Bromma_Herman Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 Jag har studerat USS Voyager och USS Defiant och jag finner det högst osannolikt att Intrepid är mycket större än Defiant. Några kommer nu att protestera men om man tittar på Deep Space Nine (Sacrofice of Angels tror ja avsnittet heter) så ser man Miranda klass lätta kryssare inne i striden. Dessa flyger runt och anfaller Jem Hadaar (Ja det där vet ni ju). I en scen så ser man Defiant flankeras av två av dessa kryssare. När man tittar på hur Defiant manövererar så hittar jag likheter med olika strider i Voyager serien där Voyager rör sig på liknande sätt. Som ytterligare bevis noteras att en Galor-klass kryssare (kardassian) inte klarar sig i Badlands medans Voyager faktiskt ska klara sig där. Jag hittar ingen information om hur stor besättning USS Defiant har men en kompis till mig säger att den kräver Nittio besättningsmedlemmar. Voyager har 150 personer. Alla Enterprise räknas ej i denna diskution eftersom Galaxy och Soverign är avgjort större än Voyager och Defiant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 Jag skulle tro att Intrepdi är större än Defiant. Inte avservärt större, men ändå större. Men Defianten slåss bättre än Intrepiden. Men allt detta vet du ju redan. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 jag har för mig att det står på officiellt håll att Defian är ca 100 meter lång medans Intrepid är upp emot ca 400 meter, som vanligt är jag dock inte hundra för jag har inte orkat kolla upp det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 Enligt http://www.ex-astris-scientia.org är Defiant 120 m och Intrepid 344 m så det är ganska stor skillnad faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 24, 2002 Report Share Posted December 24, 2002 Det måste vara något sånt ja. För på Daystrom Technical Institute står det att Intrepiden är 343 meter och att Defianten är 170 meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted December 25, 2002 Author Report Share Posted December 25, 2002 I stand corrected........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 Den som aldrig frågar vet inget. :vulcan: Jag skulle vilja (om man finge välja) bli strandsatt i D-kvadraqnten med en Defiant istället för med en Intrepid. Även om detta bara är önskedrömmar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 (edited) Intrepid är bäst ! Intrepid är större! Det som är bra men Intrepid är att de är större, Defiant är ju ganska liten faktist men den har ju kloak (hihi) Edited December 25, 2002 by Captain Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted December 25, 2002 Report Share Posted December 25, 2002 Intrepid är bäst ! Intrepid är större! Det som är bra men Intrepid är att de är större, Defiant är ju ganska liten faktist men den har ju kloak (hihi) Endast USS Defiant NX-74205 hade cloak. Ingen av de efterföljande hade det. Det var ju bara nått de fått av romulans för att använda i gamma kvadranten. Fast det är ett coolt skepp, men eller utan cloak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 26, 2002 Report Share Posted December 26, 2002 Det som är bra men Intrepid är att de är större, Defiant är ju ganska liten faktist men den har ju kloak (hihi) Endast USS Defiant NX-74205 hade cloak. Ingen av de efterföljande hade det. Det var ju bara nått de fått av romulans för att använda i gamma kvadranten. Fast det är ett coolt skepp, men eller utan cloak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 26, 2002 Report Share Posted December 26, 2002 Vet att detta är väldigt OT, men hur mycket större är Galaxy jämfört med Souvereign? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted December 26, 2002 Report Share Posted December 26, 2002 Vet att detta är väldigt OT, men hur mycket större är Galaxy jämfört med Souvereign? Galaxy: 643 m Souvereign: 685 m Källa: http://www.ex-astris-scientia.org Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted December 26, 2002 Report Share Posted December 26, 2002 Galaxy: 643 m Souvereign: 685 m Källa: http://www.ex-astris-scientia.org Tror dock Galaxyn är större till volymen. Mer däck och så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 26, 2002 Report Share Posted December 26, 2002 (edited) Galaxy: 643 m Souvereign: 685 m Källa: http://www.ex-astris-scientia.org Tror dock Galaxyn är större till volymen. Mer däck och så. AA det är sant, att Galaxy är större till Volymen. Souvereign är nog den längsta skeppet eftersom dess warpmotorer sitter långt bak på skeppet medan warpmotorerna på t.ex Galaxy skepp och Ambassador sitter längst skeppets sida. Oj ! hur kom vi in i den här diskussionen om sovereign bäst att gå tillbaka till Intrepid och Defiant. Edited December 26, 2002 by Captain Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 27, 2002 Report Share Posted December 27, 2002 Eftersom att Bromma_Herman verkar vara nöjd med svaren och för att diskussionen har börjat spåra ur, så stänger jag den. (Bromma_Herman, om du vill diskutera vidare om detta, så kan du kontakta mig så öppnar jag ämnet igen) *STÄNGD* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts