Jump to content

ENT: Avsnittguide

B'Elanna

Recommended Posts

Senaste avsnittet jag har sett av Enterprise är Dawn. Var kan man hitta recensioner av nästa avsnitt! Är det någon som har sett fler avsnitt.

Otålig <_<

på den officela sidan så är dte ju att det är det senaste avsnittet.. :) borde snart komma ett nytt efter en vecka ungefär att det gjorts klart brukar man kunna börja spara hem dom och ja man kan spara hem dom nu så ja snart borde dte komma ett nytt.. :)

Det vore iof inte så dumt. Jag tror dock att informationen redan finns som en länk - det finns iaf länk till Trek Today. Jag visste dock inte att denna information gällde avsnittguiden. Jag är som agt glad för att jag vet det nu.

stenterprise.nu är för övrigt den bra sida. Bra forum! <_<

Vad nästa avsnitt ska handla om brukar ju stå på engelska på förstasidan på stenterprise.nu.

Sen har jag en liten undran: Om det är någon av er som brukar läsa om avsnitten, alltså det på svenska, tycker ni att det är lagom långt som det är, eller skulle ni föredra om mer av handlingen avslöjades? Alltså mer som reviewerna på treknation.com?

Sen har jag en liten undran: Om det är någon av er som brukar läsa om avsnitten, alltså det på svenska, tycker ni att det är lagom långt som det är, eller skulle ni föredra om mer av handlingen avslöjades? Alltså mer som reviewerna på treknation.com?

Svar på din fråga, Ella. :) Tyvärr, jag har inte tittat på alla ENT-avsnitten men jag tycker att det är jättebra att avsnittguide är skriven på svenska och jag ogillar att handlingen avslöjades. Jag vill passa på att ge dem beröm för alla fantasiska arbete med stenenterprise-hemsidan. ( Jag besöker ganska ofta där.)

Edited by Nettan

Jag vill inte heller att handlingen avslöjas i alla fall inte i för hög grad. Jag gillar också er sida stneterprise.nu. ;) När det gäller recentioner så är konsten att varken avslöja för lite eller för mycket. Man får ju absolut inte avslöja hur det slutar. :P

När det gäller att läsa spolilers (som tex.) här i forum så försöker jag undvika det men gör det inte alltid - det kan ju vara ack så lockande! Jag brukar ögna igenom och se vad det är. Jag menar jag vill gärna ha nyheter om framtida Star trek prokuktioner men jag vill inte veta exakt hur det går.

Star Trek Monthly har många bra artiklar om kommande produktioner som är sdär lagom mycket spoiler. Nummret som är ute nu är jubileumsnummer 100. Det är väldigt bra. Läsvärt! ;)

Det är verkligen svårt att skriva utan att avslöja för mycket, och mumle, Quiet, Jocke och Peter har gjort ett jättebra jobb hittills - själv har jag lite svårare för att sluta skriva innan det har blivit för mycket...

Man kan göra på två sätt:

1. Skriva en kort sammanfattning om vad avsnittet handlar om (som nu på stenterprise.nu) för att få folk att vilja se det.

2. Utförligt berätta vad som har hänt för att de som missade avsnittet (eller vill veta spoilers) ska kunna få reda på det, något jag skulle säga är en episode guide mer än punkt 1.

However, är en utförligare guide något som skulle vara intressant efter att ENT-avsnitten sänts på SVT? Jag skulle iaf kunnat haft nytta av en Voyager-guide eftersom jag missar i stort sett vartenda avsnitt...

• Create New...