Jump to content

Star Trek-rollspel på nätet

Crayle

Recommended Posts

Hallå är det nån som känner för att spela lite Star Trek rollspel på nätet dvs på en chatt-kanal (mIRC)? Hmm antar att Voyager är populärast så vad sägs om att lira lite Voyager rollspel på mIRC, nån annan än jag som har lust med det? Isåfall kan vi väl spela lite i helgen fredag kväll eller så....

Hallå är det nån som känner för att spela lite Star Trek rollspel på nätet dvs på en chatt-kanal (mIRC)? Hmm antar att Voyager är populärast så vad sägs om att lira lite Voyager rollspel på mIRC, nån annan än jag som har lust med det? Isåfall kan vi väl spela lite i helgen fredag kväll eller så....

Var när hur?

ni som inte vet hur man gör, gå in på mIRC:s hemsida. Det finns en bra tutorial för IRC där.

Spelet blir nog ganska tråkigt utan spelledare. Någon måste ju bestämma vad som händer runtomkring karaktärerna, infoga rymdisar och dylikt. Jag skulle kunna försöka fixa ihop något. Skulle nog vara rätt kul at vara spelledare för ett voy-äventyr. Vad är svårigheterna med att spela organiserat på IRC?

Kom på att det kan bli riktigt kul, det är ju lätt för spelledaren att skicka privata mess till spelare, därmed kan man skapa konflikter och bygga upp spänningen på ett bra sätt.

Men alla måste vara medvetna om vad som gäller, hur man spelar osv. Att spelare bara får påverka vad sin karaktär gör och inte vad som händer runtomkring (som är upp till spelledaren)

Det borde finnas nått sätt att betsämma karaktärer. Det blir ju inte så lyckat om vi får sex Janeways och ingen Neelix.

Vi kan väl skriva till Crayle så kan han lägg upp på hemsidan vem som spelar vem.

Fast jag klarar mig nog utan Neelix  ;)

Är kanalen registrerad? Alltså #stvoyager på Undernet (som det står på Crayles sida)

Tycker vi ska göra det...

Sen röstar jag på lördagkväll, 22-tiden blir bra :)

Vem jag vill vara är däremot lite svårare... Janeway vore ju tufft, men eftersom jag inte kan sånt här är det kanske lite svårt... Ska fundera på det till i helgen.

Vilka är med då? Om alla som visat intresse är med så är det:

Crayle

Jello

Mumle

Lokatt

Gul Tahel

Lieutenant Lind

och så jag, då blir vi-- *räknar* --7 st.

Vilka är med då? Om alla som visat intresse är med så är det:

...

Mumle

...

Nja, jag vet inte riktigt om jag är med. Har en känsla av att jag är ganska upptagen på lördag kväll, men vem vet, jag kanske kikar in iaf. ;)

Kanalen är tyvärr inte registerad, har inte tillgång till min mIRC-dator förrän på fredag kväll, så om någon annan känner för att regga kanalen (och skriva lösenordet här i forumet) så vore det bra =) (bara jag får op status så *hehe*)

:jemhadar:

Ja, nu va diskussionen igång igen. Tredje gången gillt för att försöka få igång en irc-kanal! ;) Om det är nån som har lust att ta tag i reggningen får ni gärna göra det, men man måste ha ett visst antal (10 tror jag) användare (nick o email) för att kunna regga en kanal o få x i den. Kanalen kommer också att kollas då och då så att det finns nån aktivitet där, dvs. det räcker inte riktigt med att det är jag o Ella som hänger i den nån timme i veckan. ;)

Ja, nu va diskussionen igång igen. Tredje gången gillt för att försöka få igång en irc-kanal! ;) Om det är nån som har lust att ta tag i reggningen får ni gärna göra det, men man måste ha ett visst antal (10 tror jag) användare (nick o email) för att kunna regga en kanal o få x i den. Kanalen kommer också att kollas då och då så att det finns nån aktivitet där, dvs. det räcker inte riktigt med att det är jag o Ella som hänger i den nån timme i veckan. ;)

hehe, jag ger mig aldrig :)

Men allvarligt, första gången frågan var uppe hade vi bara hälften så många medlemmar, så det borde ju gå bättre nu.

Sen så *måste* man inte regga, men då har man ingen X och kanalen kan ju bli övertagen av vilka puckon som helst... kanske inte så troligt, men ändå :)

Jag kan regga, men som mumle sa så måste man ha tio emailaddresser, och jag har för mig att det inte funkar med hotmail och liknande, utan det måste vara nån *riktig* address.

Kanalen behöver ju inte vara endast till rollspel, vi kan ju ha den som en chatt också, och jag tycker verkligen att vi ska ha en chatt! *propagerar* :thumbs-up:

Tillägg: Har kollat upp det där nu, och kanalen måste vara aktiv *innan* man skickar in en reggningsförfrågan...

Alltså: på undernet servern och kanalen heter #stvoyager

Är det inte bättre att regga på DALnet där man inte behöver några addresser och kanalen behöver inte vara aktiv?

Dessutom kan man använda den svenska servern borg.se.eu.dal.net !

Fast jag kanske har fel. Mycket möjligt. Jaja.

• Create New...