Jump to content

Defiant och Intrepid

Recommended Posts

Jag har studerat USS Voyager och USS Defiant och jag finner det högst osannolikt att Intrepid är mycket större än Defiant. Några kommer nu att protestera men om man tittar på Deep Space Nine (Sacrofice of Angels tror ja avsnittet heter) så ser man Miranda klass lätta kryssare inne i striden. Dessa flyger runt och anfaller Jem Hadaar (Ja det där vet ni ju). I en scen så ser man Defiant flankeras av två av dessa kryssare. När man tittar på hur Defiant manövererar så hittar jag likheter med olika strider i Voyager serien där Voyager rör sig på liknande sätt. Som ytterligare bevis noteras att en Galor-klass kryssare (kardassian) inte klarar sig i Badlands medans Voyager faktiskt ska klara sig där. Jag hittar ingen information om hur stor besättning USS Defiant har men en kompis till mig säger att den kräver Nittio besättningsmedlemmar. Voyager har 150 personer. Alla Enterprise räknas ej i denna diskution eftersom Galaxy och Soverign är avgjort större än Voyager och Defiant.

Intrepid är bäst ! Intrepid är större!

Det som är bra men Intrepid är att de är större, Defiant är ju ganska liten faktist men den har ju kloak (hihi)

Endast USS Defiant NX-74205 hade cloak. Ingen av de efterföljande hade det. Det var ju bara nått de fått av romulans för att använda i gamma kvadranten.

Fast det är ett coolt skepp, men eller utan cloak.

Det som är bra men Intrepid är att de är större, Defiant är ju ganska liten faktist men den har ju kloak (hihi)

Endast USS Defiant NX-74205 hade cloak. Ingen av de efterföljande hade det. Det var ju bara nått de fått av romulans för att använda i gamma kvadranten.

Fast det är ett coolt skepp, men eller utan cloak.

Galaxy: 643 m

Souvereign: 685 m

Källa: http://www.ex-astris-scientia.org

Tror dock Galaxyn är större till volymen. Mer däck och så.

AA det är sant, att Galaxy är större till Volymen. Souvereign är nog den längsta skeppet eftersom dess warpmotorer sitter långt bak på skeppet medan warpmotorerna på t.ex Galaxy skepp och Ambassador sitter längst skeppets sida.

Oj ! hur kom vi in i den här diskussionen om sovereign bäst att gå tillbaka till Intrepid och Defiant.

Edited by Captain Proton

Eftersom att Bromma_Herman verkar vara nöjd med svaren och för att diskussionen har börjat spåra ur, så stänger jag den.

(Bromma_Herman, om du vill diskutera vidare om detta, så kan du kontakta mig så öppnar jag ämnet igen)

*STÄNGD*

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...