Nyhet Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 (edited) Patrick Stewart har som Picard djärvt färdats dit ingen färdats förut. Igår färdades dock Stewart själv dit många färdats förut, nämligen till pizzerian. Kanske inte så anmärkningsvärt, om det inte hade varit för en sak: det var första gången Stewart åt en pizzaslice. Ägaren till pizzerian Smiling Pizza i Brooklyn sa till Foxnews.com att han var hedrad av att Stewart valde hans restaurang.-Jag visste inte att det var hans första pizza slice. Om jag hade vetat så hade han fått en till. Nedan kan du läsa Stewarts tweet på Twitter om den historiska händelsen: My first ever pizza "slice". Please note: the authentic NY fold. pic.twitter.com/X7nWRbftyh— Patrick Stewart (@SirPatStew) May 29, 2013 Edited May 30, 2013 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 Hur i hela friden kan det vara möjligt? PIzza är ju mat för gudarna. Undrar vad han tyckte och vilka pålägg han valde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 Möjligen hade han ätit hela pizzor förut, men aldrig pizza slices som är mycket vanligare i USA än i Sverige. Samtidigt med tanke på hans uppväxt i England på 40- och 50-talen, så lärde han sig med största säkerhet aldrig att gilla eller ens äta pizza som barn och tonåring. Pizzan kom väl till exempel till Sverige på 60-talet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 Hamburgare är godare :p Pizza slice har försvunnit från USA, tycker jag. På 80-talet kunde man köpa det överallt men nu kan det vara svårt att hitta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 I New York har de alltid varit lätta att hitta. Skulle förvåna mig om det har ändrats särskilt mycket sedan jag var där 2005. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Les-M'Lara Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 Chicago-pizza är ju en typ av Pizza som har dubbelt så tjock botten och dubbelt så mycket ost som en panpizza och liknar därmed mer en paj! Gott men tror få Europeer har ätit sådan! Fick äta sådan på flyget till Chicago då jag var 18 år och på väg not Memphis! Tunn Europeisk pizza är inte lika vanligt I USA. Men man kan ju röra sig I kretsar I Europa där snabbmat ses med oblida ögon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 31, 2013 Report Share Posted May 31, 2013 (edited) I New York har de alltid varit lätta att hitta. Skulle förvåna mig om det har ändrats särskilt mycket sedan jag var där 2005. Såg inte många pizzerior alls när jag var i New York 2009, tog två slices på Times Square, minns inte vad pizzerian hette nu bara för det, men det var en av de större kedjorna. Edited May 31, 2013 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 31, 2013 Report Share Posted May 31, 2013 Tycker också de försvunnit mer och mer på sista åren. Brukar ta mig förbi NY på dit eller hemresan när jag åker USA. Starbucks finns däremot överallt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 1, 2013 Report Share Posted June 1, 2013 (edited) Är man lite elak kan man anta att en slice oftast inte är nog för en amerikan. Jag åt Pizza i Chicago och den var tjock och mättande. Låg bland annat små små köttbullar på. Mummsig var den. Skulle gärna se att Chicago-pizzan introducerades i Sverige. Edited June 1, 2013 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 1, 2013 Report Share Posted June 1, 2013 Det var så att det var hans första slice, inte första pizza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Är det inte Chicagopizzan som kallas för pan pizza här i Sverige? Brukar inte äta så mycket pizza i USA eftersom de oftast bara har 3 olika sorter; pepperoni, veggie och plain cheese. Köttbullspizza låter gott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Det är intressant att pizza får fler kommentarer än när Into Darkness hade premiär Kanske mat intresserar svenska trekkers mer än Star Trek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts