i deras böcker.

Jag var fantastiskt sugen på att läsa Dolken från Tunis, men en oförsiktig googling förstörde slutet för mig. Nu känns det inte mödan lönt.

Stort fan av teveserien Poirot och de tillhörande filmerna dock! Samt den smittsamma vinjettmelodin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu