Jump to content

Patrick Stewart äter pizza för första gången

Nyhet

Recommended Posts

Patrick Stewart har som Picard djärvt färdats dit ingen färdats förut. Igår färdades dock Stewart själv dit många färdats förut, nämligen till pizzerian. Kanske inte så anmärkningsvärt, om det inte hade varit för en sak: det var första gången Stewart åt en pizzaslice.

Ägaren till pizzerian Smiling Pizza i Brooklyn sa till Foxnews.com att han var hedrad av att Stewart valde hans restaurang.

-Jag visste inte att det var hans första pizza slice. Om jag hade vetat så hade han fått en till. 

Nedan kan du läsa Stewarts tweet på Twitter om den historiska händelsen:

My first ever pizza "slice". Please note: the authentic NY fold. pic.twitter.com/X7nWRbftyh

— Patrick Stewart (@SirPatStew)

May 29, 2013
Edited by Nyhet

Möjligen hade han ätit hela pizzor förut, men aldrig pizza slices som är mycket vanligare i USA än i Sverige.

Samtidigt med tanke på hans uppväxt i England på 40- och 50-talen, så lärde han sig med största säkerhet aldrig att gilla eller ens äta pizza som barn och tonåring. Pizzan kom väl till exempel till Sverige på 60-talet?

Chicago-pizza är ju en typ av Pizza som har dubbelt så tjock botten och dubbelt så mycket ost som en panpizza och liknar därmed mer en paj! Gott men tror få Europeer har ätit sådan! Fick äta sådan på flyget till Chicago då jag var 18 år och på väg not Memphis! Tunn Europeisk pizza är inte lika vanligt I USA. Men man kan ju röra sig I kretsar I Europa där snabbmat ses med oblida ögon!

I New York har de alltid varit lätta att hitta. Skulle förvåna mig om det har ändrats särskilt mycket sedan jag var där 2005.

Såg inte många pizzerior alls när jag var i New York 2009, tog två slices på Times Square, minns inte vad pizzerian hette nu bara för det, men det var en av de större kedjorna.

Edited by The Holy Three

Är man lite elak kan man anta att en slice oftast inte är nog för en amerikan.

Jag åt Pizza i Chicago och den var tjock och mättande. Låg bland annat små små köttbullar på. Mummsig var den. Skulle gärna se att Chicago-pizzan introducerades i Sverige.

Edited by Unkas