*voyboy* Postad 1 Februari, 2003 Rapport Postad 1 Februari, 2003 Det var ju en högt utvecklad döende ras som spred sitt dna runt om i Vintergatan
Emher Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 Kom just på detta skämt: Chakotay ser något han inte riktigt tror: "Pinch me" Tuvok: "As you wish, Commander." Tuvok pinchar Chakotay. Jag vet att det är extremdåligt, men jag är trött :P
Original_Alec Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 Den var så dålig så att den var bra. Sådana skämt gillar jag.
Karl Postad 9 Februari, 2003 Rapport Postad 9 Februari, 2003 Kanske Spoiler varning...men vet inte, för jag är inte säker på att det har visats. I avsnittet threshold (eller hur det stavas) så scannar doktorn ödle Paris och märker då att han har fått dubbla organ och sånt. Så människan kommer också att utveckla dubbla organ...enligt Star Trek.
crazy_voyager Postad 16 Januari, 2004 Rapport Postad 16 Januari, 2004 Det stämmer nog bra det, jag känner också igen det. Är det inte så att klingons har två hjärtan, en ryggrad, tre lungor och en EXTREMT hög smärttröskel :klingon:
Talar Postad 16 Januari, 2004 Rapport Postad 16 Januari, 2004 vulcan nerve pinch har ju en verklig förlaga. uppe i fästet mellan axeln och nacken sitter det en helt knippe nerver. när jag, som liten parvel, började intressera mig för kampsport läste jag en hel del om kung fu och fick lära mig att det i snake kung fu finns ett slag just mot nämnda nervknippe. den som får ett slag där får motoriken utslagen under nån sekund och trillar helt sonika ihop. men det är grymt svårt att träffa rätt. som de idioter jag och min kompis var tränade vi nämnda slag på varandra. jag tror vi lyckades tre gånger allt som allt. det känns som om någon bokstavligen har svept iväg benen på en. men medvetslös blir man inte... ;) Känner också igen det där. Jag tränar ju-jutsu och vi håller ju inte på med så mycket nervpunkter just för att dom inte funkar lika bra mot alla. Alla människor är helt enkelt inte känsliga för dom medan en del är väldigt känsliga. Men lite har jag testat på nervpunkter också. En kompis som tränat lite kyosho jutsu visade mig just den nerve pinch-punkten och jag kan intyga att den fungerar i verkligheten, iallafall på mig. Men när dom gör den i serien så tycker jag det ser ut som att dom trycker alldeles för långt ut mot axeln ibland. Jag har iofs inte kollat så noga på just det. Den är som sagt svår att slå på också, det är mycket lättare att komma åt den om man kan greppa axeln och känna sig fram tills man hittar den. Med tanke på att sådana här nervpunkter kan variera så mycket bara mellan olika människor så att dom inte funkar alls på vissa personer så tycker jag det är konstigt att dom verkar fungera på alla olika humanoider i star trek.
the2mas Postad 19 Februari, 2004 Rapport Postad 19 Februari, 2004 Tyvärr finns det inget Vulcan nerve pinch! hehe Jag har tränat kampsport sen 1981 och det närmaste du kommer är en smärtpunkt ungefär på samma stället. Däremot så funkar en snabb "klapps" med handflatan i bakhuvudet på samma vis (men varar bara några sekunder)
Rekommenderade inlägg