Gå till innehåll

Förväntingar inför nya Star Wars


Aike

Vad är dina förväntningar?  

8 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Höga
      1
    • Medel
      4
    • Låga
      2
    • Inga alls
      1


Rekommenderade inlägg

2015 kommer episod sju i Star Wars-sagan.

Mina förväntningar är medel så här långt. Det som drar ner dem är att jag aldrig har haft något större intresse för någon Star Wars utanför de sex filmerna Lucas har skrivit tidigare. Och dessa berättar hela Skywalkerfamiljens historia och kampen mellan Imperiet och rebellerna. De påstådda efterkommande delarna har inte väckt mitt intresse. Mycket för att de sex delerna berättar en komplett story.

Samtidigt är det ett skarpt team som ska göra nästa film: Abrams, Ardnt (manus till Toy Story 3) och Kasdan (skrev manus till episod 5 och 6). Så jag ser med tillförsikt fram emot filmen, som jag garanterat kommer att se på bio.

Vad är dina förväntningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt att det kan bli ganska bra. Där är ju trots allt väldigt bra skapare bakom filmen och även om det kanske blir väldigt olikt de andra filmerna så ser jag egentligen ingen anledning till att inte göra ett försök på en uppföljare. Originalen kommer ju fortfarande vara lika bra enligt mig. Skulle säga att mina förväntningar ligger på medelnivå och jag lär högst sannolikt se den på bio. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det positiva i sammanhanget är att George Lucas inte är med och skriver manus, för det kunde karln verkligen inte göra. Men sedan så tycker jag att det finns mycket som talar emot att dom kommande filmerna ska kunna bli bra eller intressanta. Mina förväntningar är därför låga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina förväntningar är desamma som jag hade inför "The Hobbit" - dvs. låga. Då blir jag inte besviken utan bara glatt överaskad (förhoppningsvis) haha ;). Jag hoppas att det blir något vettigt av det, jag gillar SW men de senaste nya filmerna har varit lite av floppar i mitt tycke. Vissa filmer kan man se hur många gr som helst och tyvärr tillhör inte I II och III till dessa och jag känner sällan längtan efter att se om dem. Hoppas de hittar tillbaka till grundidén och att filmen blir "värdig sin värld"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Om de tar med gamla skådespelarna från episoderna 4-6,så är mina förväntningar relativt höga. Men om de börjar hitta på en helt ny berättelse med inga kända karaktärer, och endast en massa action, då bryr ja mig inte så mycket om nya trilogin.

Skulle det inte vara roligt att se gamla Luke,Leia,Han Solo och Chewie på sina sista äventyr? Och möjligen kunde de få en ärofull slut. Men det värsta skulle vara om de började koma med Sidious kloner, Vaders återkomst eller nåt annat löjligt från ''expanded universe''.

Redigerad av startrek92
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...