Turambar Posted December 16, 2002 Report Share Posted December 16, 2002 Det finns många tekniska fel i framför allt star wars. Hur fungerar en lightsaber, jag har hört någonting om att det finns en kristall i den som gör energi saken.. Stämmer det? I star wars rollspelet står det att det är ett optiskt ljusfenomen, men i filmerna kastar det "optiska ljusfenomenet" skugga... :tomte: :tomte: :tomte: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted December 16, 2002 Report Share Posted December 16, 2002 Vill vi hitta fel så finns det massor....SW 1,4,5 och 6 (hatar ni också det krongliga sättet att numrera filmerna på) har klingan av ljus massa (tyngd) ses särskilt tydligt då vader kastar sitt svärd mot skywaker i SW 6 svärdet roterar kring klingan och inte kring hantaget. Det syns även på fäkt tekniken. Däremot i SW 2 har klingan ingen massa och därav en helt anurlunda fäkt teknik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted December 16, 2002 Report Share Posted December 16, 2002 Det finns många tekniska fel i framför allt star wars. Hur fungerar en lightsaber, jag har hört någonting om att det finns en kristall i den som gör energi saken.. Stämmer det? I star wars rollspelet står det att det är ett optiskt ljusfenomen, men i filmerna kastar det "optiska ljusfenomenet" skugga... :tomte: :tomte: :tomte: I böckerna i serien "young jedi knights" så står det iaf att ljussvärden innehåller en kristall, vilken också ger klingans dess färg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted December 20, 2002 Report Share Posted December 20, 2002 det värsta felet tycker jag är att lasern i sw går lika snabbt som ett pistolskott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted December 27, 2002 Report Share Posted December 27, 2002 De är inte laser utan "blaster" skott... fråga mig inte vad de är för något. I star wars rollspelet förklaras det att "laser" vapnen faktiskt skjuter en plasma ladning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Muul Posted December 29, 2002 Report Share Posted December 29, 2002 Enligt Expanded Universe använder de faktiskt aldrig laservapen i SW-galaxen. Det är plasma, men de säger laser ändå, för skojs skull ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 KUL! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 Kristallerna gör även storleken på ljussablarna, men det är plasma också av nån typ. Finns ju faktiskt att köpa numera, plasma ljussablar. Dyra är dom också. Sedan beror det på hur man definierar tekniska fel, jag menar. Millenium falcen har ju alltid tekniska fel typ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 9, 2003 Author Report Share Posted January 9, 2003 Millenium falcen har ju alltid tekniska fel typ...... Hela Falken är ett tekniskt fel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Muul Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 Va? Vad är det för konstigt med flygande hamburgare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 Va? Vad är det för konstigt med flygande hamburgare? Det kanske kommer en jedi som blir hungrig när de får syn på den flygande hamburgaren!?! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 3, 2005 Report Share Posted August 3, 2005 Kristallerna gör även storleken på ljussablarna, men det är plasma också av nån typ. Finns ju faktiskt att köpa numera, plasma ljussablar. Dyra är dom också. Sedan beror det på hur man definierar tekniska fel, jag menar. Millenium falcen har ju alltid tekniska fel typ...... <{POST_SNAPBACK}> Jäpp. Falcon skulle behöva ett par ingenjörer från stjärnflottan ombord så att reperationerna och underhållet gjordes ordentligt! :P J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts