Nyhet Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 (edited) För en halvtimme sedan (09:01, svensk tid) släppte Paramount sin första trailer för filmen Star Trek Into darkness. Vi måste väl säga spoilervarning på detta, för även om det inte avslöjas supermycket får vi ändå veta mer om skurken och definitivt mer om sådant som händer i filmen. Utan att säga för mycket känns det som att JJ Abrams satsar multum på att framhäva det mörka (därav titeln "Into darkness") och att filmen skall ge en maffig upplevelse. Se filmen genom att klicka på Källa här nedan. Observera att ni behöver installera Quicktime, om ni inte redan har det, och därefter starta om webbläsaren. Lita dock på att filmen snart finns att se även på Youtube! Tillägg kl 10:15 Nu är även Youtube-filmen upplagd! Se i källa 2! Tillägg kl 12:05 Den japanska trailern innehåller några extra sekunder, och dessa är tydligt adresserade till trekkers, eftersom de anspelar på något som har hänt tidigare. Så kanske de avslöjar filmens skurk. Se den under källa 1 eller under källa 3. Tillägg 12:42 En analys filmruta för filmruta med kommentarer finns nu på Trekmovie. Mycket intressant läsning! Läs den här. Trekmovie skriver också att nästa trailer kommer att släppas den 17 december. Källa Källa 2 [ Till originalnyheten ] Edited December 6, 2012 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 Spoilervarning på hela diskussionen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 (edited) Riktigt, riktigt cool trailer. Det ser ut att bli en läcker film som spelar på att världen är mindre säker sedan efter 11 september. Jag tror att skurken är Khan. Cumberbatch säger att han har återvänt. Vem annars kan göra det? Sedan är det tydligt att filmen och trailern hämtar inspiration från The Dark Knight. Det var inte alltså inte bara postern. Tillägg. Cumberbatch verkar bära en mörk Starfleetuniform. Kanske det ändå inte är Khan? Eller är det en helt ny skurk? En intressant kommentar från Trekmovie läsare: 13. Red Dead Ryan - December 6, 2012 Outstanding! Looks action-packed! And it looks like the villain is indeed Gary Mitchell. Alice Eve’s hair looks like that of Elizabeth Dehner. So, I was wrong about it being Khan. There. I did it. Edited December 6, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 Jag håller med om att det lutar åt Khan. Om man tittar på HD-bilderna från trailern som Trekcore har lagt upp är det dessutom väldigt intressant att se den sista bilden - ser det inte ut som scenen där Spock dör i slutet av filmen Khans vrede? Dock möjligen med undantag av att det här i denna bild är Spock som står upp och Kirk som är mer åt liggande ställning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 (edited) Just det, och denna scenen visas bara i den japanska trailern. Där kan man anta att tvåan eller Star Trek över huvud taget inte alls har haft samma genomslagskraft, utan att man bygger bara vidare på elvan. Samtidigt vem vet kanske man har lagt till den scenen för att lura trekkers, men det låter lite långsökt. Därför tror jag inte JJ Abrams har fullständig kontroll över vad som ingår i trailers, det är marknadsavdelningen som tar fram det. Intressant är att man på nytt börjar på jorden precis som i den första trailern för Star Trek 11. Man vill åter igen locka personer som inte är så rymdintresserade verkade det som om. Sedan är dock frågan är det slutstrider på jorden eller från filmens inledning. Jag lutar åt det sistnämnda. Filmen lär börja åtminstone ganska tidigt med en attack på jorden och sedan ger sig Enterprise iväg för ut i rymden för att strida mot skurken och slutstriden är i vulkanen. Samtidigt visst skulle det kunna vara det omvända, men titeln Into Darkness antyder ändå att man reser både in i mörker (dvs. rymden) både bokstavligt och förmodligen även bildligen också. Edited December 6, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 Trailern bekräftar ryktet att klingonerna är med i filmen. Cumberbatch slåss mot dem i den. De bär samma hjälmar som i de bortklippta scenerna i elvan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shran Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 Trailern gav inte direkt mersmak, men det gör inte så mycket eftersom det trots allt är slutresultatet som är det viktiga för mig. Nu har man i varje fall fått en lite vink om hur tonen kommer att vara i filmen. Och eftersom jag inte är så överdrivet förtjust i den förra filmen så håller jag mina förväntningar fortsatt låga. Då slipper man bli överdrivet besviken om filmen inte är bra, och man blir positivt överraskad om den istället skulle visa sig vara just det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 (edited) På Trekbbs spekulerar man att det är Garth of Izar. Finns väl en del som kan tyda på det, eftersom han var med i stjärnflottan. Vore coolt om det var han. Intressant är att McCoy inte syns till så mycket. Kanske Uhura även fortsättningsvis tar mer av hans plats? Edited December 6, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 Har inte skurken något spetsiga öron ? Khan är det.inte och inte mitchell. En ny skurk eller en modifierad från tos. Maffig trailer. Tror på detta. Dock måste vi ha.mycket hjärta mer det än action ... I mitt tycke i alla fallVarianter på khan och mitchell kan det iof vara men öronen... Öronen då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 (edited) Kanske mirror-Spock? Cumberbatch hade mycket väl kunnat funkat som Spock i vilket fall. Han ju i alla fall lite spetsiga öron precis som Orville påpekar. Kan det vara Nero som genomgått en plastikoperation Något som slår mig är nog att det är Enterprise som kraschar ner i havet och att bilderna när folk hänger i korridorerna antagligen hör samman med detta. Jag undrar kan detta vara huvudsakligen slutet av filmen vi ser? Cumberbatch säger att han återvänder. Kanske han är god inledningsvis i filmen och Kirk gör något misstag. Då tyder det ju Mitchell. Klingonerna kanske tar honom tillfånga. Det finns ju också scener som tyder på att Spock omkommer: Uhura står och gråter med Scotty, scenen i San Fransisco verkar vara en begravning. Kanske den är för Spock. Nu tror jag dock inte han dör på riktigt, men kanske man tror att han är död och sedan visar sig inte vara det, eftersom han springer i San Fransico och jagar någon (Cumberbatch?). Edited December 6, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 Jag kan se ett "bevis" till på att det skulle kunna vara Mitchell. Kirk tittar upp på vad som skulle vara kunna vara Cumberbatch. Kan det vara så att det tyder på att de känner varandra, därav "I have returned"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts