Gå till innehåll
Shran

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention - Göteborg 6-7 april 2013

Rekommenderade inlägg

Jag skall nog dit på lördag med min 6-åring. Jag tittar efter Star Trek och han efter Star Wars... Första gången jag är på denna mässa, vad skall man tänka på?

Är det någon mer som skall dit?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nope - har bara varit på Swecon ett par gånger, men det är ju så mycket mindre.

Och sedan har jag ju varit på Fedcon i Tyskland, men det är ju så mycket större...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skall nog dit på lördag med min 6-åring. Jag tittar efter Star Trek och han efter Star Wars... Första gången jag är på denna mässa, vad skall man tänka på?

Är det någon mer som skall dit?

Jag ska dit med en kompis, antagligen på lördagen, men det kan bli söndagen också. Vi kanske ses igen då! :)

Blir det foto med Christopher Judge för dig också?

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Första gången jag är på denna mässa, vad skall man tänka på?

Ta med kontanter, går mycket snabbare vid entrén och alla försäljare tar inte kort. Låt inte din son springa runt bland vissa bord som säljer film eftersom vissa har väldigt våldsamma omslag. Det säljs mycket udda och extrema filmer från bl. a Italien och det kanske inte är något alla föräldrar vill att sina barn ska få upp ögonen för.

Ha det riktigt kul!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir det foto med Christopher Judge för dig också?

Jag vet inte. På ett sätt skulle jag vilja det, men känner inte samma sug efter sådant längre. Skall bli kul att se honom "up close", oavsett!

Första gången jag är på denna mässa, vad skall man tänka på?

Ta med kontanter, går mycket snabbare vid entrén och alla försäljare tar inte kort. Låt inte din son springa runt bland vissa bord som säljer film eftersom vissa har väldigt våldsamma omslag. Det säljs mycket udda och extrema filmer från bl. a Italien och det kanske inte är något alla föräldrar vill att sina barn ska få upp ögonen för.

Tusen tack för det tipset - skall tänka på det. Gillar inte ens när han är hos grannen och tittar på Ninjago (för mycket våld i min smak), så dessa bord skall jag nog undvika.

Skall också försöka ha med mig mackor att äta på i någon paus - han har nog inte lika mycket tålamod som jag...

Troligen går han i Darth Vader-kostym (barnvarianten) och jag i Star Trek-uniform - bara det är något att skåda! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var roligt och sonen gillade det. Han köpte tre Star Wars-gubbar för sina egna pengar och var riktigt glad över dem. Det var sammantaget "den bästa dagen i hans liv", tydligen! :) Det blir definitivt någon gång mer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu