Jump to content

Tekniska fel i annan Sci-fi

Turambar

Recommended Posts

Det finns många tekniska fel i framför allt star wars.

Hur fungerar en lightsaber, jag har hört någonting om att det finns en kristall i den som gör energi saken.. Stämmer det?

I star wars rollspelet står det att det är ett optiskt ljusfenomen, men i filmerna kastar det "optiska ljusfenomenet" skugga...

:tomte: :tomte: :tomte:

Vill vi hitta fel så finns det massor....SW 1,4,5 och 6 (hatar ni också det krongliga sättet att numrera filmerna på) har klingan av ljus massa (tyngd) ses särskilt tydligt då vader kastar sitt svärd mot skywaker i SW 6 svärdet roterar kring klingan och inte kring hantaget. Det syns även på fäkt tekniken.

Däremot i SW 2 har klingan ingen massa och därav en helt anurlunda fäkt teknik.

Det finns många tekniska fel i framför allt star wars.

Hur fungerar en lightsaber, jag har hört någonting om att det finns en kristall i den som gör energi saken.. Stämmer det?

I star wars rollspelet står det att det är ett optiskt ljusfenomen, men i filmerna kastar det "optiska ljusfenomenet" skugga...

:tomte:  :tomte:  :tomte:

I böckerna i serien "young jedi knights" så står det iaf att ljussvärden innehåller en kristall, vilken också ger klingans dess färg.

• 2 weeks later...

Kristallerna gör även storleken på ljussablarna, men det är plasma också av nån typ.

Finns ju faktiskt att köpa numera, plasma ljussablar. Dyra är dom också.

Sedan beror det på hur man definierar tekniska fel, jag menar. Millenium falcen har ju alltid tekniska fel typ......

• 2 years later...
Kristallerna gör även storleken på ljussablarna, men det är plasma också av nån typ.

Finns ju faktiskt att köpa numera, plasma ljussablar. Dyra är dom också.

Sedan beror det på hur man definierar tekniska fel, jag menar. Millenium falcen har ju alltid tekniska fel typ......

<{POST_SNAPBACK}>

Jäpp. Falcon skulle behöva ett par ingenjörer från stjärnflottan ombord så att reperationerna och underhållet gjordes ordentligt! :D :P :D J.